أَهَمّتْهُم: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش |
(افزودن نمودار دفعات) |
||
خط ۸: | خط ۸: | ||
قصد و اراده. به معنى حزن و اضطراب نيز در قرآن مجيد بكار رفته است. [غافر:5]. هر امت رسولشان را قصد كردند كه بگيرندش. [توبه:74]. و قصد كردند آنچه را كه نرسيدند. * [يوسف:24]. يعنى زن قصد كرد يوسف را كه از او كام بگيرد و يوسف هم اگر برهان پروردگارش را نمىديد زنرا قصد مىكرد كه از او كام بگيرد، برهان ظاهرا همان ايمان و عقيده راسخ يوسف «عليهالسلام» بود، يوسف بشرى بود داراى غريزه جنسى اگر ايمان راسخ نداشت مثل آن زن بوى تمايل مىكرد. * [آل عمران:154]. يعنى گروهى را فكر خودشان مضطرب و ناراحت كرده بود و در باره خدا گمان ناحق مىبردند. | قصد و اراده. به معنى حزن و اضطراب نيز در قرآن مجيد بكار رفته است. [غافر:5]. هر امت رسولشان را قصد كردند كه بگيرندش. [توبه:74]. و قصد كردند آنچه را كه نرسيدند. * [يوسف:24]. يعنى زن قصد كرد يوسف را كه از او كام بگيرد و يوسف هم اگر برهان پروردگارش را نمىديد زنرا قصد مىكرد كه از او كام بگيرد، برهان ظاهرا همان ايمان و عقيده راسخ يوسف «عليهالسلام» بود، يوسف بشرى بود داراى غريزه جنسى اگر ايمان راسخ نداشت مثل آن زن بوى تمايل مىكرد. * [آل عمران:154]. يعنى گروهى را فكر خودشان مضطرب و ناراحت كرده بود و در باره خدا گمان ناحق مىبردند. | ||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::أَهَمّتْهُم]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ساعت ۰۳:۳۶
ریشه کلمه
قاموس قرآن
قصد و اراده. به معنى حزن و اضطراب نيز در قرآن مجيد بكار رفته است. [غافر:5]. هر امت رسولشان را قصد كردند كه بگيرندش. [توبه:74]. و قصد كردند آنچه را كه نرسيدند. * [يوسف:24]. يعنى زن قصد كرد يوسف را كه از او كام بگيرد و يوسف هم اگر برهان پروردگارش را نمىديد زنرا قصد مىكرد كه از او كام بگيرد، برهان ظاهرا همان ايمان و عقيده راسخ يوسف «عليهالسلام» بود، يوسف بشرى بود داراى غريزه جنسى اگر ايمان راسخ نداشت مثل آن زن بوى تمايل مىكرد. * [آل عمران:154]. يعنى گروهى را فكر خودشان مضطرب و ناراحت كرده بود و در باره خدا گمان ناحق مىبردند.
در حال بارگیری...