نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۳۵ از ۳۵
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • آیات شامل این کلمه ربط (۵ بار) ل‌ (۳۸۴۲ بار) وَ عَلَى قُلُوبِکُم بِه الشّيْطَان رِجْز يُثَبّت عَنْکُم يُذْهِب إِذ الْأَقْدَام يُوحِي لِيُطَهّرَکُم مَاء
    ۱ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
  • ریشه ثبت (رده ریشه کلمه)
    وحى فرغ کود خير رتل تعس مکر هدى رضو س قتل سرف ارض شجر بغى اخر اکل قرء لدن ربط رکن کلل ملک جىء بشر کون عظم محو رئى عن جنن فوق
    ۵ کیلوبایت (۳۰۳ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
  • اقرب الموارد آمده «ربط الشيئى ربطاً: اوثقه و شدّه» در مجمع ذيل آيه 200 آل عمران مى‏گويد: ربط به معنى بستن است و از آن است كه گويند «ربط اللّه على قلوب الصبر»
    ۴ کیلوبایت (۳۶۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
  • آیات شامل این کلمه «رابِطُوا» از مادّه «رِباط» گرفته شده و در اصل به معناى بستن چیزى در مکانى است (مانند بستن اسب در یک محل) و به همین جهت به کاروانسرا
    ۲ کیلوبایت (۱۵۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۷
  • آیات شامل این کلمه جعل‌ (۳۴۶ بار) ل‌ (۳۸۴۲ بار) قراردادن. [رعد:3] در زمين كوههاى ثابت و نهرهائى قرار داد. به نظر راغب: آن لفظى است شامل تمام افعال و از
    ۴ کیلوبایت (۳۲۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
  • آیات شامل این کلمه صبر (۱۰۳ بار) ف‌ (۲۹۹۹ بار) حبس. امساك. در اقرب آمده «صبر الدابة حبسها بلا علف» راغب امساك در تنگى گفته است . صبر: خويشتن دارى و حبس
    ۷ کیلوبایت (۵۸۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۸
  • مؤمنان مصمم شده بود. گفتنى است در این برداشت، تمیز «عذاباً» به کلمه «أشدّ» اختصاص یافته و کلمه «أبقى» خالى از تمیز، لحاظ شده است. ۲۰ - فرعون، درک سنگین تربودن
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • است عاقبت زوال يابد؛ و مؤمنان چنانچه در بعض اعصار ضعيف شوند، اما چون ربط با كلمه توحيد و مبدء حقيقى دارند، مستقر و مستدام باشند، لذا فرموده‌اند: الاسلام
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • است، نخست این که پایه اصلی رحمت توحید است توحید در اعتقاد، در عمل، توحید در کلمه، توحید صفوف، و توحید در قانون و در همه چیز. نکته دیگر این که تمام دعوت پیامبر
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • هست‌ ميگويد سفيه‌ ‌ما اجنه‌ ‌بر‌ خداي‌ متعال‌ كلمات‌ مختلفه‌ بي‌ معني‌ و بي‌ ربط مراد شياطين‌ جن‌ هستند ‌که‌ رئيس‌ ‌آنها‌ ابليس‌ ‌است‌ و سفيه‌ آدم‌ بي‌ شعور
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۱ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۳
  • از حضرت صادق روايت نموده كه صبر نمائيد بر مصائب و هم صبرى كنيد با يكديگر و ربط پيدا كنيد با كسى كه اقتدا نمائيد باو و در مجمع از امير المؤمنين عليه السلام
    ۵۶ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • ندانيم. «يَسْتَعْجِلُونَكَ» 2- درخواست‌هاى بيجا و جوسازى‌ها و سؤال‌هاى بى‌ربط، ما را تحت تأثير قرار ندهد. «يَسْتَعْجِلُونَكَ» 3- زمان در نزد ما با نزد خداوند
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۳۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • (أخسرین) و کسانى که اَعمال پوچ خود را کارهایى نیک مى بینند، معرفى کرد. مقتضاى ربط بین آیات مورد بحث، برداشت بالا، است. انسان: سرمایه انسان ۵ تکبر: زیان تکبر
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • مرتبط بيكديگر بودند، يعنى با وجود بسيارى عدد، مهمل و مشوش نبودند بلكه ضبط و ربط آنها به مرتبه‌اى بود كه هيچكس از لشگريان او از مقر خود نتوانستى پس و پيش شوند
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • نموده كه مپندار آنها را كه دورند از عذاب و جمله لا تحسبنهم براى تاكيد و قوت ربط است و بصيغه مغايب در جلد 1 صفحه 547 اينموضع و صدر آيه نيز قرائت شده است يعنى
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۲۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • زمینى بوستان ها تأمین مى شود. این احتمال نیز وجود دارد که با تقدیر گرفتن کلمه «اشجار»، مراد از «من تحتها»، «من تحت اشجارها» باشد. ۷ - ایمان به خداوند و
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ‏۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
  • را ملامت و سرزنش نمايد آن را (لوامه) نامند. 3- به اعتبار آنكه مايل شود به ربط عالم معنوى و عازم سير در آن گردد، لكن مقتضيات طبعى او را به تأخير اندازد آن
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۷۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • ترغيب بندگان به خيرات، و ترهيب از شرورات. و اين ترغيب و زجر ممكن نيست مگر به ربط ثواب بر فعل، و عقاب بر ترك در مأمورات و بالعكس در منهيات. و اين ثواب مرغب
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
  • قيامت باشد - و همچنين آياتى ديگر، كه مانند روايات، از نظامى خبر مى دهد كه ربط و شباهتى به نظام معهود دنيوى ندارد. چون پر واضح است كه روشن شدن زمين به نور
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۲۷ واژه) - ‏۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
  • برخی کاذب می‌دانند. اگر صادق به حساب آیند، «قَعَدَ الَّذِینَ کَذَبُوا ...»: غیر از ایشانند، و معنی آن در بالا گذشت. اگر کاذب به حساب آیند، گروه دومی در میان
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۴۹۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • به پيغمبر آخر الزمان بچنين كرامتى فائز خواهند شد و بنابراين كلمه لا بمعناى خود باقى و ربط كلام بسابق محفوظ است ولى ظاهرا بيشتر مفسرين لا را زائده گرفته
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
  • زندانيش به او خيانت نكردم ، در اين صورت كلامى خواهد بود هم دروغ محض و هم بى ربط، زيرا او در اين مدت به وى خيانت كرده بود، چه خيانتى بالاتر از اين كه نقشه
    ۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۸۴ واژه) - ‏۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۰۲
  • در مقابل حضرت ختمى مرتبت هم مأمور شد كه از طرف خود و امت خود اظهار مودت و ربط معنوى را فرموده اعتراف و اداء شهادت نمايد بر آنچه از طرف خداوند بانبياء عظام
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • احاطه دارد. مى توان گفت نمود آن کثرت، فراگیرى خواب بر تمامى افراد بوده است. کلمه «أمنة»، که به معناى نبودن ترس است، مفعول له حصولى براى «یغشیکم» است. یعنى
    ۵۲ کیلوبایت (۴٬۳۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • ((واصبح فؤ اد موسى فادغا...(( كلمه ((تبدى (( از مصدر ((ابداء(( به معناى اظهار است . و كلمه ((ربطنا(( از ماده ((ربط(( است ، و ربط بر هر چيز، بستن آن است ، و
    ۴۹ کیلوبایت (۵٬۷۸۰ واژه) - ‏۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
  • به پيغمبر آخر الزمان بچنين كرامتى فائز خواهند شد و بنابراين كلمه لا بمعناى خود باقى و ربط كلام بسابق محفوظ است ولى ظاهرا بيشتر مفسرين لا را زائده گرفته
    ۷۷ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ‏۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
  • إِنَّك أَنت عَلَّمُ الْغُيُوبِ اين آيه طورى نيست كه نتوان آنرا به ما قبل خود ربط داد، زيرا گر چه ذيل آيه قبلى يعنى «جمله و اتقوا الله و اسمعوا...» مطلق است
    ۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
  • بانتهاى اعمال حج بتماميت اين عشره و امثال اينها ممكن است ذكر شود كه لازم نباشد ربط دادن اين جمله را بقربانى در هر حال نكته كه امام فرموده امام نكات است و اين
    ۱۱۳ کیلوبایت (۱۰٬۰۰۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • مناد ‌اينکه‌ الظلمة و ‌اينکه‌ اعوان‌ الظلمة! و ‌من‌ لاق‌ ‌لهم‌ دواتا ‌او‌ ربط ‌لهم‌ كيسا ‌او‌ مدهم‌ بمدّة قلم‌ فاحشروهم‌ معهم‌»« (وقتي‌ قيامت‌ واقع‌ شود
    ۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
  • كند، و در سابق گذشت . و نيز از جمله موارد اختلاف مفسرين اختلافى است كه در ربط و اتصال جمله «ان اللّه لا يغير ما بقوم ...»، كرده اند، يكى گفته : متصل است
    ۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۷۰ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۹
  • (مانند بستن اسب در يك محل ) و به همين جهت به كاروانسرا «رباط» مى گويند و «ربط قلب » به معنى آرامش دل و سكون خاطر است ، گويا به محلى بسته شده است و «مرابطه
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
  • اين وجه و وجه قبلى اش، از همه اشكالات گذشته سالم مى باشند، ليكن اشكال بى ربط بودن مغفرت با «فتح مكه» يا «حديبيّه»، به حال خود باقى است. ترجمه تفسير الميزان
    ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۰ واژه) - ‏۳۰ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۴
  • كردن امورى در هم فرو رفته است - خود دليل است بر اينكه منظور از احكام آيات ، ربط بعضى از آيات جدا شده از يكديگر به هم ، و ارجاع آيات آخر آن به اولش مى باشد
    ۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۱ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۳
  • تار و پود پارچه به هم مى آميزد و يا همانند ريشه و ساقه درخت با گل و ميوه آن ربط مى دهد. كدام جامعه است كه آلوده به گناه ، خيانت ، نفاق دزدى ، ظلم ، تنبلى
    ۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۰ واژه) - ‏۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
  • افتاده است ترجمه تفسير الميزان جلد ۷ صفحه : ۱۴۷ از اين جهت براى برقرار ساختن ربط و اتصال ، لفظ « طرد » تكرار و سپس جمله « فتكون من الظالمين » را متفرع بر آن
    ۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۵۳ واژه) - ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۴