نتایج جستجو
از الکتاب
- آمده، و این که: «روز شنبه» را در لغت عرب «یوم السبت» مى نامند، به خاطر آن است که نامگذارى آن از برنامه یهود گرفته شده; چرا که روز شنبه، روز تعطیلى آنها بود۱۴ کیلوبایت (۱٬۴۷۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۳
- الأعراف ١٦٣ (رده تعطیلى شنبه)دريا بود سؤال كن، آنگاه كه در روز شنبه سنت مىشكستند چون روز شنبه ماهيان آنها روى آب ظاهر مىشدند و روزهاى غير شنبه به طرف آنها نمىآمدند. بدينسان ما۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- النحل ١٢٤ (رده تعطیلى شنبه)اختلاف میداشتند، در میان آنان داوری خواهد کرد همانا [حكم] شنبه- شنبه گرفتن، بزرگداشت روز شنبه و تعطيل آن- بر كسانى قرار داده شد كه در آن اختلاف كردند. و۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۰
- الأعراف ١٦٦ (رده صید ماهى در شنبه)خدا ۴ ; حاکمیت خدا ۵ ; عذابهاى خدا ۷ ذلت: عوامل ذلت ۲ شنبه: صید ماهى در شنبه ۱، ۳ ; کیفر صید در شنبه ۱ عذاب: عبرت از عذاب ۳ ; مراتب عذاب ۷ عصیان: کیفر عصیان۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- ثلاث و ثلاثا (سه شنبه) روز سوم هفته، اربعاؤ(چهار شنبه) روزى است ما بين سه شنبه و پنجشنبه، خميس (پنجشنبه) روز پنجم هفته است، شبت (شنبه) روزى است از ايّام۶ کیلوبایت (۵۹۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۲
- الأعراف ١٦٥ (رده صید ماهى در شنبه)۳ جامعه: عذاب جامعه فاسق ۱۲ خدا: افعال خدا ۳، ۴ ; عذابهاى خدا ۸ شنبه: صید ماهى در شنبه ۲، ۶ ظالمان:۶ ظلم: آثار ظلم ۷ ; کیفر ظلم ۹ ; موارد ظلم ۸ عذاب: دنیوى۳۷ کیلوبایت (۲٬۸۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- الأعراف ١٦٤ (رده تعطیلى شنبه)پیشگاه خدا ۸، ۱۴ ; عصیان از خدا ۳، ۱۷ ذکر: حوادث تاریخ ۱۱ شنبه: تعطیلى شنبه ۷ ; صید ماهى در شنبه ۲ صید: اجتناب از صید ماهى ۱۱ عذاب: موجبات عذاب ۷ فاسقان:۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- كنار دريا هنگاميكه تعدّى ميكردند در شنبه چون مىآمدند نزد ايشان ماهيانشان روز شنبه مقرّر آنها روى آب آشكار و روز كه شنبه قرار نميدادند نمىآمدند نزد ايشان۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- التحريم ٨ (رده روزه در پنج شنبه)اللّه توبة نصوحاً» روایت شده که توبه نصوح، روزه گرفتن در روزهاى چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه است». شاید مراد این باشد که روزه در این ایّام، مانند توبه نصوح موجب۸۱ کیلوبایت (۶٬۵۷۴ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۱۱
- عدالت در معامله است كه عُدْوان و عدو گويند... [نساء:154]. به آنها گفتيم در شنبه تجاوز نكنيد و با صيد در آن روز از دستور خدا سرباز نزنيد. [بقره:229]. عدو۹ کیلوبایت (۹۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۱
- از هر بلا معاف شده و خدا حاجتش را قضا خواهد فرمود. حديث شريف نحس بودن چهار شنبه را نفى مىكند. در باب چهارم در ضمن حديثى امام صادق «عليهالسلام»روز دوشنبه۸ کیلوبایت (۸۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۵
- عدالت در معامله است كه عُدْوان و عدو گويند... [نساء:154]. به آنها گفتيم در شنبه تجاوز نكنيد و با صيد در آن روز از دستور خدا سرباز نزنيد. [بقره:229]. عدو۹ کیلوبایت (۹۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۰
- امراءکردن و به کشتن دادن، زنان پاکدامن را تهمت زدن، تعدّی یهودیان از مراسم خاصّ شنبه. «فَاسْأَلْ بَنِی إِسْرَآئِیلَ»: از بنیاسرائیل برای روشنگری دیگران و گواهی۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۱
- خواند. ايمان آوردند و تصديق كردند، جبرئيل دستور داد كه در همانجا بمانند و شنبه را تعطيل نكنند و نماز بخوانند و زکوة بدهند و آن روز فقط نماز و زكوة واجب۱۲ کیلوبایت (۱٬۲۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۷
- سبب نیروی ایمان بر دشمنان پیروز گرداند، و از جمله) در جنگ حُنَین (که در روز شنبه، شانزدهم شوّال سال هشتم هجری، میان شما که نفر بودید، و میان قبائل ثقیف و۵۵ کیلوبایت (۴٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۸
- يهود است كه ميگفتند خدا روز يكشنبه شروع بخلق عالم فرمود و جمعه فارغ شد و شنبه در عرش دراز كشيد و خستگى در كرد و در بعضى اخبار اظهار آنها اين اعتقاد را۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۹۲ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۷
- بياورد ديگران را و بعضى گفتهاند اين آيه در ردّ يهود است كه گفتند خدا روز شنبه كارى ندارد و فارغ از امر شده و در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۱۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- بياورد ديگران را و بعضى گفتهاند اين آيه در ردّ يهود است كه گفتند خدا روز شنبه كارى ندارد و فارغ از امر شده و در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- بياورد ديگران را و بعضى گفتهاند اين آيه در ردّ يهود است كه گفتند خدا روز شنبه كارى ندارد و فارغ از امر شده و در هر حال نعمتهاى الهى قابل انكار نيست و جن۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۵۳ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- يهود است كه ميگفتند خدا روز يكشنبه شروع بخلق عالم فرمود و جمعه فارغ شد و شنبه در عرش دراز كشيد و خستگى در كرد و در بعضى اخبار اظهار آنها اين اعتقاد را۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۷