روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۴۶۸: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۲ ش ۱۴۶۸ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۴۶۸ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۰
آدرس: الكافي، جلد ۲، كتاب الإيمان و الكفر
عنه عن احمد بن محمد عن محمد بن سنان عن المفضل الجعفي قال قال ابو عبد الله ع :
الکافی جلد ۲ ش ۱۴۶۷ | حدیث | الکافی جلد ۲ ش ۱۴۶۹ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۵, ۴۸۳
از مفضل، از امام صادق (ع)، فرمود: راستى افسوس و پشيمانى و واويل همه براى كسى است كه بدان چه ببيند سود نبرد و نداند بر چه روش و مذهبى عمر مىگذراند، سود مىبرد يا زيان؟ من به آن حضرت گفتم: قربانت! ناجى از اينان به چه نشانه شناخته مىشود؟ فرمود: هر كس كردارش با گفتارش موافق است گواهى نجات برايش ثبت شده، و هر كه كردارش با گفتارش موافق نيست، همانا ايمان او عاريت است (و در معرض زوال است).
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۴, ۱۴۸
مفضل جعفى گويد: حضرت صادق عليه السّلام فرمود: براستى حسرت و پشيمانى و واى، همه اينها براى آن كس است كه بآنچه بيند سود نبرد و آنچه بر آن استوار است (از روش و عقيده) نداند كه چيست و آيا برايش سود بخشد يا زيان؟ من عرضكردم: قربانت پس از ميان اين مردم رستگارشان بچه چيز شناخته شود؟ فرمود: آن كس كه كردارش با گفتارش موافقت دارد (و آنچه ميگويد بدان عمل كند) گواهى بنجات و رستگارى براى او ثابت شده، و هر كه كردارش موافقت با گفتارش ندارد ايمانش عاريت است.
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۴, ۲۰۱
از او، از احمد بن محمد، از محمد بن سنان، از مفضّل جعفى روايت است كه گفت: امام جعفر صادق عليه السلام فرمود: «به درستى كه حسرت و پشيمانى، و همه ويل و عذاب، از براى كسى است كه منتفع نشود به آنچه او را بينا گردانيده، و نداند كه چيست آن امرى كه او بر آن اقامه و ايستادگى دارد، آيا نفع است از براى او، يا ضرر و زيان؟» عرض كردم كه: پس نجات يابندهاى از اين گروه، به چه چيز شناخته مىشود؟ فداى تو گردم! فرمود كه: «هر كه كردارش با گفتارش موافق و برابر باشد، از برايش گواهى دادن به نجات ميسّر مىشود. و هر كه كردارش با گفتارش موافق نباشد، جز اين نيست كه آن كس، مستودع است، كه خدا ايمان را به وديعت به او سپرده».