مُذَبْذَبِين: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش |
(افزودن نمودار دفعات) |
||
خط ۷: | خط ۷: | ||
تذبذب بمعنى حركت است در مجمع فرموده: «ذبذبة فتذبذب» يعنى او را حركت دادم و حركت كرد، و آن مانند حركت دادن شىء آويزان است خدا فرموده: [نساء:143] آيه در وصف منافقين است كه نه از مؤمنان بودند و نه از كفّار بلكه هم به اين و هم به آن سو مىرفتند يعنى ميان كفر و ايمان مردّداند نه حقيقةً به سوى مؤمنان و از آنهااند و نه واقعاً بسوى كفّار و در رديف آنها هستند. بنظر م آيد مراد تذبذب ظاهرى و هر دو كنار آمدن است نه تذبذب قلبى و شايد مراد تحيّر قلبى آنهاست كه نه واقعاً ايمان مىآورند و نه از روى جهل كافر حقيقىاند. اين كلمه فقط يكبار در كلام اللّه مجيد آمده است. | تذبذب بمعنى حركت است در مجمع فرموده: «ذبذبة فتذبذب» يعنى او را حركت دادم و حركت كرد، و آن مانند حركت دادن شىء آويزان است خدا فرموده: [نساء:143] آيه در وصف منافقين است كه نه از مؤمنان بودند و نه از كفّار بلكه هم به اين و هم به آن سو مىرفتند يعنى ميان كفر و ايمان مردّداند نه حقيقةً به سوى مؤمنان و از آنهااند و نه واقعاً بسوى كفّار و در رديف آنها هستند. بنظر م آيد مراد تذبذب ظاهرى و هر دو كنار آمدن است نه تذبذب قلبى و شايد مراد تحيّر قلبى آنهاست كه نه واقعاً ايمان مىآورند و نه از روى جهل كافر حقيقىاند. اين كلمه فقط يكبار در كلام اللّه مجيد آمده است. | ||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::مُذَبْذَبِين]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ساعت ۰۳:۳۹
ریشه کلمه
- ذبذب (۱ بار)
قاموس قرآن
تذبذب بمعنى حركت است در مجمع فرموده: «ذبذبة فتذبذب» يعنى او را حركت دادم و حركت كرد، و آن مانند حركت دادن شىء آويزان است خدا فرموده: [نساء:143] آيه در وصف منافقين است كه نه از مؤمنان بودند و نه از كفّار بلكه هم به اين و هم به آن سو مىرفتند يعنى ميان كفر و ايمان مردّداند نه حقيقةً به سوى مؤمنان و از آنهااند و نه واقعاً بسوى كفّار و در رديف آنها هستند. بنظر م آيد مراد تذبذب ظاهرى و هر دو كنار آمدن است نه تذبذب قلبى و شايد مراد تحيّر قلبى آنهاست كه نه واقعاً ايمان مىآورند و نه از روى جهل كافر حقيقىاند. اين كلمه فقط يكبار در كلام اللّه مجيد آمده است.
در حال بارگیری...