روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۴: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
 
جز (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۴ را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۴ منتقل کرد)
 
(بدون تفاوت)

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۰:۴۹


آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۳، أَبْوَابُ الْقَضَايَا وَ الْأَحْكَام-بَابُ مَنْ يَجِبُ رَدُّ شَهَادَتِهِ وَ مَنْ يَجِبُ قَبُولُ شَهَادَتِه

روي صفوان بن يحيي عن محمد بن الفضيل عن ابي الحسن ع قال :


من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۳ حدیث من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۵
روایت شده از : امام موسى كاظم عليه السلام
کتاب : من لايحضره الفقيه - جلد ۳
بخش : أبواب القضايا و الأحكام-باب من يجب رد شهادته و من يجب قبول شهادته
عنوان : حدیث امام موسى كاظم (ع) در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۳ أَبْوَابُ الْقَضَايَا وَ الْأَحْكَام‏-بَابُ مَنْ يَجِبُ رَدُّ شَهَادَتِهِ وَ مَنْ يَجِبُ قَبُولُ شَهَادَتِه‏
موضوعات :

ترجمه

‏محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۴ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۶۵

صفوان بن يحيى از محمد بن فضيل از امام هفتم عليه السّلام نقل كرده‏ كه گويد: پرسيدم آيا شهادت زنها در مورد نكاح يا طلاق يا رجم نافذ است و مى‏توان بشهادتشان در اين امور ترتيب اثر داد، فرمود: شهادت زنها تنها در موردى است كه مردها نتوانند دخالت داشته باشند و ببينند (مثلا دخترى باكره است يا نه) و اما در نكاح اگر مردى با آنها شهادت دهد اشكال ندارد و جايز است، امّا در طلاق و خونريزى (يعنى قتل) شهادتشان بيفايده است، ولى در مورد زنا اگر سه مرد و دو زن باشند به شهادتشان مى‏توان حكم كرد، لكن شهادت دو مرد و چهار زن در خصوص رجم نافذ نيست.


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)