گمنام

مريم ٦٨: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
۶۳۴ بایت حذف‌شده ،  ‏۴ آبان ۱۴۰۲
(افزودن جزییات آیه)
 
خط ۴۰: خط ۴۰:
{{ نمایش فشرده تفسیر|
{{ نمایش فشرده تفسیر|
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۹#link96 | آيات ۶۶ - ۷۲ سوره مريم]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۹#link96 | آيات ۶۶ - ۷۲ سوره مريم]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۹#link97 | حكايت كلام انسان در انكار بعثت و استبعاد معاد]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۹#link97 | حكايت كلام انسان در انكار بعثت و بعید شمردن معاد]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۹#link98 | پاسخ به اشكال عدم كفايت استدلال براى اثبات معاد به وقوع مثل آن]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link99 | حضور دسته هاى متراكم و انبوه مردم، در صحنه قيامت]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link99 | حضور دسته هاى متراكم و انبوه مردم در صحنه قيامت]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link100 | پیشوایان ضلالت، سزاوارترین افراد به آتش دوزخ، بيرون كشيده مى شوند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link100 | از بين متمردين ائمه ضلالت كه به آتش سزاوارترند بيرون كشيده مى شوند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link101 | تفصيلى در باره معنای ورود همه مردم در قیامت، به آتش دوزخ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link101 | تفصيلى در مورد مدلول آيه : ((و ان منكم الا واردها...(( و بيان اينكه ((ورود(( در آيه به معناى حضور و اشراف عموم مردم بر آتش است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link103 | ردّ گفتار مفسرانی که معنای «ورود» در آیه را، به معنای «دخول» گرفته اند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link102 | اشاره به گفتار مفسرينى كه ورود در آيه را بمعنىدخول گرفته اند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link104 | متقين، نجات داده شده و ظالمان، در آتش باقى خواهند ماند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link103 | رد گفتار مفسرين فوق الذكر]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link105 | بحث روايتى ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link104 | متقين نجات داده شده و ظالمين در آتش باقى خواهند ماند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link106 | گفتارى در معناى وجوب و جواز و عدم جواز فعلى، بر خدای سبحان]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link105 | بحث روايتى (رواياتى در بيان مراد از: ((انا خلقنا منقبل و لم يك شيئا(( و ((ان منكم الاواردها(()]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link107 | سه نكته حاصل از اين بحث]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link106 | گفتارى در معناى وجوب و جواز و عدم جواز فعلى بر خدا و بيان اينكه حكم عقل به حسن و قبح منتزع از فعل خدا و منتهى به اراده او است]]
 
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۴_بخش۱۰#link107 | سه نكته و مطلب حاصل از اين بحث]]


}}
}}
۱۶٬۹۴۶

ویرایش