تَحْلِقُوا: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
(Added word proximity by QBot) |
||
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
__TOC__ | |||
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/تَحْلِقُوا | آیات شامل این کلمه ]]''' | ''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/تَحْلِقُوا | آیات شامل این کلمه ]]''' | ||
خط ۴: | خط ۵: | ||
*[[ریشه حلق | حلق]] (۳ بار) [[کلمه با ریشه:: حلق| ]] | *[[ریشه حلق | حلق]] (۳ بار) [[کلمه با ریشه:: حلق| ]] | ||
=== قاموس قرآن === | |||
گلو. راغب در مفردات گويد: اصل حلق به معنى گلو است و گويند: «حَلَقَهُ» يعنى گلوى او را بريد سپس در قطع مو (تراشيدن) به كار رفته است. [بقره:196] سر خود را نتراشيد (و از احرام خارج نشويد) تا قربانى به محل خود برسد. آيه درباره كسى است كه محصور شده و قربانى را به وسيله ديگرى فرستاده است چنين كسى بايد از اطلاع از ذبح قربانى سر بتراشد و از احرام خارج شود [فتح:27] . از اين مادّه فقط دو موردفوق در قرآن يافت مىشود. | |||
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud> | |||
الْهَدْي:100, رُءُوسَکُم:70, لا:70, وَ:63, حَتّى:63, يَبْلُغ:55, مِن:48, اسْتَيْسَر:40, مَحِلّه:40, فَمَا:33, فَمَن:33, أُحْصِرْتُم:25, کَان:25, مِنْکُم:18, فَإِن:18, مَرِيضا:10, لِلّه:10 | |||
</qcloud> | |||
===تکرار در هر سال نزول=== | |||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::تَحْلِقُوا]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۸
ریشه کلمه
- حلق (۳ بار)
قاموس قرآن
گلو. راغب در مفردات گويد: اصل حلق به معنى گلو است و گويند: «حَلَقَهُ» يعنى گلوى او را بريد سپس در قطع مو (تراشيدن) به كار رفته است. [بقره:196] سر خود را نتراشيد (و از احرام خارج نشويد) تا قربانى به محل خود برسد. آيه درباره كسى است كه محصور شده و قربانى را به وسيله ديگرى فرستاده است چنين كسى بايد از اطلاع از ذبح قربانى سر بتراشد و از احرام خارج شود [فتح:27] . از اين مادّه فقط دو موردفوق در قرآن يافت مىشود.
کلمات نزدیک مکانی
الْهَدْي رُءُوسَکُم لا وَ حَتّى يَبْلُغ مِن اسْتَيْسَر مَحِلّه فَمَا فَمَن أُحْصِرْتُم کَان مِنْکُم فَإِن مَرِيضا لِلّه
تکرار در هر سال نزول
در حال بارگیری...