نتایج جستجو
از الکتاب
- است كه مترتب بر رسالت و فراغ از عبادت باشد و اما بغض على وعداوت على «عليه السلام» چطور معقول است كه بر تبليغ رسالت و يا عبادت مترتب شود؟!!... آنگاه بر زمخشرى۱۰ کیلوبایت (۸۱۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۷
- ، در آيات زير آمده . در يك جا مى خوانيم : يهدى به الله من اتبع رضوانه سبل السلام و يخرجهم من الظلمات الى النور باذنه و يهديهم الى صراط مستقيم : «خداوند۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۲۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
- «يهدى به الله من اتبع رضوانه سبل السلام » (مائده ۱۶) و قرارگاهى را كه براى مؤ منان فراهم ساخته نيز خانه سلامت است : «لهم دار السلام عند ربهم » درود و تحيت بهشتيان۲۳ کیلوبایت (۲٬۷۶۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۹
- بدانيم. الميزان ذيل آيه 180 اعراف از معانى الاخبار نقل كرده كه حضرت صادق عليه السلام در حديثى فرمود: براى خدا شبه و مثل و عدل نيست اسماء حسنى براى خداست ديگرى۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۹۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۰
- از شنيدن قرآن دست مىكشيدند. در الميزان از تفسير قمى از امام باقر «عليه السلام» نقل شده كه مراد از «مِنَ النَّاسِ مِنْ يَشْتَرى...» نضر بن حارث بن علقمه۶ کیلوبایت (۵۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۱
- برمى دارند. (فاسلکى سبل ربّک ذللاً) ۶- راه زندگى زنبورهاى عسل در طبیعت، متعدد و گوناگون است. (فاسلکى سبل ربّک ذللاً) برداشت فوق، از جمع آمدن «سبل» استفاده مى شود۶۵ کیلوبایت (۵٬۶۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹
- شود و مردم به سوى طاعت خدا روند احترام اين چهار ماه از شريعت ابراهيم عليه السلام بود و عرب آنها را حتى در بت پرستى محترم مىشمردند. «ذلِكَ الدّينُ الْقَيِّمُ»۱۲ کیلوبایت (۸۸۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۴
- آیات شامل این کلمه منظور از «سبل» در اینجا راه هاى مختلفى است که به سوى خدا منتهى مى شود: راه جهاد با نفس، راه مبارزه با دشمنان، راه علم و دانش و فرهنگ،۲ کیلوبایت (۱۲۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۵۹
- مصاديق آن مىباشد چنامكه در مجمع ذيل آيه فوق از امام باقر و صادق عليهما السلام نقل شده كه تحيّت سلام كردن و ساير نيكىهاست . و روايت هست: كنيزى طلقه ريحانى۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۰۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۲۹
- گمراه [مطفّفين:32]، [ضحى:7]. درباره نسبت ضلالت به حضرت رسول و موسى عليهما السلام و نيز مراد از آن در سوره حمد بعداً توضيح خواهيم داد. * اضلّ: اسم تفضيل است۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۲۵
- آيه: «قد جاءكم من اللّه نور و كتاب مبين، يهدى به اللّه من اتّبع رضوانه سبل السلام، و يخرجهم من الظّلمات إلى النّور بإذنه و يهديهم إلى صراط مستقيم»: (از۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۳
- كريم است ، كه خودش در اين باره فرموده : «يهدى به اللّه من اتبع رضوانه ، سبل السلام و يخرجهم من الظلمات الى النور باذنه ، و يهديهم الى صراط مستقيم »، (خداوند۴۴ کیلوبایت (۴٬۸۳۱ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۶
- ميان حق و باطل فرق گذاشت ، همچنانكه فرمود:«يهدى به الله من اتبع رضوانه سبل السلام ، و يخرجهم من الظلمات الى النور باذنه و يهديهم الى صراط مستقيم ». ترجمه۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۸۲ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۲
- هُو قَد لِقَوْم يَهْدِي لا إِلَيْکُم شَقِيّا الْآيَات لَسْت عَلَى عَلَي سُبُل عِنْد الْقُدّوس الْمُؤْمِن أَلْقَى لَهُم يَذّکّرُون رَبّک رَبّهِم يُخْرِجُهُم۲ کیلوبایت (۹۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۵۴
- کلمه رضو (۷۳ بار) ه (۳۵۷۶ بار) وَ اللّه کَرِهُوا اتّبَع فَأَحْبَط سُبُل أَم مَن السّلاَم أَعْمَالَهُم حَسِب الّذِين بِه يُخْرِجُهُم أَسْخَط مَا مِن فِي مُبِين۱ کیلوبایت (۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۵۹
- طور كه بود سر مىبريدند كافى بود. عيّاشى در ضمن حديثى از حضرت رضا «عليه السلام» نقل مىكند: اگر بقرهاى ذبح مىكردند كافى بود ولى سخت گرفتند خدا هم بر۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۹
- اللّه لا فَمَن أَهْوَاءَهُم الّذِين مِن مِمّن مَا ظَلَمُوا هُدًى الْأَرْض السّلاَم بِغَيْر الْحَق بِهَا إِبْرَاهِيم عَلَى يَهْدِي فَلا لَو قَد رِضْوَانَه۳ کیلوبایت (۱۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۵
- و سخنى پيرامون آن دو دو روايت در ارتباط با «الحمد لله» از معصومين عليهم السلام بحث فلسفى بيان عقلى اين كه هر ثنا و حمدى به حمد خدا منتهى مى شود معنى عبادت۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۳۱
- يا اگر فرشته است، برترين فرشتگان است. چنانكه در روايتى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم: روح، فرشتهاى برتر از جبرئيل و ميكائيل است. «1» در روايات مىخوانيم۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۶۷ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۶
- تفسير اثنا عشرى، ج1، ص: 43 عليهم السلام. 6- دين اسلام. و اولى حمل بر عموم است. در معانى الاخبار از حضرت صادق عليه السلام، فرمود: صراط مستقيم طريق به معرفت۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۳۹