روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۲۵۱: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۲۵۱ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۲۵۱ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۰
آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۲، كِتَابُ الصَّوْم
و روي الحسن بن محبوب عن عبد الله بن مرحوم الازدي قال سمعت ابا عبد الله ع يقول :
من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۲۵۰ | حدیث | من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۲۵۲ | |||||||||||||
|
ترجمه
محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۲ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۴۱۳
و حسن بن محبوب، از عبد اللَّه بن مرحوم أزدى روايت كرده است، كه گفت: امام صادق عليه السّلام را شنيدم كه مىفرمود: كسى كه نخستين روز از شعبان را روزه بدارد البته بهشت بر او واجب مىشود، و كسى كه دو روز روزه بدارد، خدا در هر روز و شب در دار دنيا به نظر لطف در او مىنگرد، و در بهشت نگريستن بسوى او را دوام مىبخشد، و كسى كه سه روز روزه بدارد، خدا در هر روز از عرشخود او را در بهشت خود ديدار مىكند. مصنّف اين كتاب- رحمه اللَّه گفت: معنى ديدار كردن خدا ديدار پيامبران او و حجتهاى او- صلوات اللَّه عليهم- است، كه هر كس ايشان را ديدار كند، خداى عزّ و جلّ را ديدار كرده، همان طور كه هر كس ايشان را اطاعت كند، خدا را اطاعت كرده است، و هر كس كه ايشان را عصيان كند، خدا را عصيان كرده، و هر كس كه پيروى ايشان كند، خداى عزّ و جلّ را پيروى كرده است. و معنى اين ديدار بدان گونه كه گروه «مشبّهه» تأويل و توجيه كردهاند نيست. «۱»- «تعالى اللَّه عما يقولون علوّا كبيرا» خدا از آنچه اين كژانديشان مىگويند بسيار بالاتر است-. __________________________________________________
(۱) بعيد نيست كه معنى ديدار با ايشان عطف توجّه خدا نسبت به ايشان باشد.