نتایج جستجو
از الکتاب
- به پيغمبر آخر الزمان بچنين كرامتى فائز خواهند شد و بنابراين كلمه لا بمعناى خود باقى و ربط كلام بسابق محفوظ است ولى ظاهرا بيشتر مفسرين لا را زائده گرفته۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۳
- زندانيش به او خيانت نكردم ، در اين صورت كلامى خواهد بود هم دروغ محض و هم بى ربط، زيرا او در اين مدت به وى خيانت كرده بود، چه خيانتى بالاتر از اين كه نقشه۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۸۴ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۰۲
- در مقابل حضرت ختمى مرتبت هم مأمور شد كه از طرف خود و امت خود اظهار مودت و ربط معنوى را فرموده اعتراف و اداء شهادت نمايد بر آنچه از طرف خداوند بانبياء عظام۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- احاطه دارد. مى توان گفت نمود آن کثرت، فراگیرى خواب بر تمامى افراد بوده است. کلمه «أمنة»، که به معناى نبودن ترس است، مفعول له حصولى براى «یغشیکم» است. یعنى۵۲ کیلوبایت (۴٬۳۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- ((واصبح فؤ اد موسى فادغا...(( كلمه ((تبدى (( از مصدر ((ابداء(( به معناى اظهار است . و كلمه ((ربطنا(( از ماده ((ربط(( است ، و ربط بر هر چيز، بستن آن است ، و۴۹ کیلوبایت (۵٬۷۸۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- به پيغمبر آخر الزمان بچنين كرامتى فائز خواهند شد و بنابراين كلمه لا بمعناى خود باقى و ربط كلام بسابق محفوظ است ولى ظاهرا بيشتر مفسرين لا را زائده گرفته۷۷ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۴
- إِنَّك أَنت عَلَّمُ الْغُيُوبِ اين آيه طورى نيست كه نتوان آنرا به ما قبل خود ربط داد، زيرا گر چه ذيل آيه قبلى يعنى «جمله و اتقوا الله و اسمعوا...» مطلق است۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
- بانتهاى اعمال حج بتماميت اين عشره و امثال اينها ممكن است ذكر شود كه لازم نباشد ربط دادن اين جمله را بقربانى در هر حال نكته كه امام فرموده امام نكات است و اين۱۱۳ کیلوبایت (۱۰٬۰۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- مناد اينکه الظلمة و اينکه اعوان الظلمة! و من لاق لهم دواتا او ربط لهم كيسا او مدهم بمدّة قلم فاحشروهم معهم»« (وقتي قيامت واقع شود۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- كند، و در سابق گذشت . و نيز از جمله موارد اختلاف مفسرين اختلافى است كه در ربط و اتصال جمله «ان اللّه لا يغير ما بقوم ...»، كرده اند، يكى گفته : متصل است۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۹
- (مانند بستن اسب در يك محل ) و به همين جهت به كاروانسرا «رباط» مى گويند و «ربط قلب » به معنى آرامش دل و سكون خاطر است ، گويا به محلى بسته شده است و «مرابطه۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱
- اين وجه و وجه قبلى اش، از همه اشكالات گذشته سالم مى باشند، ليكن اشكال بى ربط بودن مغفرت با «فتح مكه» يا «حديبيّه»، به حال خود باقى است. ترجمه تفسير الميزان۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۰ واژه) - ۳۰ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۴
- كردن امورى در هم فرو رفته است - خود دليل است بر اينكه منظور از احكام آيات ، ربط بعضى از آيات جدا شده از يكديگر به هم ، و ارجاع آيات آخر آن به اولش مى باشد۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۵۳
- تار و پود پارچه به هم مى آميزد و يا همانند ريشه و ساقه درخت با گل و ميوه آن ربط مى دهد. كدام جامعه است كه آلوده به گناه ، خيانت ، نفاق دزدى ، ظلم ، تنبلى۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۵۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
- افتاده است ترجمه تفسير الميزان جلد ۷ صفحه : ۱۴۷ از اين جهت براى برقرار ساختن ربط و اتصال ، لفظ « طرد » تكرار و سپس جمله « فتكون من الظالمين » را متفرع بر آن۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۵۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۴