روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۴: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۴ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۴ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۰:۴۹
آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۳، أَبْوَابُ الْقَضَايَا وَ الْأَحْكَام-بَابُ مَنْ يَجِبُ رَدُّ شَهَادَتِهِ وَ مَنْ يَجِبُ قَبُولُ شَهَادَتِه
روي صفوان بن يحيي عن محمد بن الفضيل عن ابي الحسن ع قال :
من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۳ | حدیث | من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۹۵ | |||||||||||||
|
ترجمه
محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۴ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۶۵
صفوان بن يحيى از محمد بن فضيل از امام هفتم عليه السّلام نقل كرده كه گويد: پرسيدم آيا شهادت زنها در مورد نكاح يا طلاق يا رجم نافذ است و مىتوان بشهادتشان در اين امور ترتيب اثر داد، فرمود: شهادت زنها تنها در موردى است كه مردها نتوانند دخالت داشته باشند و ببينند (مثلا دخترى باكره است يا نه) و اما در نكاح اگر مردى با آنها شهادت دهد اشكال ندارد و جايز است، امّا در طلاق و خونريزى (يعنى قتل) شهادتشان بيفايده است، ولى در مورد زنا اگر سه مرد و دو زن باشند به شهادتشان مىتوان حكم كرد، لكن شهادت دو مرد و چهار زن در خصوص رجم نافذ نيست.