اجْتُثّت: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
بدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۳: | خط ۳: | ||
=== ریشه کلمه === | === ریشه کلمه === | ||
*[[ریشه جثث | جثث]] (۱ بار) [[کلمه با ریشه:: جثث| ]] | *[[ریشه جثث | جثث]] (۱ بار) [[کلمه با ریشه:: جثث| ]] | ||
=== قاموس قرآن === | |||
بر كندن. قطع كردن (اقرب الموارد) در قاموس قطع كردن يا از ريشه كندن نقل شده است [ابراهيم:26 ]حكايت سخن خبيث همچون درخت پليد است كه از روى زمين كنده شده براى آن قرارى نيست . در ما قبل اين آيه آمده «مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍطَيِّبَةٍ. اَصْلُها ثابِتُ وَ فَرْعُها فى السَّماءِ...» در مجمع البيان كلمه طيبة را كلمه توحيد و كلمه خبيثه را كلمه شرك و كفر و در الميزان اوّلى را اعتقاد حقّ ئ دوّمى را شرك فرموده است . | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۵۵
ریشه کلمه
- جثث (۱ بار)
قاموس قرآن
بر كندن. قطع كردن (اقرب الموارد) در قاموس قطع كردن يا از ريشه كندن نقل شده است [ابراهيم:26 ]حكايت سخن خبيث همچون درخت پليد است كه از روى زمين كنده شده براى آن قرارى نيست . در ما قبل اين آيه آمده «مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍطَيِّبَةٍ. اَصْلُها ثابِتُ وَ فَرْعُها فى السَّماءِ...» در مجمع البيان كلمه طيبة را كلمه توحيد و كلمه خبيثه را كلمه شرك و كفر و در الميزان اوّلى را اعتقاد حقّ ئ دوّمى را شرك فرموده است .