نتایج جستجو
از الکتاب
- تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... ف و قرء قرآن ربب ک جعل سئل الذين قسم ل على نن نزل هم ما۱ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۲
- کنایه در عضو تناسلى به کار رفته است، اما از آنجا که در فارسى به کنایى بودن آن توجّه نمى شود، گاهى این سؤال پیش مى آید: چگونه این لفظ که صریح در آن عضو خاص انسان۲ کیلوبایت (۱۴۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۰
- کمبودهایى که به انسان دست مى دهد اعم از این که جنبه بدنى داشته باشد مثل نقصان عضو و انواع بیمارى ها و یا جنبه روحى مثل جهل، سفاهت و جنون و یا جنبه هاى دیگر۲ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۰۵
- و با چشم باز موشکافى مى کنند، و به عمق آن مى رسند. (واژه «بصر» معمولاً به عضو بینایى و «بصیرت» به درک و آگاهى درونى گفته مى شود). در حقیقت «أُولِى الأَبْصارِ»۵ کیلوبایت (۲۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۸
- توجّه با صورت نیست، بلکه توجّه با تمام وجود است، زیرا وجه و صورت، مهمترین عضو بدن و سنبل آن است. درست است که «وَجْه» از نظر لغت، به معناى صورت است که، به۵ کیلوبایت (۳۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۲
- من کوتاه است، یا دست تو پر است. دست در هیچ کدام از این استعمالات، به معناى عضو مخصوص نیست، بلکه تمام اینها کنایه از قدرت و سلطه است. و از آنجا که انسان،۶ کیلوبایت (۶۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۲
- ۹۵۹۴(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... ف ربب ک ل سمو نن شىء ه وعد ما عضو کون هم قرء کم ارض حشر لم قرآن سئل رزق جعل قبل انن الذين من قسم حقق فى خلق۱ کیلوبایت (۴۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۲
- خون منعقدى است كه در اثر رطوبت به هر چيز مىچسبد و علق كرم سياه است كه به عضو آدمى مىچسبد و خون را مىمكد. راغب گويد: علق كرمى است كه به گلو مىچسبد و۴ کیلوبایت (۴۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۲
- [كهف:37]. و در آيه [انفطار:7]. به نظرم مراد از سوّاك سلامت اعضاء و گذاشتن هر عضو در موضع خود و مستوى الخلقه بودن و از «عدلك» تناسب اعضاء است. در آيه [حجر:29]۷ کیلوبایت (۷۹۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۳
- را از عقب دريد راغب مىگويد: دبر شىء خلاف قبل آن است و به طور كنايه به دو عضو مخصوص (آلت تناسلى و مقعد) گفته مىشود. پس قبل و دبر در اصل به معنى جلو و عقب۱۱ کیلوبایت (۹۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۱
- و نتيجه باصره كه ديدن معجزات است بر آنها مترتب نمىشود؛ پس گويا اين هرسه عضو از ايشان مسلوب است. اين كلام تعليل است به جهت حكم سابق كه آن اخبار به ايمان۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۲
- اوست اگر به من نزدیک شده بود فرشتگان خدا بدن او را قطعه قطعه میکردند و عضو عضو او را میربودند»!- اینجا بود که آیات فوق نازل شد. تفسیر آیات ۱ - پیامبر(ص)،۳۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۱۰
- زياد شود، اگر حمل سقط شود يا چند قلو گردد، اگر حمل، ناقصالخلقه يا داراى عضو زيادى شود، اين كم و زيادى «تَغِيضُ و تَزْدادُ» بر اساس يك فرمول حساب شده۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۶
- را مشاهده كنند و ايمان حقيقى بياورند. مراد آنست كه چون آثار حقيقيه اين سه عضو ظاهر نگردد، يعنى دلايل حقه را استماع نكنند و از روى اعتقاد اقرار به خدا و۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۱
- اين بيان «ما» مىباشد اگر مراد به آن جنس زن باشد، يا براى تبعيض اگر مراد عضو مباح باشد از زن، بنابراين تعريض باشد به آنكه ايشان مثل اين عمل با زنان خود۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۴
- بردن آثار و شواهد چیزى است و مقصود از «لطمسنا على أعینهم» از بین بردن کامل عضو چشم و یا نور و بینایى آن مى باشد. مراد از «الصراط» نیز راه معمول و متداولى۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
- در اثر ثروت زياد، گرفتار غرور شده و به سخن حق ديگران گوش فراندهد. 1- نقص عضو نشانه نقص شخصيّت نيست. (احترام نابينايان و معلولين و افراد ناقص الخلقه لازم۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۶۴ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۰
- در اثر ثروت زياد، گرفتار غرور شده و به سخن حق ديگران گوش فراندهد. 1- نقص عضو نشانه نقص شخصيّت نيست. (احترام نابينايان و معلولين و افراد ناقص الخلقه لازم۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۹۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۲
- مرحله چهارم در روح مىماند. «فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ» «5» مرحله پنجم انسان را عضو حزب خود قرار مىدهد. «حِزْبُ الشَّيْطانِ» «6»* مرحله ششم سرپرست انسان مىشود۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۷۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۰۲
- در اثر ثروت زياد، گرفتار غرور شده و به سخن حق ديگران گوش فراندهد. 1- نقص عضو نشانه نقص شخصيّت نيست. (احترام نابينايان و معلولين و افراد ناقص الخلقه لازم۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۵۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۱