نتایج جستجو
از الکتاب
- از آن بيرون نرود. اعتكاف فقط ماندن در مسجد است به قصد تعبّد هر چند قصد عبادت ديگر نداشته باشد ولى احوط است قصد عبادت ديگر نيز. اعتكاف به اصل شرع مستحب و۴ کیلوبایت (۴۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۶
- أصنامًا) «صنم» (مفرد «أصنام») معادل «بت» است. ۲ - توجه به درگاه بت ها و اعتکاف در آستان آنها، از کارهاى مستمر قوم ابراهیم (فنظلّ لها عکفین) «ظلّ و ظلول»۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۶۵۸ (رده اعتکاف)امام محمّد باقر (ع) درباره اعتكاف در کتاب الكافي جلد ۱ كِتَابُ الْحُجَّة بَابٌ نَادِرٌ فِيهِ ذِكْرُ الْغَيْب موضوعات : اعتکاف۶ کیلوبایت (۳۰۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۳
- «سَواءً العاكِفُ فِيهِ وَ البادِ» حج آيه 25. و از همين باب است مسأله اعتكاف در مساجد. ] (آیه 52)- سپس به یکی از مهمترین برنامههای ابراهیم (ع) اشاره۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- براى طواف و زيارت بيت آمدهاند و مراد از قائمين كسانى هستند كه آنجا اقامت و اعتكاف نمودهاند و مراد از ركّع السّجود نماز گذارانند نه آنكه مراد از قائمين و۷۶ کیلوبایت (۶٬۹۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- و خدا به دست او آن را بر آورده كند، خدا عز و جل برايش يك حجّ و يك عمره و اعتكاف دو ماه در مسجد الحرام و روزه آنها را بنويسد و اگر در انجام آن كوشد و خدا۵ کیلوبایت (۲۷۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸
- است ، و عكوف و اعتكاف به معناى ملازمت در مكان است (مى گويند فلانى در خانه خود عكوف كرده ، يعنى هيچ بيرون نمى آيد و يا فلانى در مسجد اعتكاف كرده ، يعنى مسجد۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۱۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۲۱
- براى طواف و زيارت بيت آمدهاند و مراد از قائمين كسانى هستند كه آنجا اقامت و اعتكاف نمودهاند و مراد از ركّع السّجود نماز گذارانند نه آنكه مراد از قائمين و۵۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- گويد: به نظرم جز اين نفرموده كه برابر آزاد كردن ده بنده است و بهتر است از اعتكاف يك ماه در مسجد الحرام. امام صادق عليه السلام فرمود: براى گام برداشت مرد۴ کیلوبایت (۲۴۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸
- مزد يك حجّ و يك عمره پذيرفته شده را بنويسد و روزه دو ماه از ماههاى حرام و اعتكاف دو ماه در مسجد الحرام، و هر كه با قصد خدا در آن بكوشد و برآورده نشود، خدا۶ کیلوبایت (۳۴۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸
- عظامش عليهم السّلام آمده است كه] رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمود: اعتكاف ده روزه در ماه رمضان با دو حجّ و دو عمره برابر است.۲ کیلوبایت (۶۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- براى طواف و زيارت بيت آمدهاند و مراد از قائمين كسانى هستند كه آنجا اقامت و اعتكاف نمودهاند و مراد از ركّع السّجود نماز گذارانند نه آنكه مراد از قائمين و۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- جنازهاى يا عيادت بيمارى از مسجد بيرون نرود، و ننشيند تا بازگردد و فرمود: و اعتكاف زن بر همين گونه است.۳ کیلوبایت (۸۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- همسرش با اذن او معتكف بوده، پس چون از ورود شوهر خبر يافته، از مسجد محلّ اعتكاف خود خارج شده و براى پذيرائى شوهر آماده شده، تا مرد با او مقاربت كرده. پس۴ کیلوبایت (۱۲۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- بگذراند، و شرطى نكرده باشد، مىتواند از محلّ اعتكاف خارج شود، و اعتكافش را فسخ كند، و اگر دو روز در اعتكاف بسر برد، و شرطى نكرده باشد، نمىتواند اعتكافش۳ کیلوبایت (۸۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- روايت كرده است كه فرمود: اعتكاف كمتر از سه روز نمىشود، و كسى كه معتكف شود بايد روزه بدارد، و براى معتكف سزاوار است كه چون اعتكاف كند، شرطى بكار بندد همان۳ کیلوبایت (۸۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- مرد فرمود: هلا راستش اين است كه اگر به تو كمك كرده بود براى او بهتر بود از اعتكاف يك ماه. صفوان جمال گويد: خدمت امام صادق عليه السّلام نشسته بودم كه مردى۱۲ کیلوبایت (۸۳۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۸
- اخيه ساعة من ليل او نهار قضاها او لم يقضها کان خيرا له من اعتكاف شهرين»« (كسي که ساعتي از شب يا روز در پي حاجت برادرش 1۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- براى طواف و زيارت بيت آمدهاند و مراد از قائمين كسانى هستند كه آنجا اقامت و اعتكاف نمودهاند و مراد از ركّع السّجود نماز گذارانند نه آنكه مراد از قائمين و۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- لِجَنَازَةٍ أَوْ يَعُودَ مَرِيضاً وَ لاَ يَجْلِسُ حَتَّى يَرْجِعَ وَ اِعْتِكَافُ اَلْمَرْأَةِ مِثْلُ ذَلِكَ۲ کیلوبایت (۲۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۱۰
- رَوَى ذَلِكَ لاَ اِعْتِكَافَ إِلاَّ بِصَوْمٍ۱ کیلوبایت (۳۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۱۰
- تَقُولُ فِي اَلاِعْتِكَافِ بِبَغْدَادَ فِي بَعْضِ مَسَاجِدِهَا فَقَالَ لاَ اِعْتِكَافَ إِلاَّ فِي مَسْجِدِ جَمَاعَةٍ قَدْ صَلَّى فِيهِ إِمَامٌ عَدْلٌ صَلاَةَ۲ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۱
- خانههاى آن كه بخواهد نماز ميگزارد، ولى معتكف در غير مكّه جز در مسجدى كه براى اعتكاف خود نام برده است نماز نمىگزارد.۲ کیلوبایت (۶۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۱
- لاَ اِعْتِكَافَ إِلاَّ فِي اَلْعَشْرِ اَلْأَوَاخِرِ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ قَالَ إِنَ عَلِيّاً ع كَانَ يَقُولُ لاَ أَرَى اَلاِعْتِكَافَ إِلاَّ فِي۳ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۱
- الله عليه و آله مىفرمايند: در پيشگاه خداوند متعال نشستن مرد نزد همسرش، از اعتكاف در مسجد من محبوبتر است. «جلوس المرء عند عياله احبُّ الى اللّه تعالى من۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- برابر هر نصف صاع يك روز روزه مىدارد. و ۹- روزه نذر كه واجب است ۱۰- و روزه اعتكاف كه آن نيز واجب است. و اما روزه حرام پس عبارت است از ۱- روزه عيد فطر، و ۲-۳۷ کیلوبایت (۱٬۳۷۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۹
- خدا را براى عبادت طواف كنندگان ، و نمازگزاران ، و كسانيكه مى خواهند در آن اعتكاف كنند، خالص و بلامانع سازند، و بنابراين عبارت مورد بحث استعاره بكنايه ميشود،۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۸۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۲
- اجتماعى است ، مثلا در آيه ۱۸۷ سوره بـقره بعد از اعلام ممنوعيت آميزش جنسى در اعتكاف و احكامى درباره روزه ، و در آيات ۲۲۹ و ۲۳۰ سـوره بـقـره و آيه ۱۰ سوره طلاق۴۸ کیلوبایت (۵٬۲۷۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۳
- آنگاه روزه بداريد و روزه را تا شب به كمال برسانيد و نيز هنگامى كه در مسجدها اعتكاف مى كنيد با زنان نياميزيد اينها كه گفته شد حدود خداست زنهار كه نزديك آن مشويد۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۲۱
- گفته - به معناى اقامت در يك جا و ممنوع شدن از رفتن به اين طرف و آن طرف است. اعتكاف در مسجد براى عبادت نيز، به همين معنا است. و معناى آيه اين است كه: مشركان۴۵ کیلوبایت (۵٬۰۶۸ واژه) - ۲ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۷