تَزْدَرِي: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش |
(Added word proximity by QBot) |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
__TOC__ | |||
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/تَزْدَرِي | آیات شامل این کلمه ]]''' | ''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/تَزْدَرِي | آیات شامل این کلمه ]]''' | ||
خط ۷: | خط ۸: | ||
عيب گرفتن. حقير شمردن در اقرب آمده «زرى عمله عليه: عابه عليه و عاتبه» اسم فاعل آن زار است [هود:31]. ازدراء يعنى احتقار يعنى درباره آنان كه چشم شما خوارشان مىبيند نمىگويم: خدا هرگز خيرى به آنها نخواهد داد در نهج البلاغه خطبه 174 درباره نفس مؤمن فرموده «وَلا يزالُ زارِياً عَلَيها» مؤمن پيوسته نفس خود را حقير شمرده و آن را عتاب مىكند. اين كلمه تنها يكبار در قرآن يافته است. | عيب گرفتن. حقير شمردن در اقرب آمده «زرى عمله عليه: عابه عليه و عاتبه» اسم فاعل آن زار است [هود:31]. ازدراء يعنى احتقار يعنى درباره آنان كه چشم شما خوارشان مىبيند نمىگويم: خدا هرگز خيرى به آنها نخواهد داد در نهج البلاغه خطبه 174 درباره نفس مؤمن فرموده «وَلا يزالُ زارِياً عَلَيها» مؤمن پيوسته نفس خود را حقير شمرده و آن را عتاب مىكند. اين كلمه تنها يكبار در قرآن يافته است. | ||
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud> | |||
أَقُول:100, اللّه:91, لِلّذِين:82, أَعْيُنُکُم:82, لا:82, لَن:73, يُؤْتِيَهُم:64, وَ:64, خَيْرا:46, مَلَک:46, إِنّي:37, أَعْلَم:28, بِمَا:19, فِي:10 | |||
</qcloud> | |||
===تکرار در هر سال نزول=== | |||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::تَزْدَرِي]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۷
ریشه کلمه
- زرى (۱ بار)
قاموس قرآن
عيب گرفتن. حقير شمردن در اقرب آمده «زرى عمله عليه: عابه عليه و عاتبه» اسم فاعل آن زار است [هود:31]. ازدراء يعنى احتقار يعنى درباره آنان كه چشم شما خوارشان مىبيند نمىگويم: خدا هرگز خيرى به آنها نخواهد داد در نهج البلاغه خطبه 174 درباره نفس مؤمن فرموده «وَلا يزالُ زارِياً عَلَيها» مؤمن پيوسته نفس خود را حقير شمرده و آن را عتاب مىكند. اين كلمه تنها يكبار در قرآن يافته است.
کلمات نزدیک مکانی
تکرار در هر سال نزول
در حال بارگیری...