مُذَبْذَبِين: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
(Added word proximity by QBot) |
||
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
__TOC__ | |||
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/مُذَبْذَبِين | آیات شامل این کلمه ]]''' | ''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/مُذَبْذَبِين | آیات شامل این کلمه ]]''' | ||
خط ۴: | خط ۵: | ||
*[[ریشه ذبذب | ذبذب]] (۱ بار) [[کلمه با ریشه:: ذبذب| ]] | *[[ریشه ذبذب | ذبذب]] (۱ بار) [[کلمه با ریشه:: ذبذب| ]] | ||
=== قاموس قرآن === | |||
تذبذب بمعنى حركت است در مجمع فرموده: «ذبذبة فتذبذب» يعنى او را حركت دادم و حركت كرد، و آن مانند حركت دادن شىء آويزان است خدا فرموده: [نساء:143] آيه در وصف منافقين است كه نه از مؤمنان بودند و نه از كفّار بلكه هم به اين و هم به آن سو مىرفتند يعنى ميان كفر و ايمان مردّداند نه حقيقةً به سوى مؤمنان و از آنهااند و نه واقعاً بسوى كفّار و در رديف آنها هستند. بنظر م آيد مراد تذبذب ظاهرى و هر دو كنار آمدن است نه تذبذب قلبى و شايد مراد تحيّر قلبى آنهاست كه نه واقعاً ايمان مىآورند و نه از روى جهل كافر حقيقىاند. اين كلمه فقط يكبار در كلام اللّه مجيد آمده است. | |||
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud> | |||
لا:100, قَلِيلا:58, بَيْن:52, وَ:52, إِلاّ:52, ذٰلِک:45, اللّه:45, إِلَى:45, يَذْکُرُون:38, هٰؤُلاَء:31, النّاس:17, يُرَاءُون:10 | |||
</qcloud> | |||
===تکرار در هر سال نزول=== | |||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::مُذَبْذَبِين]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۵۶
ریشه کلمه
- ذبذب (۱ بار)
قاموس قرآن
تذبذب بمعنى حركت است در مجمع فرموده: «ذبذبة فتذبذب» يعنى او را حركت دادم و حركت كرد، و آن مانند حركت دادن شىء آويزان است خدا فرموده: [نساء:143] آيه در وصف منافقين است كه نه از مؤمنان بودند و نه از كفّار بلكه هم به اين و هم به آن سو مىرفتند يعنى ميان كفر و ايمان مردّداند نه حقيقةً به سوى مؤمنان و از آنهااند و نه واقعاً بسوى كفّار و در رديف آنها هستند. بنظر م آيد مراد تذبذب ظاهرى و هر دو كنار آمدن است نه تذبذب قلبى و شايد مراد تحيّر قلبى آنهاست كه نه واقعاً ايمان مىآورند و نه از روى جهل كافر حقيقىاند. اين كلمه فقط يكبار در كلام اللّه مجيد آمده است.
کلمات نزدیک مکانی
تکرار در هر سال نزول
در حال بارگیری...