تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۲۵: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
 
جزبدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۱: خط ۱:
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۲۴ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۲۶}}
__TOC__
__TOC__


خط ۱۷: خط ۱۹:
* رواياتى كه در ذيل آيه «'''ان الله لايغفران يشرك به ...'''»نقل شده و مشعر بر جهل اصحاب پيغمبر (ص ) به مساءله شفاعت است خالى ازاشكال نيستند
* رواياتى كه در ذيل آيه «'''ان الله لايغفران يشرك به ...'''»نقل شده و مشعر بر جهل اصحاب پيغمبر (ص ) به مساءله شفاعت است خالى ازاشكال نيستند
* رواياتى در ذيل آيه (ام يحسدون الناس على ما آتاهم ...) بيان مقصود از ناس
* رواياتى در ذيل آيه (ام يحسدون الناس على ما آتاهم ...) بيان مقصود از ناس
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۲۴ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۴ بخش۲۶}}


[[رده:تفسیر المیزان]]
[[رده:تفسیر المیزان]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۳۳

→ صفحه قبل صفحه بعد ←


  • آيات ۵۸ - ۴۴ سوره نساء
  • هشدار بر مسلمانان كه فريب يهود را نخوريد!
  • معناى «يحرفون الكم عن مواضعه »
  • مذمت يهود به جهت عمل ناپسندى كه مرتكب مى شدند
  • مراد از «فلا يؤ منون الا قليلا»
  • وجوهى كه در معناى طمس وجود دارد در «من قبل ان نطمس وجوها» گفته شده است
  • توضيح اينكه «خداوند شرك را نمى آمرزد و گناهان پائين تر از شرك را مى آمرزد»
  • خودستايى ناشى از عجب است كه از اصولرذائل مى باشد و ستايش و تزكيه مختص به خدا است
  • تنها فضيلت مستند به خداوند شايسته ستايش است
  • اعتماد به نفس در مقابل اعتماد به خدا و افتخار به عبوديت او، مردود است
  • مراد از «ناس » و «آل ابراهيم » در (ام يحسدون الناس على ما اتيهم ...)
  • بحث روايتى (در ذيل آيات مربوط به يهود و نيامرزيدن شرك و اذا امانت بهاهل آن و...))
  • رواياتى در ذيل آيه (ان الله لايغفر ان يشرك به و يغفر مادون ذلك ...)
  • روايتى كه درباره اسلام آوردن «وحشى » و ياران اونقل شده مجعول است
  • رواياتى كه در ذيل آيه «ان الله لايغفران يشرك به ...»نقل شده و مشعر بر جهل اصحاب پيغمبر (ص ) به مساءله شفاعت است خالى ازاشكال نيستند
  • رواياتى در ذيل آيه (ام يحسدون الناس على ما آتاهم ...) بيان مقصود از ناس


→ صفحه قبل صفحه بعد ←