روایت:الکافی جلد ۱ ش ۷۴۶
آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ الْحُجَّة
علي بن ابراهيم عن محمد بن عيسي عن يونس عن الحسين بن ثوير بن ابي فاخته عن ابي عبد الله ع قال :
الکافی جلد ۱ ش ۷۴۵ | حدیث | الکافی جلد ۱ ش ۷۴۷ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۲, ۳۸۷
امام صادق (ع) فرمود: امامت بعد از حسن و حسين هرگز از برادر به برادر نرسد، از دوران على بن الحسين منحصراً طبق گفتار خدا (۷۵ سوره انفال، ۶ سوره احزاب): «اولو الارحام به همديگر اولى هستند» جارى شده و بعد از على بن الحسين امامت نباشد جز پشت به پشت، يعنى از پدر به پسر.
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۲, ۳۸
امام صادق عليه السلام فرمود: بعد از امام حسن و امام حسين، امامت هرگز بدو برادر نميرسد، و از دوران على بن الحسين، چنان كه خداى تبارك و تعالى فرمايد جارى گشت: «خويشاوندان در كتاب خدا بيكديگر سزاوارترند- ۷۵- انفال و ۶- أحزاب-» پس از دوران على بن الحسين عليه السلام امامت جز در ميان فرزندان و فرزندان آنها نباشد (يعنى پشت بپشت از پدر بپسر رسد).
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۱, ۸۹۹
على بن ابراهيم، از محمد بن عيسى، از يونس، از حسين بن ثُوير بن ابى فاخته، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است كه فرمود: «امامت، هرگز در دو برادر بر نمىگردد (كه يك مرتبه، آن برادر امام باشد و يك مرتبه ديگر، برادر ديگر) بعد از امام حسن و امام حسين عليهما السلام. جز اين نيست كه امامت فرزند بعد از پدر به طريق استمرار جارى شده است از حضرت على بن الحسين عليه السلام، چنانچه خداى تبارك و تعالى فرموده است كه: «وَ أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْضٍ فِي كِتابِ اللَّهِ» «۱»، يعنى: و صاحبان خويشىها بعضى از ايشان سزاوارترند به بعضى ديگر از غير ايشان در ميراث بردن در كتاب خدا» (كه لوح محفوظ است، يا قرآن، يا در حكم خدا) و حضرت فرمود كه: «امامت بعد از على بن الحسين نمىباشد مگر در فرزندان و فرزندان آن فرزندان». __________________________________________________
(۱). انفال، ۸۵.