إِنْس: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/إِنْس | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/إِنْس | آیات شامل این کلمه ]]'''


=== ریشه کلمه ===
*[[ریشه انس‌ | انس‌]] (۳۳۸ بار) [[کلمه با ریشه:: انس‌| ]]
=== قاموس قرآن ===
(به كسر اول) بشر خلاف جنّ در قرآن مجيد در قرآن پيوسته در مقابل جن به كار رفته [ذاريات:56]، واحد آن اِنسى است مثل [مريم:26]، جمع آن اناث و اناسى است مثل [بقره:60]، [فرقان:49]. انس 18 بار و اناس 5 بار و انسى و اناسى يك بار در قرآن آمده است: از مجموع 18 محلّ در هفت محل، انس قبل از جن و در يازده محل، جنّ قبل از انس امده است، على هذا نمى‏شود گفت: چون جنّ پيش از انس بوجود آمده لذا پيش از آن ذكر مى‏شود، زيرا در اين صورت مى‏بايست در همه جا، پيش از انس بيايد، قبل و بعد ذكر شدن آنها روى تقريبهاى به خصوصى است كه با تدبّر در آيات روشن مى‏شود.
(به كسر اول) بشر خلاف جنّ در قرآن مجيد در قرآن پيوسته در مقابل جن به كار رفته [ذاريات:56]، واحد آن اِنسى است مثل [مريم:26]، جمع آن اناث و اناسى است مثل [بقره:60]، [فرقان:49]. انس 18 بار و اناس 5 بار و انسى و اناسى يك بار در قرآن آمده است: از مجموع 18 محلّ در هفت محل، انس قبل از جن و در يازده محل، جنّ قبل از انس امده است، على هذا نمى‏شود گفت: چون جنّ پيش از انس بوجود آمده لذا پيش از آن ذكر مى‏شود، زيرا در اين صورت مى‏بايست در همه جا، پيش از انس بيايد، قبل و بعد ذكر شدن آنها روى تقريبهاى به خصوصى است كه با تدبّر در آيات روشن مى‏شود.


=== ریشه کلمه ===
*[[ریشه انس‌ | انس‌]] (۳۳۸ بار) [[کلمه با ریشه:: انس‌| ]]


[[رده:كلمات قرآن]]
[[رده:كلمات قرآن]]

نسخهٔ ‏۱۹ تیر ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵

آیات شامل این کلمه

ریشه کلمه

قاموس قرآن

(به كسر اول) بشر خلاف جنّ در قرآن مجيد در قرآن پيوسته در مقابل جن به كار رفته [ذاريات:56]، واحد آن اِنسى است مثل [مريم:26]، جمع آن اناث و اناسى است مثل [بقره:60]، [فرقان:49]. انس 18 بار و اناس 5 بار و انسى و اناسى يك بار در قرآن آمده است: از مجموع 18 محلّ در هفت محل، انس قبل از جن و در يازده محل، جنّ قبل از انس امده است، على هذا نمى‏شود گفت: چون جنّ پيش از انس بوجود آمده لذا پيش از آن ذكر مى‏شود، زيرا در اين صورت مى‏بايست در همه جا، پيش از انس بيايد، قبل و بعد ذكر شدن آنها روى تقريبهاى به خصوصى است كه با تدبّر در آيات روشن مى‏شود.