گمنام

تفسیر:نمونه جلد۲۳ بخش۶: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
جز
بدون خلاصۀ ویرایش
(Edited by QRobot)
 
جزبدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۱: خط ۱:
'''{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:نمونه جلد۲۳ بخش۵ | بعدی = تفسیر:نمونه جلد۲۳ بخش۷}}
__TOC__
__TOC__


خط ۷: خط ۹:
<span id='link49'><span>
<span id='link49'><span>
==آيه و ترجمه ==
==آيه و ترجمه ==
خَلَقَ الانسنَ مِن صلْصلٍ كالْفَخَّارِ(۱۴)
خَلَقَ الانسنَ مِن صلْصلٍ كالْفَخَّارِ(۱۴)
وَ خَلَقَ الْجَانَّ مِن مَّارِجٍ مِّن نَّارٍ(۱۵)
وَ خَلَقَ الْجَانَّ مِن مَّارِجٍ مِّن نَّارٍ(۱۵)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۱۶)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۱۶)
رَب المَْشرِقَينِ وَ رَب المَْغْرِبَينِ(۱۷)
رَب المَْشرِقَينِ وَ رَب المَْغْرِبَينِ(۱۷)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۱۸)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۱۸)
ترجمه :
ترجمه :
۱۴ - انسان را از گل خشكيده اى همچون سفال آفريد.
۱۴ - انسان را از گل خشكيده اى همچون سفال آفريد.
خط ۵۸: خط ۶۰:
مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ(۱۹)
مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ(۱۹)
بَيْنهُمَا بَرْزَخٌ لا يَبْغِيَانِ(۲۰)
بَيْنهُمَا بَرْزَخٌ لا يَبْغِيَانِ(۲۰)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۲۱)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۲۱)
يخْرُجُ مِنهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجَانُ(۲۲)
يخْرُجُ مِنهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجَانُ(۲۲)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۲۳)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۲۳)
وَ لَهُ الجَْوَارِ المُْنشئَات فى الْبَحْرِ كالاَعْلَمِ(۲۴)
وَ لَهُ الجَْوَارِ المُْنشئَات فى الْبَحْرِ كالاَعْلَمِ(۲۴)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۲۵)
فَبِأَى ءَالاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ(۲۵)
ترجمه :
ترجمه :
۱۹ - دو درياى مختلف را در كنار هم قرار داد، در حالى كه با هم تماس ‍ دارند.
۱۹ - دو درياى مختلف را در كنار هم قرار داد، در حالى كه با هم تماس ‍ دارند.
خط ۱۵۰: خط ۱۵۲:
در تفسير «'''در المنثور'''» همين معنى از بعضى از صحابه پيامبر (صلى اللّه عليه و آله ) نقل شده است .
در تفسير «'''در المنثور'''» همين معنى از بعضى از صحابه پيامبر (صلى اللّه عليه و آله ) نقل شده است .
مرحوم «'''طبرسى '''» نيز در «'''مجمع البيان '''» آنرا با مختصر تفاوتى نقل كرده است مى دانيم قرآن مجيد داراى بطونى است و يك آيه ممكن است چندين معنى ، و يا دهها معنى داشته باشد، و آنچه در اين حديث آمده است از بطون قرآن مى باشد كه منافاتى با معنى ظاهر آن ندارد.
مرحوم «'''طبرسى '''» نيز در «'''مجمع البيان '''» آنرا با مختصر تفاوتى نقل كرده است مى دانيم قرآن مجيد داراى بطونى است و يك آيه ممكن است چندين معنى ، و يا دهها معنى داشته باشد، و آنچه در اين حديث آمده است از بطون قرآن مى باشد كه منافاتى با معنى ظاهر آن ندارد.
'''{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:نمونه جلد۲۳ بخش۵ | بعدی = تفسیر:نمونه جلد۲۳ بخش۷}}




[[رده:تفسیر نمونه]]
[[رده:تفسیر نمونه]]
۸٬۹۳۳

ویرایش