نتایج جستجو
از الکتاب
- الأنعام ٤٠ (رده آثار تجربه)انسان ۱، ۳ بصیرت: عوامل بصیرت ۳، ۴، ۵ تبلیغ: روش تبلیغ ۱۰ تجربه: آثار تجربه ۱۰ ; استفاده از تجربه دینى ۱۰ توحید: اقرار به توحید ۹ ; روش اثبات توحید ۱۰ ; موانع۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۳
- المائدة ٣١ (رده اهمیت تجربه)احکام:۱۴ انسان: علم انسان هاى نخستین ۱۱، ۱۲ اهل کتاب: عبرت اهل کتاب ۲۶ تجربه: اهمیّت تجربه ۱۰ تعلّم: روش تعلّم ۱۰ حسد: شومى حسد ۲۶ ; فرجام حسد ۲۶ حواس: نقش حواس۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۱
- الأنعام ٤١ (رده استفاده از تجربه دینى)استمداد خالصانه ۲ انسان: فطرت انسان ۱، ۲، ۳ ; گرایشهاى انسان ۱ تجربه: استفاده از تجربه دینى ۳ توحید: فطرى بودن توحید ۱۳ خدا: افعال خدا ۴ ; مشیت خدا ۸ دعا:۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۳
- آل عمران ١٢١ (رده اهمیت تجربه)استفاده از تجربه هاى گذشته (و اذ غدوت من اهلک) تذکر قرآن به پیامبر (ص) و مخاطبین درباره به خاطر سپردن مسائل جنگ احد، در واقع سفارش به استفاده از تجربه هاى گذشته۴۷ کیلوبایت (۴٬۴۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۷
- شاورت ذوى النهى و العلم و اولوا التجارب و الحزم» با عقلايى كه داراى علم و تجربه هستند مشورت كن. «لا تدخلن فى مشورتك بخيلا و لا جبانا و لا حريصا» با افراد۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۷۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۴
- كه چيزى پوشيده از آن نيست و بر او مخفى نمىماند نه از راه تجربه و اعتبار چون كسيكه از راه تجربه و اعتبار عالم شود جاهل بوده و خدا هميشه جلد 2 صفحه 363 خبير۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۴
- 4- چوپانى شغل اكثر انبيا بوده است. «أَهُشُّ بِها عَلى غَنَمِي» 5- تمرين، تجربه و آمادگى قبل از دعوت ضرورى است. موسى عليه السلام كه مىخواهد در برابر فرعون۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۴
- (لغو) و مراد از سوگند لغو در آيه قرآن معناى ((كسب )) و فرق آن با ((اكتساب )) تجربه وجود يك مركز فرماندهى در بدن كه به تمام اعضاء دستور صادر مى كند را ثابت كرده۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۵
- مطلب ربطى به فضيلت فرد فرد آنها ندارد كه آنها از نظر افراد به تصريح قرآن و تجربه، اشخاص بدكار و حيلهگر و «غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ» و «باءُ و بِغَضَبٍ عَلى۲۳ کیلوبایت (۲٬۴۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۸
- آثار اخروى اين عمل بقدرى زياد است كه حقا نميشود احصاء و تعداد نمود كسانيكه تجربه كردهاند ميدانند و ميدانند جلد 4 صفحه 294 كه هيچ توفيق و سعادتى برتر و بالاتر۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
- أحسن حتى یبلغ أشده) «أشد» به معناى تجربه و شناخت است. (لسان العرب). بر اساس این معنا و به مناسبت مورد، مقصود از «أشد» تجربه در معاملات و شناخت سود و زیان است۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۵
- رستاخیز باشد. برداشت یاد شده بر پایه این احتمال است. ۴ - اتکاى کافران به حس و تجربه عذاب، على رغم فرا خوانده شدن به تعقل و تدبر در فرجام شوم مجرمان تاریخ (فانظروا۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
- اللَّهُ» 2- براى اهل ايمان، شكست يا پيروزى سعادت است. زيرا يا شهادت، يا تجربه، يا غلبه بر دشمن را به دست مىآورد. «لِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا»۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- جمع آمده است) 10- بسيارى از مطالب را فقط از راه وحى مىتوان شناخت و عقل و تجربه به آن راه ندارد. «هذا بَصائِرُ» 11- بصيرت آفرينى قرآن براى همهى مردم است۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۰۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۴۳
- جاى مانده از جوامع هلاک شده پیشین، در دسترس مردم عصر بعثت و قابل شهود و تجربه براى آنان (قل سیروا فى الأرض فانظروا کیف کان عقبة المجرمین) ۶ - جرم و تبه کارى،۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
- مىرسيديم. آيا هيچ فكر كردهايم كه در مقام عمل، چه مىكنيم؟! خوش بود گر مِحَك تجربه آيد به ميان تا سيه روى شود هر كه در او غش باشد 1- به تخيلات و آرزوهاى خود۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- (فرتوت میشوند که کارشان بدانجا میکشد) که پس از (آن همه) علم و آگهی (و تجربهای که در زندگی آموختهاند) چیزی نخواهند دانست (و همه چیز را فراموش میکنند۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹
- قمّى ره فرموده مخاطبه با پيغمبر صلى اللّه عليه و اله است و مراد مردمند و تجربه شده گفتن اعوذ باللّه من الشيطان الرجيم براى تسكين غضب بسيار نافع است و از۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۹۶ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- هستيم، در آن صورت ما زيانكار (و بىكفايت) خواهيم بود. 1- گاهى بزرگترها از روى تجربه و آگاهى، احساس خطر مىكنند، امّا جوانها به قدرت خود مغرورند و خطر را شوخى۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۴
- قمّى ره فرموده مخاطبه با پيغمبر صلى اللّه عليه و اله است و مراد مردمند و تجربه شده گفتن اعوذ باللّه من الشيطان الرجيم براى تسكين غضب بسيار نافع است و از۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۱۱ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۶