روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۷۰۱: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۲ ش ۱۷۰۱ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۷۰۱ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۱
آدرس: الكافي، جلد ۲، كِتَابُ الدُّعَاء
ابو علي الاشعري عن محمد بن عبد الجبار عن صفوان عن ابي اسامه زيد الشحام عن محمد بن مسلم عن ابي عبد الله ع :
الکافی جلد ۲ ش ۱۷۰۰ | حدیث | الکافی جلد ۲ ش ۱۷۰۲ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۶, ۸۱
مردى نزد پيغمبر (ص) آمد و گفت: يا رسول اللَّه! من يك سوّم صلواتم را از آن تو مقرّر دارم، نه، بلكه نيمى از صلواتم را از آن تو سازم، نه، بلكه همه صلواتم را براى تو مقرّر نمايم. رسول خدا (ص) فرمود: در اين صورت، همه مئونه و خرج دنيا و آخرتت كفايت مىشود.
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۴, ۲۴۸
و نيز آن حضرت عليه السّلام فرمود: مردى نزد پيغمبر (ص) آمد عرضكرد: اى رسول خدا من يك سوم صلواتم را براى شما قرار دهم، نه بلكه نيمى از صلواتم را مخصوص شما گردانم، نه بلكه تمامى آن را از آن شما گردانم؟ رسول خدا (ص) فرمود: در اين صورت خرج و مئونه دنيا و آخرت تو كفايت شود. (شرح اين حديث از زبان امام عليه السّلام در حديث (۴) بيايد).
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۴, ۳۵۱
ابوعلى اشعرى، از محمد بن عبدالجبّار، از صفوان، از ابواسامه زيد شحّام، از محمد بن مسلم، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است كه فرمود: «مردى به خدمت پيغمبر صلى الله عليه و آله آمد و عرض كرد كه: يا رسول اللَّه! ثلث؛ يعنى سه يك صلوات خود را از براى تو قرار مىدهم. نه؛ بلكه نصف صلوات خود را از براى تو قرار مىدهم. نه؛ بلكه آن را همه از براى تو قرار مىدهم. پس رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود كه: در اين هنگام مؤنت [/ هزينه و نيازهاى] دنيا و آخرت را كفايت كرده مىشوى» «۱». ( ۱). يعنى در هنگامى كه امر چنان باشد كه ذكر كردى، خداى- تعالى- مؤنت[/ هزينه] دنيا و آخرت را از تو كفايت مىكند، و آنچه به آن احتياج دارى و دشوارى را از تو دفع مىفرمايد، و شايد كه مراد و به همه صلوات، صلوات كامله و تمام باشد در فضل و اجر، و آن صلواتى است كه پيش از سؤال واقع باشد. و مراد به نصف آن، پستتر از آن باشد به اين اندازه در فضل و اجر، و آن صلواتى است كه در ميان سؤال واقع باشد. و مراد به ثلث آن، چيزى است كه به اين نسبت از آن پستتر باشد، و آن صلواتى است كه بعد از فراغ از سؤال واقع باشد. و بالجمله در آن اشاره است به سوى تفاوت مراتب صلوات در لفظ و كمال و اجر.( مترجم)