نتایج جستجو
از الکتاب
- النحل ٦٩ (رده تشویق به استفاده از عسل)طبیعت ۱۵ عسل: تشویق به استفاده از عسل ۱۴; تنوع رنگ عسل ۱۱; شفابخشى عسل ۱۳، ۲۲; فواید عسل ۱۳; مکان تولید عسل ۱۰; منشأ تنوع رنگ عسل ۱۲; منشأ تولید عسل ۷ عوامل۶۵ کیلوبایت (۵٬۶۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹
- به خاطر آن است که: این جاده ها آن چنان دقیق تعیین شده که در برابر زنبوران عسل کاملاً رام و تسلیم اند. ذلل (۲۴ بار) مِن يَخْرُج رَبّک سُبُل بُطُونِهَا فَاسْلُکِي۱ کیلوبایت (۶۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۵
- خالص كردن است «نَصَحَ الشَّىْءُ نَصْحاً» ايضاگويند «نَصَحَ الْعَسَلَ» يعنى عسل را صاف و خالص كرد. در نهايه گويد: نصح در لغت به معنى خلوص است. نُصح (به ضم۵ کیلوبایت (۴۳۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۴
- محمد ١٥ (رده نهرهاى عسل بهشت)كمال نوشيدنىها، لذيذ بودن و كمال عسل، خالص بودن آن است. با توجّه به تكرار كلمه «انهار» مىتوان فهميد كه هر يك از شير و عسل و شراب و آب، داراى چندين نهر است۶۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۳ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۴۰
- قرآن به گُل هم ثمر گفته شده چنان كه درباره زنبور عسل آمده [نحل:69] مىدانيم كه اكثر استفاده زنبور عسل از گلهاست. در عرف عرب ثمره در غير ثمره درخت نيز بكار۲ کیلوبایت (۱۴۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۰۹
- نیز تعبیر به وحى شده و حتى به غرائز و الهامات تکوینى حیواناتى همچون زنبور عسل نیز کلمه وحى گفته شده است. این احتمال نیز وجود دارد که: منظور از این واژه۳ کیلوبایت (۲۳۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۱
- در اينجا به معنى دخول است يعنى اى زنبور عسل سپس از تمام ميوهها بخور و به آسانى به راه پروردگارت داخل شو. عسل بساز. * [زمر:21]. ممكن است «ينابيع» مفعول۲ کیلوبایت (۱۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۲
- در الميزان فرموده: حمل رزق ذخيره آن است كه انسان و از حيوانات مورچه، زنبور عسل و موش ذخيره مىكند. احتمال: به معنى حمل است (اقرب) [رعد:17]، [نساء:112] ممكن۱۰ کیلوبایت (۶۲۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۸
- قرآن به گُل هم ثمر گفته شده چنان كه درباره زنبور عسل آمده [نحل:69] مىدانيم كه اكثر استفاده زنبور عسل از گلهاست. در عرف عرب ثمره در غير ثمره درخت نيز بكار۴ کیلوبایت (۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۷
- آمده، دو چشمه اند: یکى از این دو چشمه، چشمه «شراب طهور» و چشمه دوم، چشمه «عسل مصفى» است که، هر دو در آیه 15 سوره «محمّد» آمده است. «سلسبیل» نوشیدنى بسیار۴ کیلوبایت (۳۶۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۴
- عواسل يعنى چون زبنور عسل او را بگزد از گزيدن آن نمىترسد و بار ديگر براى عسل گرفتن به خانه زنبور آيد. نوب نوعى از زنبور عسل است و عواسل عسل گيرندههاست. راغب۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۹
- میشود! رسول خدا میفرماید که او عسل خورده است؛ نه مغافیر. آن حضرت سوگند میخورد، دیگر عسل نخورد. نکند که زنبوران عسل احتمالاً از مغافیر تغذیه کنند! از۵۹ کیلوبایت (۵٬۵۳۶ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۰۳
- رفتار مىكنند يا نه». در المنار مىگويد: منّ مادّه چسبنده و شيرينى است مانند عسل كه از هوا بر سنگ و برگ درختان مىنشيند، آن در اوّل مايع است سپس سفت و خشك۹ کیلوبایت (۹۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۵
- مثل [نحل:68]. مراد از وحى تفهيم ذاتى است كه خداوند در ذات زنبور عسل گذاشته و طريق عسل سازى را به وى آموخته است ولفظ «أَوْحى» دلالت دارد كه كار عسلگيرى۸ کیلوبایت (۷۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۹
- اِلَيْهِ: رَجَعَ اِلَيْهِ مَرَّةً بَعْدَ اُخْرى» همچنين است اِنابه. زنبور عسل را نوب گويند كه به كندويش پى در پى باز مى گردد، حادثه رانائبه گويند كه از۳ کیلوبایت (۱۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۹
- سنگى است كه چيزى از گل و خاك بهآن آلوده نيست. *[محمّد:15]. و نهرهايى از عسل صاف و خالص. اصفاء: خالص كردن و آن به معنى اختيار و اختصاص مىدهد «اصفيت فلاناً۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۹
- طعم آن تغيير نيافته و نهرهايى از خمر كه براى نوشندگان لذّت است و نهرهايى از عسل صاف شده و براى آنهاست در آن جنّت از همه ميوهها و چاره سازى از پروردگارشان۱۵ کیلوبایت (۸۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۵
- نيست بلكه نهرهايى از آب تغييرناپذير، از شير هميشه تازه، از شراب لذيذ و از عسل صاف چنانكه در سوره محمد آيه 15 آمده است. ال مِن وَ تَحْتِهَا تَجْرِي فِيهَا۸ کیلوبایت (۳۰۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۵
- اِلَيْهِ: رَجَعَ اِلَيْهِ مَرَّةً بَعْدَ اُخْرى» همچنين است اِنابه. زنبور عسل را نوب گويند كه به كندويش پى در پى باز مى گردد، حادثه رانائبه گويند كه از۴ کیلوبایت (۲۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۷
- موارد استعمال كلمه ((وحى )) ايحائات و الهامات خداى سبحان به زنبور عسل وجه اينكه آيه زنبور عسل به ((لقوم يسمعون )) معناى جمله ((فما الذين فضلوا برادى رزقهم على۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹