روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۷

از الکتاب
نسخهٔ تاریخ ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۵ توسط Move page script (بحث | مشارکت‌ها) (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۷ را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۷ منتقل کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)


آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۱، أَبْوَابُ الصَّلَاةِ وَ حُدُودِهَا-بَابُ فَرْضِ الصَّلَاة

و روي عن مسعده بن صدقه انه قال :


من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۶ حدیث من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۱۵۸
روایت شده از : امام جعفر صادق عليه السلام
کتاب : من لايحضره الفقيه - جلد ۱
بخش : أبواب الصلاة و حدودها-باب فرض الصلاة
عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۱ أَبْوَابُ الصَّلَاةِ وَ حُدُودِهَا-بَابُ فَرْضِ الصَّلَاة
موضوعات :

ترجمه

‏محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۱ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۳۰۶

از مسعدة بن صدقه روايت شده كه حضرت صادق عليه السّلام پرسيدند: چرا زناكار را كافر نمينامى در صورتى كه تارك نماز را كافر ميخوانى؟ برهان و دليل اين امر چيست؟ آن حضرت فرمود: براى اينكه زناكار و امثال او چنين اعمال ناروايى را فقط بخاطر شهوت انجام ميدهد زيرا شهوت بر او دست يافته و اختيارش را سست كرده است، ولى ترك‏كننده نماز، ترك نماز نميكند مگر از روى كوچك شمردن و خفيف داشتن آن و دليل اين سخن آنست كه تو زناكارى را نمييابى كه با زنى‏ نزديكى كند مگر اينكه از نزديكى با آن زن قصد لذّت‏جوئى و كاميابى داشته باشد و باين منظور باو ميل كرده باشد، ولى هر كس كه نماز را از روى قصد ترك ميكند منظورش از ترك آن دستيابى بلذّت نيست، پس وقتى لذّتى نباشد بناچار خفيف شمردن نماز واقع گردد، و چون خفيف شمردن واقع شد كفر واقع گشته است. (شايد كفر در اين خبر به معنى كفر در طاعت يا بمعنى مصطلح باشد يعنى نافرمانى و ترك امر خداوند).


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)