روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۵۳۴: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۲ ش ۱۵۳۴ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۵۳۴ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۰
آدرس: الكافي، جلد ۲، كتاب الإيمان و الكفر
محمد بن يحيي عن احمد بن محمد بن عيسي عن الحسن بن محبوب عن عبد الله بن سنان عن حمزه بن حمران عن ابيه عن ابي جعفر ع قال :
الکافی جلد ۲ ش ۱۵۳۳ | حدیث | الکافی جلد ۲ ش ۱۵۳۵ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۵, ۵۳۷
از امام باقر (ع) كه فرمود: به راستى چون بناى خدا عز و جل بر اين است كه بندهاى را گرامى دارد و او را گناهى است، بيمارش كند، و اگر نكند نيازمندش سازد و اگر نكند، به سختى جانش گيرد تا تلافى آن گناه بشود. و چون بنا دارد بندهاى را خوار كند و حسنهاى نزد او دارد، تندرستش دارد و اگر با وى آن را نكند، روزى فراوانش دهد و اگر آن را هم نكند، با وى به آسانى جانش را گيرد تا عوض آن حسنه باشد.
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۴, ۱۷۹
حضرت باقر عليه السّلام فرمود: چون خداى عز و جل خواهد كه بندهاى را كه داراى گناهيست اكرام كند او را به بيمارى گرفتارى كند، و اگر اين كار را نكند به نيازمندى مبتلايش سازد، و اگر اين كار را با او نگرد مرگ را بر او سخت كند تا بدان واسطه گناهش را جبران كند (و بگناهش مكافات كند) فرمود و چون بخواهد بندهاى را كه حسنهاى در نزدش دارد خوار كند تنش را سالم كند و اگر اين كار را در بارهاش نكند روزيش را فراخ گرداند، و اگر آن را هم در بارهاش انجام ندهد مرگ را بر او آسان كند تا بدان سبب در عوض آن حسنه او را پاداش دهد.
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۴, ۲۴۷
محمد بن يحيى، از احمد بن محّمد بن عيسى، از حسن بن محبوب، از عبداللَّه بن سنان، از حمزة بن حمران، از پدرش، از امام محمد باقر عليه السلام روايت كرده است كه فرمود: «به درستى كه خداى عز و جل چون از امر و فرمانش اين باشد كه بندهاى را گرامى دارد، و او را گناهى باشد، او را به بيمارى مبتلا گرداند، و اگر اين ابتلاء و امتحان را با او نكند، او را به حاجت و پريشانى مبتلا كند، و اگر اين را با او نكند، مردن را بر او سخت گرداند كه جانش را به دشوارى بگيرد، تا آنكه او را به آن گناه سزا دهد». حضرت فرمود: «و اگر از امر آن جناب اين باشد كه او را خوار گرداند، و او را در نزد آن جناب ثوابى باشد، بدنش را صحيح گرداند و پيوسته تندرست باشد، و اگر اين را با او نكند، بر او در روزيش وسعت دهد، و اگر آن جناب اين را با او نكند، مردن را بر او سهل و آسان گرداند كه جانش را به آسانى بگيرد، تا آنكه او را به آن حسنه سزا دهد».