روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۵۸۱: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۵۸۱ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۵۸۱ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۸
آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۱، أَبْوَابُ الصَّلَاةِ وَ حُدُودِهَا-بَابُ صَلَاةِ الْمَرِيضِ وَ الْمُغْمَى عَلَيْهِ وَ الضَّعِيفِ وَ الْمَبْطُونِ وَ الشَّيْخِ الْكَبِيرِ وَ غَيْرِ ذَلِك
و روي عمر بن اذينه عن زراره عن ابي جعفر ع قال :
من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۵۸۰ | حدیث | من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۲۵۸۲ | |||||||||||||
|
ترجمه
محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۲ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۷
عمر بن أذينه از زراره و او از امام باقر عليه السلام روايت كرده گويد: از آن حضرت در مورد بيمار پرسيدم كه چگونه سجده كند؟ فرمود: بر سجّاده (يا بر حصير سجّادهاى) يا بر باد بزن، يا بر مسواك (چوبين) كه آنها را بلند كرده و بر آن سجده ميكند. و سجده بر اينها بهتر از ايماء است، و كسانى كه (از اهل تسنن) سجده بر بادبزن را مكروه ميدارند بخاطر اينكه اين عمل را شبيه بتپرستى ميدانند و ميگويند قرار دادن بادبزن و امثال آن پيش روى، پرستش غير خدا و بتها است، ايشان ايماء را بهتر از سجده بر سجّاده و بادبزن و مسواك يا بلند كردن و بر پيشانى گذاشتن و سجده بر آنها مىدانند لذا بر اينها سجده نمىكنند، در حالى كه غلط مىگويند و دچار خطا شدهاند زيرا ما هرگز غير خدا را نمىپرستيم (و مقصودمان از سجده بر اينها آنست كه تذلّل و شكستگى در سجود زياده گردد، نه سجده بردن بر نفس آن وسائل كه همانند بتپرستى محسوب شود پس ما هيچ گاه غير خداوند متعال را عبادت نكرده و نمىكنيم) پس بر بادبزن و بر مسواك و بر چوب عود سجده كنيد.