روایت:الکافی جلد ۲ ش ۹۵۱: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۲ ش ۹۵۱ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۲ ش ۹۵۱ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۴۰
آدرس: الكافي، جلد ۲، كتاب الإيمان و الكفر
علي بن ابراهيم عن ابيه عن ابن ابي عمير عن حماد عن ابي عبد الله ع قال :
الکافی جلد ۲ ش ۹۵۰ | حدیث | الکافی جلد ۲ ش ۹۵۲ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۵, ۱۱۳
از امام صادق (ع): هيچ دلى نيست جز اينكه دو گوش دارد، بر يكى فرشتهاى رهبر است و بر ديگرى شيطانى فتنهگر، اينش فرمان دهد و آنش باز دارد، شيطانش به نافرمانيها فرمان كند، و فرشتهاش از آن باز دارد، و اين است تفسير گفته خدا عز و جل (۱۷ سوره ق): «از راست و از چپ نشستهاى است (۱۸) زبان به گفتهاى نگشايد جز آنكه نزد او رقيب و عتيد».
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۳, ۳۶۶
امام صادق عليه السلام فرمود: قلبى نيست جز آنكه دو گوش دارد، بر سر يكى از آن دو فرشتهايست راهنما و بر سر ديگرى شيطانيست فتنه انگيز، ابن فرمانش دهد و آن بازش دارد. شيطان بگناهان فرمانش دهد، و فرشته از آنها بازش دارد، و اين است كه خداى عز و جل فرمايد: «در جانب راست و چپ نشستهايست، بگفتهئى زبان نگشايد، جز آنكه نزدش رقيب و عتيد حاضرند، ۱۷ سوره ۵۰».
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۳, ۶۴۳
على بن ابراهيم، از پدرش، از ابنابىعمير، از حمّاد، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است كه فرمود: «هيچ دلى نيست، مگر آنكه آن را دو گوش است، كه بر يكى از آن دو گوش فرشتهاى قرار دارد كه آن را ارشاد مىكند و راه راست مىنمايد، و بر گوشى ديگر، شيطانى قرار دارد كه آن را به فتنه مىاندازد و گمراه مىكند. پيوسته اينك، آن را امر مىكند و اينك، آن را زجر و منع مىكند. شيطان او را امر مىكند به معاصى، و فرشته او را از آنها زجر و منع مىكند. و اين است معنى قول خداى عز و جل «عَنِ الْيَمِينِ وَ عَنِ الشِّمالِ قَعِيدٌ* ما يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ» «۱»؛ يعنى: از طرف راست ايشان نشسته، و از جانب چپ او نشستهاى است كه ملازم اويند، و از او اصلًا جدا نمىشوند»، تا آخر آنچه گذشت «۲». __________________________________________________
(۱). ق، ۱۷ و ۱۸. (۲). هيچ سخنى نمىگويد، جز آن كه نزد او مراقبى حاضر و آماده است.