نتایج جستجو
از الکتاب
- اعتقادات حقه باشد. سعيد بن جبير در تفسير اين آيه گفته كه: دلها مرتفع شد به حلقهاى آنها به طورى كه نه بيرون جلد 7 - صفحه 70 آيد و نه بجاى خود شود، مانند۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- گرفتن شارب 2- گذاشتن ريش 3- تراشيدن موى سر 4- مسواك 5- خلال. و پنج در بدن: 1- حلق شعر 2- ختان 3- چيدن ناخن 4- استنجا 5- غسل جنابت به آب مطلق. عياشى- از حضرت۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- انگشتان و ناخنها و از زير موىهاى ايشان به قهر و خشم تمام، تا چون همه آن را به حلق آرند، بازگذارند تا باز به جاى خود رود، پس بار ديگر نزع آن كنند. علّامه مجلسى۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۷
- یذکروا اسم اللّه...» مربوط به مراسم قربانى است و آیه بعدى، در رابطه با مسأله حلق، تقصیر و طواف مى باشد. پس با در نظر گرفتن این مطلب که مراسم حج - پس از پوشیدن۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ حَلَقَ رَأْسَهُ قَبْلَ أَنْ يُضَحِّيَ قَالَ لاَ بَأْسَ وَ لَيْسَ عَلَيْهِ شَيْءٌ وَ لاَ يَعُودَنَ۲ کیلوبایت (۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۵۸
- را ميدهم و شايد اختصاص صوم بخداوند از ميان اعمال براى آن باشد كه چون راه حلق و جلق مسدود ميشود راه وصول بحق مفتوح ميگردد جلد 1 صفحه 225 حجاب چهره جان ميشود۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- لغت ترجيع بتسبيح است و ترجيع بلند و آهسته نمودن صوت است و بازگردانيدن آن در حلق و قمّى ره اوّبى را به سبّحى للّه تفسير فرموده و بنابراين ظاهرا و الطّير عطف۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- زدن موى شارب، پنجم فرق موى سر؛ و پنج ديگر در تن: اول استنجا، دوم ختنه، سوم حلق عانه، چهارم ازاله موى زير بغل، پنجم چيدن ناخن. و اين همه در شريعت ما سنت است،۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- مدح نمودن در حضور كسي را بقطع عنق «گردن زدن» و امرار موسي بر حلق «تيغ بر گلو گذراندن» و عقر رجل «قطع پا» تشبيه نموده و با كارد بطرف۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- لغت ترجيع بتسبيح است و ترجيع بلند و آهسته نمودن صوت است و بازگردانيدن آن در حلق و قمّى ره اوّبى را به سبّحى للّه تفسير فرموده و بنابراين ظاهرا و الطّير عطف۵۰ کیلوبایت (۴٬۹۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- إِنَّ رَجُلاً مِنْ أَصْحَابِنَا رَمَى اَلْجَمْرَةَ يَوْمَ اَلنَّحْرِ وَ حَلَقَ قَبْلَ أَنْ يَذْبَحَ فَقَالَ إِنَ رَسُولَ اَللَّهِ ص لَمَّا كَانَ يَوْمُ۴ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۵۸
- «بلع » - كه مصدر ثلاثى مجرد ابلعى است - به معناى اجراء و جريان دادن چيزى در حلق به طرف معده ، و يا به عبارت ديگر به طرف جوف بدن است ، و كلمه «اقلاع » كه مصدر۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۱۸ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۴۵
- وَ سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ ع مَا اَلْعِلَّةُ فِي حَلْقِ رَأْسِ اَلْمَوْلُودِ قَالَ تَطْهِيرُهُ مِنْ شَعْرِ اَلرَّحِمِ۲ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۷
- مثل ما انكم تنطقون ». و اين اشكال وارد نيست كه چگونه بر خداى تعالى حقى براى حلق او ثابت ميشود، براى اينكه اين حق را خود خداى تعالى بر خود واجب كرده نه اينكه۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۸۰ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۷:۰۹
- وَادِي اَلسَّلاَمِ قَالَ ظَهْرُ اَلْكُوفَةِ أَمَا إِنِّي كَأَنِّي بِهِمْ حَلَقٌ حَلَقٌ قُعُودٌ يَتَحَدَّثُونَ۳ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۲
- الْأَكْبَرِ: روز حج بزرگ يعنى عيد قربان كه معظم افعال حج مانند طواف و نحر و حلق و رمى و اتمام حج در آن روز است، و مؤيد آن در مجمع روايت حضرت امير المؤمنين۶۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- أَنَّ مَنْ حَلَقَ رَأْسَهُ بِمِنًى كَانَ لَهُ بِكُلِّ شَعْرَةٍ نُورٌ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ۲ کیلوبایت (۵۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- النِّكَاح بَابُ الْعَقِيقَةِ وَ التَّحْنِيكِ وَ التَّسْمِيَةِ وَ الْكُنَى وَ حَلْقِ رَأْسِ الْمَوْلُودِ وَ ثَقْبِ أُذُنَيْهِ وَ الْخِتَان موضوعات :۲ کیلوبایت (۳۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۶
- حَلْقُ اَلرَّأْسِ فِي غَيْرِ حَجٍّ وَ لاَ عُمْرَةٍ مُثْلَةٌ۱ کیلوبایت (۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۱۴
- أَنْ يَحْلِقَ وَ إِنْ كَانَ قَدْ حَجَّ فَإِنْ شَاءَ قَصَّرَ وَ إِنْ شَاءَ حَلَقَ فَإِذَا لَبَّدَ شَعْرَهُ أَوْ عَقَصَهُ فَإِنَّ عَلَيْهِ اَلْحَلْقَ وَ لَيْسَ۲ کیلوبایت (۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۱۴