نتایج جستجو
از الکتاب
- از تو پيروى كند جهنم را از شما همگى پر مى كنم ! تفسير : ماجراى سركشى و عصيان ابليس در هفت سوره از سوره هاى قرآن اشاره به آفرينش انسان و چگونگى خلقت او شده۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۳
- مريم ٤٤ (رده اقرار به ناپسندى عصیان از خدا)عبادت: عبادت شیطان ۲، ۴; نهى از عبادت شیطان ۱ عصیان: عصیان از خدا ۶، ۷; موانع عصیان ۱۰; ناپسندى اصرار بر عصیان ۱۲ عمل: عمل ناپسند ۹، ۱۲ کفران: کفران نعمت۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- طه ١٢٤ (رده آثار عصیان از خدا)عوامل سختى زندگى ۱، ۳، ۱۰; مراد از زندگى سخت ۱۲ سختى: عوامل رفع سختى ۲ عصیان: آثار عصیان از خدا ۱ غافلان: کورى اخروى غافلان ۵; منشأ حشر غافلان ۹ غفلت: آثار۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- البقرة ٣٨ (رده آثار عصیان آدم)شدن آثار وضعى آن تلازم نیست. آدم(ع): آثار عصیان آدم(ع) ۲; اخراج آدم(ع) از بهشت ۱، ۴; بشارت به نسل آدم(ع) ۴; عصیان آدم(ع) ۱; قصه آدم(ع) ۴; محرومیت از بهشت۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- همنشين شيطان گرديده است. «قَرِينُهُ» 2- ابليس، به ربوبيّت خدا معترف است. «قالَ قَرِينُهُ رَبَّنا» 3- به هوش باشيم كه ابليس در قيامت از خود سلب مسئوليّت مىكند۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- پيدا كرده است. چنانكه ابليس در اين باره به خدا عرض كرد: [اسراء:62]. مرا خبر ده از اينكه بر من برترى دادى و گرامى داشتى. نظر ابليس از تكريم همان خلافت آدم۲۳ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- گناه نيست معنى ظلم و عصيان و غوايت آدم پس چرا آدم توبه كرد؟ بحث روايتى بهشت آدم بهشت دنيائى بوده مراد بهشت دنيوى بهشت برزخى است ابليس چگونه خود را به آدم۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- منحرف شدن توسط او (و قال لاتخذن من عبادک نصیباً مفروضاً) ۸- شرک و بت پرستى، عصیان از بندگى خداوند و پذیرش سلطه شیطان است. (ان یدعون من دونه الا انثاً ... قال۱۹ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- هيچ كس ستم روا نمىدارد. و کتاب اعمال نیک و بد خلق را پیش نهند، آن گاه اهل عصیان را از آنچه در نامه عمل آنهاست ترسان و هراسان بینی در حالی که (با خود) گویند:۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- نمىتواند روشن سخن بگويد بهترم. جملهى «أَنَا خَيْرٌ» در قرآن، يك بار از ابليس صادر شده است و بار ديگر از فرعون. دشمن، كوچكترين نقطهى ضعف را بزرگ جلوه۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
- نتواند به من ضرر رساند. پس هيچ خدائى برتر از من نباشد. در لطائف- نقل نموده كه ابليس اين سخن شنيد، گفت مرا طاقت شنيدن اين كلام نيست زيرا من دعوى خيريت كردم بر۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۰۰ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۵۷
- كلام حذف شده است پس اى حبيب من تو نبايد خودت را از هموم و غموم بر كفر و عصيان آنها هلاك كنى همه كارها با خدا است خدا ميداند آنها چه كرده و ميكنند و همه۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۲۴ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
- ذيل آيه وَ إِذ قُلنا لِلمَلائِكَةِ اسجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلّا إِبلِيسَ«1» بمقداري که در خور اينکه كتاب است بيان خواهيم نمود. «امر۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- جمله «لأملأنّ ...» تفسیر شده است - همان سخنى است که خداوند در داستان آدم و ابلیس فرمود: «فالحق والحق أقول. لأملأنّ جهنم منک و ممن تبعک منهم أجمعین»; حق این۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- من آنرا شكستم ، ولى نشكست ، يعنى از عمل من متاءثر نشد، پس عصيان بمعناى متاءثر نشدن است ، و عصيان امر و نهى هم بهمين معنا است ، و اين هم در مخالفت تكاليف۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۷۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۴
- به خاطر استحقاقى كه دارد گمراه كند ابليس را بر او مسلط مى سازد تا از جانب خير به شر معطوفش نمايد هر چند اين تصرف ابليس به حد جبر و اضطرار نرسد. ترجمه تفسير۴۸ کیلوبایت (۵٬۷۷۶ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۲۵
- اسرائيل عابدى بود مكرر مىگفت: (الحمد للّه ربّ العالمين و العاقبة للمتّقين) ابليس از مداومت او بدين گفتار در خشم شده، شيطانى نزد او فرستاد به او گفت (و العاقبة۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- رود و آن را طولانى سازد ابليس فرياد ندامت سر ميدهد: اى واى بر من كه ايشان فرمانبردارى و اطاعت خداوند كردند و من نافرمانى و عصيان كردم، آنان سجده كردند و۶ کیلوبایت (۳۷۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۶
- آن گونه كه ابليس را قرار داد. اينجا بود كه ابليس از سوى خداوند مورد مؤ اخذه و بازپرسى قرار گرفت : تفسير نمونه جلد ۱۹ صفحه ۳۳۸ «فرمود اى ابليس ! چه چيز مانع۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۰
- ديگر كه درباره ساير پيامبران در قرآن آمده است كه نسبت عصيان به آنها داده شده ، همگى به معنى عصيان نسبى و ترك اولى است ، نه گناه مطلق توضيح اينكه : گناه۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۰۳ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۴