لَأَکِيدَن: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
(Added word proximity by QBot) |
||
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
__TOC__ | |||
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/لَأَکِيدَن | آیات شامل این کلمه ]]''' | ''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/لَأَکِيدَن | آیات شامل این کلمه ]]''' | ||
خط ۶: | خط ۷: | ||
*[[ریشه نن | نن]] (۲۴۱ بار) [[کلمه با ریشه:: نن| ]] | *[[ریشه نن | نن]] (۲۴۱ بار) [[کلمه با ریشه:: نن| ]] | ||
=== قاموس قرآن === | |||
حيله. تدبير. راغب مىگويد: كيد نوعى حيله است گاهى مذموم و گاهى ممدوح باشد هر چند در مذموم بيشتر است همينطور است استدراج و مكر كه گاهى ممدوح باشند. نگارنده گويد: بهتر است آنرا در صورت ممدوح بودن تدبير معنى كنيم مثل [يوسف:76]. اين چنين تدبير كرديم براى يوسف. [طارق:16-15]. كيد اول كه در باره كفار است مذموم و دومى كه در باره خداست ممدوح است: آنها حيله مىكنند حيلهاى و من در مقابلشان تدبير مىكنم تدبيرى - در باره كيد بعد از كيد كه بخدا نسبت داده شده رجوع شود به «مكر». [انبیاء:57]. بخدا حيله و تدبيرى درباره بتهايتان مىكنم. در آيات [نساء:76]. [صافات:98]. و نظائر آن به معنى كيد مذموم است. | |||
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud> | |||
وَ:100, تَاللّه:78, أَصْنَامَکُم:78, الشّاهِدِين:66, بَعْد:66, مِن:55, أَن:55, ذٰلِکُم:44, تُوَلّوا:44, فَجَعَلَهُم:33, عَلَى:33, مُدْبِرِين:33, أَنَا:21, جُذَاذا:21, إِلاّ:10 | |||
</qcloud> | |||
===تکرار در هر سال نزول=== | |||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::لَأَکِيدَن]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۹
ریشه کلمه
قاموس قرآن
حيله. تدبير. راغب مىگويد: كيد نوعى حيله است گاهى مذموم و گاهى ممدوح باشد هر چند در مذموم بيشتر است همينطور است استدراج و مكر كه گاهى ممدوح باشند. نگارنده گويد: بهتر است آنرا در صورت ممدوح بودن تدبير معنى كنيم مثل [يوسف:76]. اين چنين تدبير كرديم براى يوسف. [طارق:16-15]. كيد اول كه در باره كفار است مذموم و دومى كه در باره خداست ممدوح است: آنها حيله مىكنند حيلهاى و من در مقابلشان تدبير مىكنم تدبيرى - در باره كيد بعد از كيد كه بخدا نسبت داده شده رجوع شود به «مكر». [انبیاء:57]. بخدا حيله و تدبيرى درباره بتهايتان مىكنم. در آيات [نساء:76]. [صافات:98]. و نظائر آن به معنى كيد مذموم است.
کلمات نزدیک مکانی
وَ تَاللّه أَصْنَامَکُم الشّاهِدِين بَعْد مِن أَن ذٰلِکُم تُوَلّوا فَجَعَلَهُم عَلَى مُدْبِرِين أَنَا جُذَاذا إِلاّ
تکرار در هر سال نزول
در حال بارگیری...