يُضَاهِئُون: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
 
(Added word proximity by QBot)
 
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
__TOC__
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/يُضَاهِئُون | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/يُضَاهِئُون | آیات شامل این کلمه ]]'''


خط ۴: خط ۵:
*[[ریشه ضه‌ء | ضه‌ء]] (۱ بار) [[کلمه با ریشه:: ضه‌ء| ]]
*[[ریشه ضه‌ء | ضه‌ء]] (۱ بار) [[کلمه با ریشه:: ضه‌ء| ]]


=== قاموس قرآن ===
[توبه:30]. طبرسى و راغب مضاهاة را مشابهت و مشاكلت گفته‏اند. در نهج البلاغه خطبه 163 فرموده: «وَ اِنْ ضاهَيْتُهُ بِالْمَلابِسِ فَهُوَ كَمَوْشِىِّ الْحُلَلِ» اگر آن را به لباسها تشبيه كنى، آن مانند حلّه‏هاى نقش دار است. همچنين است قول صحاح. و اقرب. معنى آيه چنين است: يهود و نصارى در اين قول به قول كفّار گذشته مشابهت دارند. مشروح اين آيه در «ابن» باب باء گذشت به آن جا رجوع شود بعضى «اَلَّذينَ كَفَرُوا» را بت پرستان گرفته‏اند ولى ظاهراً آيه راجع به عقيده كفّار قبل از اسلام است كه قائل به ابن اللّه بوده‏اند. اين فقط در قرآن يكبار آمده است.
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud>
قَوْل:100, بِأَفْوَاهِهِم:100, اللّه:100, قَوْلُهُم:89, الّذِين:89, کَفَرُوا:78, ذٰلِک:78, مِن:66, ابْن:55, قَبْل:55, الْمَسِيح:44, قَاتَلَهُم:44, النّصَارَى:33, أَنّى:21, قَالَت:21, يُؤْفَکُون:10, وَ:10
</qcloud>
===تکرار در هر سال نزول===
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::يُضَاهِئُون]]
|?نازل شده در سال
|mainlabel=-
|headers=show
|limit=2000
|format=jqplotchart
|charttype=line
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول
|labelaxislabel=سال نزول
|smoothlines=yes
|numbersaxislabel=دفعات تکرار
|distribution=yes
|min=0
|datalabels=value
|distributionsort=none
|ticklabels=yes
|colorscheme=rdbu
|chartlegend=none
}}
[[رده:كلمات قرآن]]
[[رده:كلمات قرآن]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷

آیات شامل این کلمه

ریشه کلمه

قاموس قرآن

[توبه:30]. طبرسى و راغب مضاهاة را مشابهت و مشاكلت گفته‏اند. در نهج البلاغه خطبه 163 فرموده: «وَ اِنْ ضاهَيْتُهُ بِالْمَلابِسِ فَهُوَ كَمَوْشِىِّ الْحُلَلِ» اگر آن را به لباسها تشبيه كنى، آن مانند حلّه‏هاى نقش دار است. همچنين است قول صحاح. و اقرب. معنى آيه چنين است: يهود و نصارى در اين قول به قول كفّار گذشته مشابهت دارند. مشروح اين آيه در «ابن» باب باء گذشت به آن جا رجوع شود بعضى «اَلَّذينَ كَفَرُوا» را بت پرستان گرفته‏اند ولى ظاهراً آيه راجع به عقيده كفّار قبل از اسلام است كه قائل به ابن اللّه بوده‏اند. اين فقط در قرآن يكبار آمده است.


کلمات نزدیک مکانی

تکرار در هر سال نزول

در حال بارگیری...