نتایج جستجو
از الکتاب
- «تَرَبَّصْتُم» از مادّه «تربّص» در اصل، به معناى انتظار کشیدن است، خواه انتظار بلا و مصیبت باشد، یا فراوانى و نعمت، و در اینجا بیشتر مناسب انتظار مرگ پیامبر(صلى۲ کیلوبایت (۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۷
- الشورى ٣٠ (رده زمینه بلا)فلسفه مصایب اولیاءالله ۱۰ اهل بیت(ع): فلسفه مصایب اهل بیت(ع) ۱۰ بلا: زمینه بلا ۸، ۹; موانع بلا ۷ بلایاى اجتماعى: زمینه بلایاى اجتماعى ۴ خدا: آثار عفو خدا ۷;۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۵۶ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۹
- الدخان ٥١ (رده مصونیت از بلا)رحمت و شفاعت است. امنیت: عوامل امنیت اخروى ۲ ایمان: ایمان به معاد ۴ بلا: مصونیت از بلا ۱ تقوا: آثار تقوا ۲ رحمت خدا: مشمولان رحمت خدا ۵ سختى: مصونیت از سختى۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
- اسباب گرفتارى، مجازات و بلاست و «شَقِىّ» به کسى گفته مى شود که اسباب گرفتارى، بلا و مجازات براى خود فراهم مى سازد; و بعضى آن را به کسى که قبول نصیحت نمى کند۵ کیلوبایت (۴۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
- یابد و گرنه سرانجام در برابر این وسوسه ها تسلیم مى گردد. ولى، گاه کنایه از بلا و مصیبتى است که در شب روى مى دهد، و منظور در سوره «قلم» همین است. طوف (۴۱۹ کیلوبایت (۹۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- الأعراف ١٣٠ (رده فلسفه بلا)۳، ۴ انسان: مسؤولیت انسان ۴ ایمان: به توحید ربوبى ۴ ; ایمان به خدا ۳ بلا: فلسفه بلا ۳ خدا: اراده خدا ۶ ; امتحان خدا ۱ ; حاکمیت خدا ۶ خشکسالى: آثار خشکسالى۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۶
- الشورى ٣١ (رده آثار بلا)عجز انسان ها ۱، ۲; نیازهاى انسان ۸; ولى انسان ها ۵، ۶; یاور انسان ها ۵ بلا: آثار بلا ۹ تجاوز: موانع تجاوز ۱۱ خدا: اهمیت ولایت خدا ۵; تدبیر خدا ۱۱; عمومیت۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۷۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۹
- مىرسيد. پس ناگهان، در آن حال كه غافل بودند ايشان را بگرفتيم آنگاه به جاى بدى [=بلا]، نيكى [=نعمت] قرار داديم تا انبوه شدند و گفتند: «پدران ما را [هم مسلماً۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۶
- این همه مصیبت و بلا، تنهای تنها بود) و دسته و گروهی را جز خدا نداشت که او را یاری دهند، و خود نیز نتوانست خویشتن را کمک کند (و جلو بلا را بگیرد). و او۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۲
- ندا درمىدهند: «آيا ما با شما نبوديم؟» مىگويند: «چرا، ولى شما خودتان را در بلا افكنديد و امروز و فردا كرديد و ترديد آورديد و آرزوها شما را غرّه كرد تا فرمان۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۴۳ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۹
- شهرى كه باران بلا بر آن بارانده شد گذر كردهاند آيا آن را نمىديدند؟ لكن آنها زنده شدن [خود] را باور نداشتند و قطعاً بر شهرى كه باران بلا بر آن بارانده۵۴ کیلوبایت (۵٬۰۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۱
- آنان گشوديم، بناگاه ايشان در آن [حال] نوميد شدند. تا آنکه بر آنها دری از بلا و عذاب سخت گشودیم که دیگر ناگاه در آن عذاب (از هر سو) نومید شدند. تا هنگامی۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۹
- و در آن حال (که بلا و مصیبت و شدّت و محنت سر میرسد) یاری و کمک، ویژهی معبود راستین است (و تنها خدا فریادرس روز مصیبت و دفعکنندهی بلا است). او بهترین۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۲
- النساء ١٢٣ (رده فلسفه بلا)اهل کتاب: آرزوى اهل کتاب ۱۰ ; دیندارى اهل کتاب ۷ ; عقیده اهل کتاب ۱ بلا: فلسفه بلا ۱۵ بهشت: ورود به بهشت ۱ پاداش: ملاک پاداش ۵ تبعیض: اجتناب از تبعیض ۱۱۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۰
- فراموش خواهيد كرد [نه،] بلكه تنها او را مىخوانيد، و اگر او بخواهد رنج و بلا را از شما دور مىگرداند، و آنچه را شريك [او] مىگردانيد فراموش مىكنيد. -بلکه۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۳
- غير از خدا براى خود يار و ياورى نخواهند يافت.» بگو: اگر خدا به شما اراده بلا و شری کند یا اراده لطف و مرحمتی فرماید آن کیست که شما را از اراده خدا منع۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
- الإسراء ٦٩ (رده کیفر با بلا)مىبرند و غير او را فراموش ميكنند يعنى قهرا جز خدا وقتى كه انسان در گرداب بلا افتاده از نظرش محو ميشود و نجات خود را از او ميخواهد و چون خداوند از او دستگيرى۳۹ کیلوبایت (۲٬۹۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۰
- مطلق ساختن. ولى شيخ رحمه الله در مكاسب محرمه فرموده: ساختن مجسّمه ذوات ارواح بلا خلاف حرام است و در مستند بر حرمت آن ادعاى اجماع كرده است ايضاً محقق ثانى فرموده:۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۲۸
- البیان» مفهوم اصلیش انحراف از حق مى باشد. بنابراین، اگر به مجازات و کیفر و بلا «رِجْز» گفته مى شود، براى این است که بر اثر انحراف از حق و ارتکاب گناه، دامان۵ کیلوبایت (۵۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- البیان» مفهوم اصلیش انحراف از حق مى باشد. بنابراین، اگر به مجازات و کیفر و بلا «رِجْز» گفته مى شود، براى این است که بر اثر انحراف از حق و ارتکاب گناه، دامان۵ کیلوبایت (۵۳۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۸