روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۰۴۳: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۱ ش ۱۰۴۳ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۰۴۳ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۱۵
آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ الْحُجَّة
علي بن ابراهيم عن صالح بن السندي عن جعفر بن بشير عن ابان بن عثمان عن ابي بصير قال :
الکافی جلد ۱ ش ۱۰۴۲ | حدیث | الکافی جلد ۱ ش ۱۰۴۴ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۳, ۱۲۳
ابى بصير گويد: از امام باقر (ع) پرسيدم كه گواهى زنازاده رواست؟ فرمود: نه، گفتم: حكم بن عتيبه آن را روا و نافذ مىداند فرمود: بار خدايا گناه او را نيامرز، خدا به حكم نفرموده است كه (۴۴ سوره زخرف): «به راستى كه آن قرآن ياد آورى براى تو و قوم تو است» برود حَكَم به راست يا چپ، به خدا علم اخذ نشود جز از خاندان رسول (ص) كه جبرئيل بر آنها نازل شده است
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۲, ۲۵۲
ابو بصير گويد: از امام باقر عليه السلام پرسيدم: شهادت زنازاده نافذ است؟ فرمود: نه، عرضكردم: حكم بن عتيبه عقيده دارد كه پذيرفته و نافذ است، فرمود: خدايا گناهش را نيامرز، خدا به حكم نفرموده «قرآن براى تو و قومت يادآور است- ۴۴ سوره ۴۳-» (بلكه نسبت بجد ما فرموده است) پس حكم براست رود و بچپ رود (بهر در بزند) بخدا دانش جز از خاندانى كه جبرئيل عليه السلام بر آنها نازل شده بدست نيايد.
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۲, ۳۷۱
على بن ابراهيم، از صالح بن سندى، از جعفر بن بشير، از ابان بن عثمان، از ابو بصير روايت كرده است كه گفت: امام محمد باقر عليه السلام را سؤال كردم از شهادت فرزند زنا كه آيا جايز و مقبول است؟ فرمود: «نه». عرض كردم كه: حَكم بن عُتيبه گمان مىكند كه مقبول است. فرمود: «بار خدايا، گناه او را نيامرز»، و فرمود كه: «خدا به حَكَم نفرموده كه: «إِنَّهُ لَذِكْرٌ لَكَ وَ لِقَوْمِكَ» «۱»، بلكه خطاب به پيغمبر است و قوم او ماييم كه اهل ذكريم. پس، حَكَم به طرف راست و چپ برود، به خدا سوگند، كه علم، فرا گرفته نمىشود، مگر از اهل بيتى كه جبرئيل عليه السلام بر ايشان فرود آمده». __________________________________________________
(۱). زخرف، ۴۴. و مراد، اين است كه اين خطاب، خطاب به حَكَم نيست كه اهل ذكر و قرآن باشد تا احكام خدا رابداند (مترجم)