مَشْهُود: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش |
(Added word proximity by QBot) |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
__TOC__ | |||
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/مَشْهُود | آیات شامل این کلمه ]]''' | ''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/مَشْهُود | آیات شامل این کلمه ]]''' | ||
خط ۲۱: | خط ۲۲: | ||
*[[ریشه شهد | شهد]] (۱۶۰ بار) [[کلمه با ریشه:: شهد| ]] | *[[ریشه شهد | شهد]] (۱۶۰ بار) [[کلمه با ریشه:: شهد| ]] | ||
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud> | |||
وَ:100, يَوْم:49, ذٰلِک:32, قُتِل:32, مَا:29, أَصْحَاب:29, شَاهِد:27, نُؤَخّرُه:27, الْأُخْدُود:27, النّار:27, الْمَوْعُود:25, ذَات:25, إِلاّ:25, الْوَقُود:22, لِأَجَل:22, النّاس:22, الْيَوْم:22, لَه:20, مَعْدُود:20, الْبُرُوج:20, مَجْمُوع:17, الْآخِرَة:10 | |||
</qcloud> | |||
===تکرار در هر سال نزول=== | |||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::مَشْهُود]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
«شاهد» و «مشهود» از مادّه «شُهُود ـ شهادة» است.
در این که، منظور از «شاهد» و «مشهود» چیست؟ تفسیرهاى بسیار فراوانى ذکر کرده اند که بالغ بر سى تفسیر مى شود، و مهم ترین آنها تفسیرهاى زیر است:
- «شاهد»، شخص پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) است و «مشهود» همان روز قیامت است.
- «شاهد»، گواهان عمل انسانند، و «مشهود» انسان ها و اعمال آنها هستند.
- «شاهد»، به معناى روز جمعه است که شاهد اجتماع مسلمین در مراسم بسیار مهم نماز آن روز است. و «مشهود» روز «عرفه» است که زائران بیت اللّه الحرام شاهد و ناظر آن روزند.
- «شاهد»، روز عید قربان و «مشهود» روز عرفه (روز ما قبل آن) مى باشد.
- «شاهد»، شب ها و روزها است، و «مشهود» بنى آدم است که به اعمال او گواهى مى دهند.
- «شاهد»، ملائکه و «مشهود» قرآن است.
- «شاهد»، حجر الاسود و «مشهود» حاجیانند که در کنار آن مى آیند و دست بر آن مى نهند.
- «شاهد»، خلق است و «مشهود» حق است.
- «شاهد»، امت اسلامى است و «مشهود» امت هاى دیگر.
- «شاهد»، پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) و «مشهود» سایر انبیاء هستند.
- یا این که «شاهد»، پیامبر(صلى الله علیه وآله) و «مشهود» امیر مؤمنان على(علیه السلام)است.
ریشه کلمه
- شهد (۱۶۰ بار)
کلمات نزدیک مکانی
وَ يَوْم ذٰلِک قُتِل مَا أَصْحَاب شَاهِد نُؤَخّرُه الْأُخْدُود النّار الْمَوْعُود ذَات إِلاّ الْوَقُود لِأَجَل النّاس الْيَوْم لَه مَعْدُود الْبُرُوج مَجْمُوع الْآخِرَة
تکرار در هر سال نزول
در حال بارگیری...