تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۳: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
جزبدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۴}} | |||
__TOC__ | __TOC__ | ||
خط ۱۵: | خط ۱۷: | ||
* رواياتى در معناى «''' و ان من اهل الكتاب الا ليؤ منن بهقبل موته '''» رواياتى درباره نزول عيسى (ع ) در هنگام ظهور مهدى (ع ) | * رواياتى در معناى «''' و ان من اهل الكتاب الا ليؤ منن بهقبل موته '''» رواياتى درباره نزول عيسى (ع ) در هنگام ظهور مهدى (ع ) | ||
* رواياتى در ذيل «''' انا اوحينا اليك كما اوحينا الى نوح و النبيين من بعده '''» و درذيل «''' و رسلا لم نقصصهم عليك '''» | * رواياتى در ذيل «''' انا اوحينا اليك كما اوحينا الى نوح و النبيين من بعده '''» و درذيل «''' و رسلا لم نقصصهم عليك '''» | ||
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۱۴}} | |||
[[رده:تفسیر المیزان]] | [[رده:تفسیر المیزان]] |
نسخهٔ کنونی تا ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۴۸
→ صفحه قبل | صفحه بعد ← |
- آيات ۱۶۹- ۱۵۳ سوره نساء
- در خواست اهل كتاب از پيامبر (ص ) كه كتابى از آسمان به ايشاننازل گردد و پاسخ به آنها
- جرايمى كه بنى اسرائيلمرتكب شدن و مجازاتهاى كه خداوند به آنان داد
- مشتبه شدن امر بر يهود در مورد كشتن و به دار آويختن عيسى (ع )
- رفع عيسى (ع ) (به سوى خدا) با روح و جسم او و نوعى تخليص بوده
- اقوال مختلف درباره معنى « و ان من اهل الكتاب الا ليؤ منن بهقبل موته »
- حضرت عيسى تا به امروز از دنيا نرفته و دوباره باز مى گردد
- گفتار زمخشرى و ديگر مفسرين درباره مفاد اين آيه
- دو كيفر، يكى دنيوى و ديگرى اخروى كه يهود به خاطر مظالمشان مستوجب آن دو شدند
- توجيهات مختلفى كه در مورد اعراب كلمه « المتقمين » در آيه شريفه گفته شده است
- از ميان اهل كتاب « راسخون در علم » به سبب علم به اينكه وحى به پيامبر اسلام (ص )با وحى به انبياء پيشين فرقى ندارد، به آن حضرت ايمان مى آورند
- قيد « بعمله » در جمله « انزله بعمله » وحى شيطانها را (از مورد گواهى خدا و ملائكه) خارج مى سازد
- رواياتى در معناى « و ان من اهل الكتاب الا ليؤ منن بهقبل موته » رواياتى درباره نزول عيسى (ع ) در هنگام ظهور مهدى (ع )
- رواياتى در ذيل « انا اوحينا اليك كما اوحينا الى نوح و النبيين من بعده » و درذيل « و رسلا لم نقصصهم عليك »
→ صفحه قبل | صفحه بعد ← |