روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۵۳۹

از الکتاب
نسخهٔ تاریخ ‏۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۸:۳۱ توسط 127.0.0.1 (بحث) (Edited by QRobot)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)


آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۱، أَبْوَابُ الصَّلَاةِ وَ حُدُودِهَا-بَابُ أَحْكَامِ السَّهْوِ فِي الصَّلَاة

و روي الحلبي عن ابي عبد الله ع انه قال :


من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۵۳۸ حدیث من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۵۴۰
روایت شده از : امام جعفر صادق عليه السلام
کتاب : من لايحضره الفقيه - جلد ۱
بخش : أبواب الصلاة و حدودها-باب أحكام السهو في الصلاة
عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۱ أَبْوَابُ الصَّلَاةِ وَ حُدُودِهَا-بَابُ أَحْكَامِ السَّهْوِ فِي الصَّلَاة
موضوعات :

ترجمه

‏محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۱ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۵۳۶

و حلبى از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه فرمود: در سجده‏هاى سهو ميگوئى: «بسم اللَّه و باللَّه و صلّى اللَّه على محمّد و آل محمّد»، و نيز گويد: يك بار ديگر شنيدم ميفرمود: «بسم اللَّه و باللَّه، السّلام عليك أيّها النّبيّ و رحمة اللَّه و بركاته». و هر كس در حال گفتن اقامه در اينكه اذان گفته است يا نه شك كند نماز را تمام كند و اعتنا ننمايد، و پس از تكبير افتتاح اگر در گفتن اقامه شك كند بدون اعتنا به شك نماز را دنبال كند، و اگر در اثناء قراءت در تكبيرة الاحرام شك كند بهمان حال نماز را تمام كند و شك را اهميّت ندهد، و اگر پس از رفتن به ركوع در قراءت شك كند نماز را بپايان برد، و اگر در سجود شك كند كه ركوع كرده يا نه، باز نماز را به اتمام رساند، و همچنين اگر در هر جزئى از اجزاى نماز شك كند در حالى كه وارد جزء ديگر شده باشد نماز را به سر ميبرد و بشك اعتنا نمى‏كند، مگر يقين كند، و هر كس يقين كند كه سهوا أذان و اقامه نگفته است اگر بيشتر قراءت را نخوانده است پس باكى نيست كه اذان را ترك كند و با فرستادن صلواتى بر پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله (يعنى السّلام عليك أيّها النّبىّ و رحمة اللَّه و بركاته بگويد) و نمازش را قطع و با گفتن دو قد قامت الصلاة نماز را از سر گيرد، و هر كس (در هر حال) يقين كند كه تكبيرة الاحرام را نگفته است نماز را اعاده كند، لكن از كجا براى او يقين حاصل خواهد شد.


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)