نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۴۱ - ۶۰ از ۳۰۶
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • اختلاف خواصّ شيميايى دو دريا در اثر وجود اين ديوار و حايل سنگى است مثلا اگر در وسط ظرفى حايلى قرار بدهيم و يك طرف آنرا با آب شور و طرف ديگر را با آب شيرين پر
    ۲۰ کیلوبایت (۲٬۱۷۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۷
  • تأخير مى‏كرد حضرت به خانه او مى‏آمد روزى به منزل زيد آمد. ديد زن او زينب در وسط حجره عطر آماده مى‏كند حضرت چون او را ديد فرمود «سبحان اللّه خالق النور تبارك
    ۷ کیلوبایت (۷۶۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۰
  • بعدم لزوم قرائت آن در نماز و بعضى گفته‌اند بايد خواند و وجود بسم اللّه در وسط منافى با وحدت نيست و در مجمع نقل نموده كه ابىّ بن كعب در مصحف خود جدا ننموده
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۱۳ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۰
  • آسایشند، بر آیین شرک تعصّب دارند،] پس زمانی که در کشتی سوار می شوند [و در وسط دریا امواج خطرناک آنان را محاصره می کند] خدا را در حالی که ایمان و عبادت را
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • اختلاف خواصّ شيميايى دو دريا در اثر وجود اين ديوار و حايل سنگى است مثلا اگر در وسط ظرفى حايلى قرار بدهيم و يك طرف آنرا با آب شور و طرف ديگر را با آب شيرين پر
    ۲۲ کیلوبایت (۲٬۲۵۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۸
  • «الشَّمْسُ تَجْرِی»: خورشید در حرکت است. مراد حرکت خورشید با مجموعه منظومه شمسی در وسط کهکشان ما به سوی یک سمت معیّن و ستاره دوردستی به نام «وِگا» است با سرعت کیلومتر
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۸
  • لکن ها نعم انن نصب ايى عشر وقى او غسق يا سکن ولى علم سرر نسى الله تلو وعد وسط على لغو فضل
    ۱۰ کیلوبایت (۹۹۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
  • زياده‌ روي‌ و نه‌ كوتاهي‌ مثلا سخاوت‌ حد وسط ‌است‌ زياده‌ روي‌ اسراف‌ و تبذير ‌است‌ و كوتاهي‌ بخل‌ ‌است‌ تواضع‌ حد وسط ‌است‌ زياده‌ روي‌ كبر و نخوت‌ ‌است‌ و
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۹۰ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
  • بعدم لزوم قرائت آن در نماز و بعضى گفته‌اند بايد خواند و وجود بسم اللّه در وسط منافى با وحدت نيست و در مجمع نقل نموده كه ابىّ بن كعب در مصحف خود جدا ننموده
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۷ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
  • ‌آن‌، مانند ضل‌ الطريق‌ و سواء بمعني‌ وسط و ميانه‌ ‌است‌ و سواء سبيل‌ كنايه‌ ‌از‌ صراط مستقيم‌ ‌است‌ ‌که‌ حد وسط ‌در‌ جميع‌ امور ميباشد و دو طرف‌ ‌آن‌
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۸۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • ميان پروستات (غدّه ايست كه در محل خروج ادرار قرار دارد و مجراى ناقل منى از وسط آن عبور مى‏كند) رد شده وارد مجراى ادرا مى‏شود قسمتى از اين مجرا كه داخل شكم
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
  • قرب هدى منع عهد ملک ندى عمل کثر ن خلف کلل ارض توب ابراهيم بشر رکع نبو سلم وسط ندو عرف کفر غيب بصر رحم طعم ضيع کسل خوف
    ۱۳ کیلوبایت (۹۶۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۶
  • مى‏خوانند تفاوتى ندارد زيرا توجه به مسجد الحرام توجه به كعبه است كه كعبه در وسط مسجدالحرام قرار دارد و جزء آن است ولى كسى كه در مسجد الحرام يا در كنار مسجدالحرام
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۸۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
  • اگر بخواهد خدا باد را ساكن و قطع مينمايد پس كشتيها را كدو واقف ميشوند در وسط دريا روى آب چون باد بامر خدا ميوزد و كشتيها را بساحل ميرساند و در اين عنايت
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۰۱ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۰
  • مخصوص اوست. و تو در نماز نه صدا را بسیار بلند و نه بسیار آهسته گردان بلکه حدّ وسط را اختیار کن. بگو: خدا را بخوانید یا رحمان را بخوانید، هر کدام را بخوانید
    ۶۰ کیلوبایت (۵٬۵۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • درختى زكريا را خواند و گفت اى پيامبر خدا پيش من بيا چون زكريّا آمد درخت از وسط پاره شد و زكريّا درون آن قرار گرفت سپس درخت به هم متصل گرديد شيطان طرف لباس
    ۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
  • آنها در جمله ((لله المشرق و المغرب )) چرا شمال و جنوب ذكر نشده است ؟ ((امت وسط)) يعنى چه ؟ مراد از ((شهداء على الناس )) ((شهادت )) در آيه ، از حقائق قرآنى
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • بعد از حرف عطف آورده ميشود و ميگويند براى تأكيد معناى نفى است و تكرار آن در وسط براى اشاره ببودن حق و بهشت از لوازم و توابع ايمان و بودن باطل و جهنم از لوازم
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۲۷ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
  • بعدم لزوم قرائت آن در نماز و بعضى گفته‌اند بايد خواند و وجود بسم اللّه در وسط منافى با وحدت نيست و در مجمع نقل نموده كه ابىّ بن كعب در مصحف خود جدا ننموده
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ‏۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
  • استفاده كنيد. «فَالْمُغِيراتِ صُبْحاً» 6- دشمن را چنان غافلگير كنيد كه ناگاه در وسط آنان باشيد تا فرصت مقابله با شما را نداشته باشند. «فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعاً»
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۶ واژه) - ‏۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۱۹