عَطَاؤُنَا: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش
(افزودن نمودار دفعات)
خط ۸: خط ۸:
عطاء و عطيّه هرچند مخصوص بصله و بذل و احسان است ولى در قرآن هم در بذل و هم در مطلق دادن چيزى بكار رفته است. مثل [توبه:29]. كه در مطلق دادن است و مثل [ص:39]. [كوثر:1]. [اسراء:20]. كه درباره عطيّه و بذل است. [قمر:29]. تعاطى به معنى تناول و اخذ است يعنى رفيق خويش را ندا كردند پس ناقه را گرفت و پى كرد .
عطاء و عطيّه هرچند مخصوص بصله و بذل و احسان است ولى در قرآن هم در بذل و هم در مطلق دادن چيزى بكار رفته است. مثل [توبه:29]. كه در مطلق دادن است و مثل [ص:39]. [كوثر:1]. [اسراء:20]. كه درباره عطيّه و بذل است. [قمر:29]. تعاطى به معنى تناول و اخذ است يعنى رفيق خويش را ندا كردند پس ناقه را گرفت و پى كرد .


{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::عَطَاؤُنَا]]
|?نازل شده در سال
|mainlabel=-
|headers=show
|limit=2000
|format=jqplotchart
|charttype=line
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول
|labelaxislabel=سال نزول
|smoothlines=yes
|numbersaxislabel=دفعات تکرار
|distribution=yes
|min=0
|datalabels=value
|distributionsort=none
|ticklabels=yes
|colorscheme=rdbu
|chartlegend=none
}}
[[رده:كلمات قرآن]]
[[رده:كلمات قرآن]]

نسخهٔ ‏۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ساعت ۰۴:۱۸

آیات شامل این کلمه

ریشه کلمه

قاموس قرآن

عطاء و عطيّه هرچند مخصوص بصله و بذل و احسان است ولى در قرآن هم در بذل و هم در مطلق دادن چيزى بكار رفته است. مثل [توبه:29]. كه در مطلق دادن است و مثل [ص:39]. [كوثر:1]. [اسراء:20]. كه درباره عطيّه و بذل است. [قمر:29]. تعاطى به معنى تناول و اخذ است يعنى رفيق خويش را ندا كردند پس ناقه را گرفت و پى كرد .


در حال بارگیری...