روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۳۰۷

از الکتاب
نسخهٔ تاریخ ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۶ توسط Move page script (بحث | مشارکت‌ها) (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۳۰۷ را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۳۰۷ منتقل کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)


آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۱، أَبْوَابُ الصَّلَاةِ وَ حُدُودِهَا-بَابُ مَا يُصَلَّى فِيهِ وَ مَا لَا يُصَلَّى فِيهِ مِنَ الثِّيَابِ وَ جَمِيعِ الْأَنْوَاع

و سيل الصادق ع :


من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۳۰۶ حدیث من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۳۰۸
روایت شده از : امام جعفر صادق عليه السلام
کتاب : من لايحضره الفقيه - جلد ۱
بخش : أبواب الصلاة و حدودها-باب ما يصلى فيه و ما لا يصلى فيه من الثياب و جميع الأنواع
عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۱ أَبْوَابُ الصَّلَاةِ وَ حُدُودِهَا-بَابُ مَا يُصَلَّى فِيهِ وَ مَا لَا يُصَلَّى فِيهِ مِنَ الثِّيَابِ وَ جَمِيعِ الْأَنْوَاع‏
موضوعات :

ترجمه

‏محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۱ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۳۷۷

از امام صادق عليه السّلام پرسيدند: نماز كردن در كلاه سياه رنگ چگونه‏ است؟ فرمود: با كلاه سياه نماز مكن كه آن پوشش اهل دوزخ است. (اين نهى را حمل بر كراهت كرده‏اند. بايد توجّه داشت كه لباس و پرچم سياه علامت مشخّصه بنى عبّاس بوده است و در تاريخ سياه جامگان همان پيروان بنى عبّاس هستند، و ظاهرا بنظر ميرسد سؤالاتى كه در خصوص جامه و دستار سياه از امامان عليهم السّلام بعمل مى‏آمده و نيز پاسخ آن بزرگواران به اين گونه پرسشها بدون ملاحظه شعار بنى عبّاس نبوده باشد زيرا آنان نيز حديثى مشعر بر استحباب پوشيدن جامه سياه وضع كرده بودند، و آن را سنّت ميشمردند، لذا بنظر ميرسد چندين مبالغه كه ائمّه هدى عليهم السّلام فرموده‏اند از اين جهت باشد، و اللَّه تعالى يعلم).


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)