نتایج جستجو
از الکتاب
- انخفاض و پستس و بلندى نمىبينى از قرينه اَمْت فهميده مىشود كه «عِوَج» به معنى انخفاض و پستى است. در قاموس گويد: اَمْت يعنى مكان مرتفع، تپههاى كوچك، پستى۲ کیلوبایت (۱۲۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۰
- النساء ٤١ (رده عمل امت ها)(ص)] الشهید على الشهداء و الشهداء هم الرسل (ع). امت: عمل امت ها ۷ ; گواهان امت ها ۲، ۳، ۵، ۶ ; گواهى امت ها ۱ انبیا: علم غیب انبیا ۷ ; گواهان انبیا ۱۱ ;۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- دست بر آن مى نهند. «شاهد»، خلق است و «مشهود» حق است. «شاهد»، امت اسلامى است و «مشهود» امت هاى دیگر. «شاهد»، پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) و «مشهود»۳ کیلوبایت (۲۳۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- بیشمارى از امت هاى پیشین و عده کمى از امت متأخر مى باشند» نازل گردید. عمر بن الخطاب گفت: یا رسول اللّه آیا عده زیادى از امت هاى گذشته و عده کمى از امت متأخر۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۸۵ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- الأنبياء ٩٢ (رده امت واحده)تشکل امّت واحده است. (إنّ هذه أُمّتکم أُمّة وحدة و أنا ربّکم فاعبدون) اتحاد: اتحاد دینى ۱; ملاک اتحاد ۷ ادیان آسمانى: هماهنگى ادیان آسمانى ۳ امت: امت واحده۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- القيمة، زيرا جايز است كه سابقون امم سابقه، اكثر از سابقان اين امت باشند؛ و تابعان اين امت، اكثر از تابعان امم گذشته باشند. و نيز منافات ندارد به آيه «ثُلَّةٌ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- يونس ١٩ (رده امت واحده)به صورت امت واحد مى زیستند. (و ما کان الناس إلا أمة وحدة) ۲ - زندگى انسانها از آغاز تاریخ، زندگى اجتماعى بود. (و ما کان الناس إلا أمة وحدة) «امت» به هر۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- شمايم؛ از من بترسيد. و همانا این امت شماست، امتی یگانه، و من پروردگار شما هستم، از من پروا کنید و همانا اين آيين- يا امت- شماست آيينى- يا امتى- يگانه و من۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- البقرة ١٤٣ (رده امت وسط)خارجى آن عبوديت است آيه ۱۴۳ آيه و ترجمه تفسير: امت وسط نكته ها ۱- اسرار تغيير قبله نكته : ۲- امت اسلامى يك امت ميانه نكته : ۳ امتى كه مى تواند از هر نظر الگو۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- المائدة ٤٨ (رده امت واحده)تعالى فرمايد: من هر امت و گروهى را راهى و دينى و شريعتى بيان نموده، امت موسى عليه السّلام را تورات، و امت عيسى عليه السّلام را انجيل، و امت حضرت محمّد صلى اللّه۷۹ کیلوبایت (۵٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- عبادات در اديان گذشته سابقه ندارد آيه در جواب مىگويد: براى هر امت عبادت بخصوصى است امت اسلامى نيز عبادت بخصوصى دارد، على هذا مَنْسَك در آيه مصدرو مراد۵ کیلوبایت (۴۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۳
- مسیر هدایت] امت واحدی قرار می داد، [ولی نخواست به همین سبب] همواره [در امر دین] در اختلاف اند. و اگر پروردگار تو خواسته بود، همه مردم را يك امت كرده بود،۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- بهصورت «الياسين» باز طبرسى فرمايد: زجاج گفته: هر كه ال ياسين خوانده او الياس و امت مؤمن او را جمع كرده اينطور جمع هست كه گويند: مسامعه و مَهالبه كه غرض اولاد۵ کیلوبایت (۵۴۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- البقرة ٢٨٦ (رده امت مسلمان)عقوبت نفرمايد در دنيا اين امت را بامثال عقوبات امم سابقه مانند مسخ و خسف و رسوائى دنيوى و امثال اينها كه معمول بوده و از اين امت رفع شده است انشاء اللّه۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- گواهى بر امت هاى خویش (و إذا الرسل أُقّتت) مقصود و مفاد این آیه - برابر نظر بیشتر مفسران - فرارسیدن زمان وعده الهى مبنى بر گواهى پیامبران بر امت هاى خویش۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۷۵ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۵
- حقّانیّت مکتب آسمانی اسلام است. گواه بر احوال و اعمال امت اسلامی است، همان گونه که هر پیغمبری شاهد و گواه بر امت خویش است، و جملگی پیغمبران چنین گواهی و شهادتی۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- آيات قرآنى ،تحمل (ديدن ) حقائق اعمال مردم است معناى صحيح ((وسط)) بودن امت واسطه بودن امت بينرسول و مردم است غرض خداوند از تغيير قبله در برابر سرزنش تفاخر يهود،۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- يعنى ميت را برادر يا خواهرى باشد [اعراف:38] هر وقت امتى به جهنم داخل شود به امت هم مثل خود، لعنت كند [زخرف:48] هيچ آيه بقوم موسى نشان نمىداديم مگر اينكه۲ کیلوبایت (۱۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸
- اراده. به معنى حزن و اضطراب نيز در قرآن مجيد بكار رفته است. [غافر:5]. هر امت رسولشان را قصد كردند كه بگيرندش. [توبه:74]. و قصد كردند آنچه را كه نرسيدند۳ کیلوبایت (۱۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۳
- است. فرق دين با ملت آن است كه ملت فقط بر پيامبر نسبت داده مىشود نه به آحاد امت، گفته نمىشود ملت خدا، ملت زيد ولى گويند دين خداو دين زيد». خلاصه دين به خدا۲ کیلوبایت (۱۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۰