نتایج جستجو
از الکتاب
- أَسْلَمْت بَنِيه الّذِي قَال لَکُم عَلِيم شَرَع يَعْقُوب أَسْلِم أَوْحَيْنَا شَيْء يَا إِلَيْک رَبّه بَنِي لَه بِکُل إِن وَصّيْنَا اللّه در حال بارگیری...۳ کیلوبایت (۲۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۳
- به همراه انجام کارهاى نیک و شایسته، بهترین آیین است. (و من احسن دیناً ممن اسلم وجهه للّه و هو محسن) مراد از «وجه»، ذات و نفس آدمى است که از آن به تمام وجود۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۰
- آنكه مباشيد از شرك آورندگان به ترك نماز عمدا، چنانچه در تيسير از شيخ محمد اسلم طوسى (رحمه اللّه) نقل نموده كه حديثى به من رسيده كه پيغمبر صلّى اللّه عليه۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- اسرائيل يعنى عبد اللّه لقب داشته و سر سلسله انبياء بنى اسرائيل است ياد شده و پس از آن اسباط كه دوازده قبيله بنى اسرائيل و از نسل دوازده پسران آن حضرتند بنحو۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۷
- گذشت و به دست دو حبر مسلمان شد. با جمعى اهل كتاب متوجه يمن، بين راه عده از بنى هذيل نزد او آمدند كه ما تو را دلالت كنيم به خانه در مكه كه در آن گنجى باشد،۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۵۳ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
- رَهَقاً «13» وَ أَنَّا مِنَّا الْمُسْلِمُونَ وَ مِنَّا الْقاسِطُونَ فَمَنْ أَسْلَمَ فَأُولئِكَ تَحَرَّوْا رَشَداً «14» وَ أَمَّا الْقاسِطُونَ فَكانُوا لِجَهَنَّمَ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۰:۵۰
- و ساير مفسرين خاصه و عامه، ص ۱۳۶. صاحب روض الجنان يا روح الجنان از زيد بن اسلم موضوع مفصل آن را در آيه ۱.. چنين نقل كرده و گويد: درباره شماس بن قيس نازل۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۷
- قرار دادهاند ولى بنظر حقير آنچه بيان شد در ذيل اين دو آيه از جهاتى الطف و اسلم است و بايد با ذوق تألّه تأمّل نمود تا مشهود گردد و براى تسليت خاطر پيغمبر۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۰۰ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۷:۵۰
- خدا او را کتاب و حکمت و تورات و انجیل میآموزد.» و حال آنکه پیامبری است سوی بنیاسرائیل. (به آنان میگوید:) «بیگمان من از جانب پروردگارتان برایتان نشانهای۱۳۳ کیلوبایت (۶٬۹۶۴ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۱:۳۷
- مانند آن . و اما نامگذارى اين سوره به البقره به خاطر داستانى است در مورد گاو بنى اسرائيل كه شرح آن در آيات ۶۷ تا ۷۳ به خواست خدا خواهد آمد. فضيلت سوره بقره۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۱:۳۶
- ) روايت شده كه گفت : از آنجناب پرسيدم اشهادى كه در آيه (( و اذ اخذ ربك من بنى آدم من ظهورهم ذريتهم و اشهدهم على انفسهم الست بربكم قالوا بلى (( آمده آيا۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۱۴ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۵
- روایت:تهذيب الاحكام جلد ۱۰ ش ۸۰۳ (رده محمد بن اسلم)الحسين بن سيف عن محمد بن سليمان عن ابي الحسن الثاني ع و محمد بن علي عن محمد بن اسلم عن محمد بن سليمان و يونس بن عبد الله قالا :۱۲ کیلوبایت (۴۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۰
- روایت:الکافی جلد ۷ ش ۱۳۴۹ (رده محمد بن اسلم)بن يوسف عن محمد بن سليمان عن ابي الحسن الثاني ع و محمد بن علي عن محمد بن اسلم عن محمد بن سليمان و يونس بن عبد الرحمن قالا :۱۲ کیلوبایت (۴۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۱
- گردانده مى شوند بنابراين اسلام آيين همه جهان هستى و عالم آفرينش است (و له اسلم من فى السموات و الارض طوعا و كرها و اليه يرجعون ). در اينجا قرآن مجيد اسلام۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۰۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۲:۳۵
- بقره آيه ۱۳۱ و ۱۳۲ مى خوانيم : اذ قال له ربه اسلم قال اسلمت لرب العالمين و وصى بها ابراهيم بنيه و يعقوب يا بنى ان الله اصطفى لكم الدين فلا تموتن الا و انتم۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۰۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۳۵
- اسلام باشد، چون ظهور جمله : «اذ قال له ربه : اسلم قال : اسلمت لرب العالمين » الخ ظاهر در اين است كه امر «اسلم » امر تشريفى باشد، نه تكوينى ، و ابراهيم (عليه۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۶۵ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۴
- بتى از درخت مخصوص ذات انواط قرار دهد تا آن را پرستش كنند همانگونه كه جاهلان بنى اسرائيل به موسى گفتند: اجعل لنا الها كما لهم الهة (براى ما بتى قرار ده همانگونه۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۲:۰۸
- من تسليم باش ، او گفت در برابر پروردگار جهانيان تسليم شدم » (اذ قال له ربه اسلم قال اسلمت لرب العالمين ). تفسير نمونه ، جلد ۱، صفحه : ۴۶۱ آرى ابراهيم آن۴۲ کیلوبایت (۴٬۶۳۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۲:۱۰
- مسلمان باشم و به هيچوجه در صف مشركان قرار نگيرم (قل انى امرت ان اكون اول من اسلم و لا تكونن من المشركين ) شك نيست كه قبل از پيامبر اسلام نيز پيامبران ديگر۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۴۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۰۲
- 142 اللهو لباسا لمن اتّقي و ظهيرا لمن رشد و كهفا لمن آمن و امنة لمن اسلم و رجاء (روحا خ ل) لمن صدق و غني لمن قنع فذلك الحق سبيله الهدي۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۵۶