تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۱۳: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
جزبدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۱۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۱۴}} | |||
__TOC__ | __TOC__ | ||
خط ۴۸: | خط ۵۰: | ||
* بحث علمى ديگر (مربوط به تعدد زوجات رسول الله (ص ) ) | * بحث علمى ديگر (مربوط به تعدد زوجات رسول الله (ص ) ) | ||
* ازدواجهاى پيامبر (ص ) هر كدام جهت هدف و غرض خاص انجام گرفته است | * ازدواجهاى پيامبر (ص ) هر كدام جهت هدف و غرض خاص انجام گرفته است | ||
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۱۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۱۴}} | |||
[[رده:تفسیر المیزان]] | [[رده:تفسیر المیزان]] |
نسخهٔ کنونی تا ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۲۷
→ صفحه قبل | صفحه بعد ← |
- آيات ۶ - ۲ ، سوره نساء
- گفتارى پيرامون جاهليت اولى
- اما وضع حكومت در ميان عرب
- وضع اقوام و ملل ديگر در دوران جاهليت
- دعوت اسلامى چگونه ظاهر گرديد؟
- دعوت اسلامى بر مبناى «حق صريح » است و نمى تواند با مقدمات ووسائل باطل به هدف برسد
- تدريجى بودن دعوت اسلام و نزول آيات قرآنى با ترتيبى هدفمند
- تشريع حكم حرمت شرب خمر نمونه بارز بيان تدريجى احكام عملى
- رعايت تدريج در دعوت از حيث انتخاب مدعوين
- دعوت تدريجى رسول خدا (ص ) اسلام كه با دعوت از قوم و عشيره خود آغاز شد
- ادعاى چند طايفه مبنى بر اين كه اسلام دين شمشير و زور است و پاسخ بدانها
- گفتار مرحوم كاشف الغطا در اين زمينه
- هشدار قرآن به مسلمانان از عواقب وخيم تصرف دراموال ايتام
- گفتار مفسرين در معناى آيه مورد بحث
- معيار اسلام در مورد تعدد ازواج براى مردان
- حكم وجوب دادن مهريه به زنان يك حكم تاءسيسى نيست
- مقصود از سفها در آيه شريفه سفيهان از ايتام است
- دلالت آيه شريفه در حكم عمومى رعايت اقتصاد و حدوسط در ارتزاق
- اموال دنيا به همه مردم تعلق دارد
- در تصرفات مالى علاوه بر بلوغ ، رشد متصرف نيز شرط است
- معناى (اسراف ) و (بدار) و بيان دو قسم تصرف ممنوع درمال يتيم
- تحويل دادن مال يتيم به او توسط ولى بايد در حضور شاهد باشد
- بيان شيواى تمام مسائل ولايت در ضمن دو آيه
- كفى بالله حسيبا)) بيان فرموده . بحث روايتى (درذيل آيات گذشته )
- غيرت يكى از فضايل اخلاقى است
- نسخه شفابخش اميرالمؤ منين (ع ) درباره درد شكم
- رواياتى در زيل آيه (و لاتؤ تو السفها اموالكم )
- رواياتى در ذيل (و من كان فقيرا فلياءكل بالمعروف )
- بحثى علمى در چند فصل
- آزاديهاى جنسى برخلاف سنت طبيعت است
- فكر و رؤ يت نمى تواند آثار شوم نامبرده را از بين ببرد
- بدون فضايل نفسانى زندگى اجتماعى بشر از هم مى پاشد
- ۲ - اسلام مردان را بر زنان استيلا داده است :
- ۳ - مساءله تعدد زوجات :
- چهار اشكال بر حكم «جواز تعدد زوجات » و پاسخ بدانها
- پاسخ اشكال دوم به مسئله تعدد زوجات
- طبيعت و خلقت به مردان اجازه داده تا از ازدواج با يك زن فراتر رود
- پاسخ به اشكال سوم
- پاسخ اشال چهارم بر مسئله تعدد زوجات
- قويترين دليل مخالفين غربى در رد قانون نقد زوجات
- پاسخ آنها: اشكال متوجه مسلمانان است نه اسلام !
- عدم جريان صحيح يك قانون در جامعه اى ، الزاما به معناى بطلان و فساد آن قانون نيست
- خلط دانشمندان بين طبيعت حكم (صالح ) و (مصلح ) و حكم بين (فاسد) و (مفسد)
- نظامهاى دموكراتيك و كمونيستى هم نتوانسته اند موجوديت خود را حفظ كنند
- چكيده سخن از مطالبى كه گذشت
- بحث علمى ديگر (مربوط به تعدد زوجات رسول الله (ص ) )
- ازدواجهاى پيامبر (ص ) هر كدام جهت هدف و غرض خاص انجام گرفته است
→ صفحه قبل | صفحه بعد ← |