روایت:الکافی جلد ۲ ش ۶۷۱
آدرس: الكافي، جلد ۲، كتاب الإيمان و الكفر
و بهذا الاسناد عن محمد بن سليمان عن محمد بن محفوظ عن ابي المغرا قال سمعت ابا الحسن ع يقول :
الکافی جلد ۲ ش ۶۷۰ | حدیث | الکافی جلد ۲ ش ۶۷۲ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۴, ۵۵۷
از ابى المغرا، گويد: شنيدم أبو الحسن (ع) مىفرمود: چيزى براى شيطان و لشكرهاى او كشندهتر از اين نيست كه برادران دينى هم ديگر را ديدن كنند در راه رضاى خدا، فرمود: راستى دو نفر مؤمن به هم برخورند و ذكر خدا كنند و فضل ما خانواده را با هم مذاكره كنند و در چهره ابليس تيكه گوشتى نماند جز آنكه بشكافد و روحش از سختى دردى كه كشد فريادرس خواهد و فرشتههاى آسمان و خازنان بهشت آن را دريابند و به او لعنت كنند تا آنكه هيچ فرشته مقربى نماند جز آنكه او را لعنت كند و چخ شده و درمانده و رانده گردد.
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۳, ۲۷۰
ابى المفرا گويد: شنيدم حضرت ابو الحسن عليه السلام مىفرمود: براى شيطان و سپاهيانش چيزى كنندهتر از ديد و بازديد برادران، يك ديگر براى خدا نيست. فرمود: براستى كه دو مؤمن يك ديگر را ملاقات مينمايند و گفتگوى خدا ميكنند سپس گفتگوى برترى ما اهل بيت را مينمايند پس باقى نميماند بر صورت ابليس گوشتى مگر اينكه فرو ريخته مىشود تا آنكه روحش استغاثه ميكند از شدت آنچه از درد ميابد، پس ملائكه آسمان و دربانان بهشت آن را مىفهمند و وى را لعنت ميكنند تا آنكه باقى نميماند فرشته مقربى مگر آنكه او را لعنت ميكند، پس مىافتد رانده شده و رنج ديده و دور گشته.
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۳, ۴۷۵
و به همين اسناد، از محمد بن سليمان، از محمد بن محفوظ، از ابوالمغرا روايت است كه گفت: شنيدم از امام موسىكاظم عليه السلام كه مىفرمود: «چيزى بيشتر از زيارت برادران دينى در راه خدا كه به زيارت يكديگر مىروند، شيطان و لشكريان او را مغلوب و منكوب نمىگرداند». و فرمود كه: «دو مؤمن به هم مىرسند و خدا را ياد مىنمايند و فضل ما اهل بيت را ذكر مىكنند؛ پس به قدر پارهاى گوشت خاييده [/ جويده]، گوشت بر روى شيطان باقى نمىماند، مگر آنكه مىريزد و لاغر مىشود، تا به مرتبهاى كه روح آن لعين به جهت سختى آنچه از درد مىيابد، استغاثه و فرياد مىكند كه شايد كسى به فريادش برسد. بعد از آن فرشتگان آسمان و خازنان بهشتها، آواز آن ملعون را مىشنوند و او را لعنت مىكنند، تا آنكه هيچ فرشته مقرّبى باقى نمىماند، مگر آنكه او را لعنت مىكند؛ پس آن ملعون مىافتد در حالتى كه دور است از آنچه مطلوب او است، و مانده و رانده شده».