نتایج جستجو
از الکتاب
- و خفت و غير اينها در دنيا و عقوبات اخروي: از حال نزع و قبر و برزخ و صفحه قيامت و جهنم و خلود در عذاب. (ما كانُوا بِهِ يَستَهزِؤُنَ)۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- کَالدّهَان فَکَانَت مَقَام نَخْل رُمّان رَبّه خَاف لِمَن انْشَقّت بَيْنَهُمَا بَرْزَخ کَالْأَعْلاَم الْجَلاَل فَيُؤْخَذ بِالنّوَاصِي الْأَقْدَام رَبّک الْبَحْر۴ کیلوبایت (۱۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۴
- (اللهم اجعل الموت أول راحتنا). وَ رَيحانٌ مجرّد بوي خوش در قبر و در برزخ و در قيامت و در بهشت نيست بلكه كيف و لذت مقام قرب دارند که۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۵۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- آل عمران ١٨٥ (رده عالم برزخ)بيان: آيه شريفه مشعر است به آنكه بعض جزاى اعمال قبل از قيامت در قبر و عالم برزخ داده شود و تمام آن در قيامت باشد، و مؤيد اينست فرمايش نبوى صلّى اللّه عليه۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- منزل اول اصلاب آباء دوم ارحام امهات، سوم اينکه دنيا، چهارم عالم برزخ، پنجم صحراي محشر، ششم بهشت يا جهنم و تحصيل كمالات منحصر باين۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۶ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
- جهنم و آخرت است که نسبت به عذابهاي دنيوي و حين النزع و عالم برزخ و صحراي محشر سختتر و شديدتر است. وَ الَّذِينَ آمَنُوا معتقد بجميع عقائد۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
- ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- (اللهم اجعل الموت أول راحتنا). وَ رَيحانٌ مجرّد بوي خوش در قبر و در برزخ و در قيامت و در بهشت نيست بلكه كيف و لذت مقام قرب دارند که۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- معاصي او شده يا بمصايب دنيوي يا حين الموت يا در عالم برزخ يا روز قيامت به شفاعت شفعاء و مغفرت الهي و عفو پروردگار. و مراتب۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۵۰ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۷
- معنى ارسال و تخليط هر دو آمده است) دو دريا كداماند؟ تجاوز نمىكنند يعنى چه؟ برزخ چيست؟. نظير اين آيه، آيه: 61 از سوره نمل است «وَجَعَلَ بَيْنَ الْبَحْرَنِ۲۰ کیلوبایت (۲٬۱۷۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۷
- هذا مِلحٌ أُجاجٌ) (وَ جَعَلَ بَينَهُما بَرزَخاً) برزخ فصل بين شيئين است، چنانچه عالم برزخ فصل بين دنيا و آخرت است از حين موت الي۵۱ کیلوبایت (۴٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- ارحام امهات از ارحام امهات در دار دنيا از اينکه دار در عالم برزخ و قبر روز و شبي نيست انعقاد نطفه نشود و زايش نباشد و مرگ جريان نداشته۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- از دنيا رفتند. (لَيَرزُقَنَّهُمُ اللّهُ رِزقاً حَسَناً): چه در عالم برزخ و چه در قيامت که اينکه جمله قريب المفاد است با آيه شريفه،۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- در باره آيه «يَخْرُجُ مِنْهُمَاالُّلؤْلُؤُوَ الْمَرجانَ» روايتى هست كه در «برزخ» ديده شود. لؤلؤ مجموعا شش بار در قرآن بكار رفته يكى در باره مرواريد دنيا۳ کیلوبایت (۱۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- معنى ارسال و تخليط هر دو آمده است) دو دريا كداماند؟ تجاوز نمىكنند يعنى چه؟ برزخ چيست؟. نظير اين آيه، آيه: 61 از سوره نمل است «وَجَعَلَ بَيْنَ الْبَحْرَنِ۲۲ کیلوبایت (۲٬۲۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۸
- ميشود، بعلاوه مسلّما انحطاط درجه ميآورد و در عقبات از موت و قبر و برزخ و عقبات قيامت گرفتاري دارد و لو بالاخره بشفاعت نجات يابد. و اما نقص۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- بعمل صالح يا بليات دنيوي يا حين الموت يا در قبر و عالم برزخ يا در صحراي محشر بشفاعت شفعاء و مغفرة الهي و شمول عفو پروردگار۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- رسيدن دو شدّت به هم ديگر است. شايد غرض شدّت جدائى از دنيا و شدّت مشاهده عالم برزخ باشد . *[قلم:42]. روزى كه كار به شدّت رسد و به سجده دعوت شده و قادر نمىشوند۳ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۲
- ارتباط بين اعمال سابق ولا حق انسان ، و نيز ارتباط آن بااعمال ديگران عالم برزخ منزلگاه موقتى است و جنبه تمهيدى براى روز قيامت و بهشت و دوزخ جاودانه دارد۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- آيه 18 بعلاوه اينکه كفار پس از دخول در عذاب اليم دنيا و عالم برزخ نزد آنها ناچيز ميآيد، مثل كسي که صد سال در ناز و نعمت باشد يك۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰