روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۶۱۵: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۶۱۵ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۶۱۵ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۷
آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۳، بَابُ الظِّهَار
روي :
من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۶۱۴ | حدیث | من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۶۱۶ | |||||||||||||
|
ترجمه
محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۵ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۲۲۷
و در خبر است كه چنانچه توانائى اطعام شصت مسكين را نداشت بقدر توانش تصدّق دهد. و ظهار در حال غضب واقع نشود، و نيز بصرف گفتن لفظ بدون قصد تحريم، حاصل نگردد. و غلام و برده اگر ظهار كند از زن خود، كفّارهاش نيم كفّاره آزاد باشد در روزه، و بر او آزاد كردن بنده و دادن صدقه به مساكين نيست زيرا بنده مالك چيزى نيست و مالى ندارد. و هر گاه مردى در ظهار بهمسر خود گفت: تو بر من مانند يكى از محارم من هستى و (مادر يا خواهر يا عمّه يا خاله را مثلا نام برد) اين خود ظهار است و كفّاره دارد. و اگر مردى بزوجهاش گفت: تو بر من مانند پشت يا شكم يا دست يا پا يا پاشنه پا يا موى مادرم هستى يا يكى از اعضاى جسد او را نام برد و بدين سخن قصد تحريم كند اين خود ظهار محسوب مىشود و كفّاره دارد؛ اين را ابراهيم بن هاشم در كتاب نوادر خود روايت كرده است.