نتایج جستجو
از الکتاب
- است. قول هم يوم شىء من ما ه اذ انن ک اتى على ملک عجز وذر روح ذلک ل عذب وجه علم الله او جعل رسل ها انث اله ربب قدر ف ذکر کون فى عاد بغت صکک بشر وله سوع الا۳ کیلوبایت (۲۴۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- ثروتمندبود. نظر راغب اصفهانى در مورد معناى (( وجه )) در: (( وجه الله )) ، (( وجه ربك )) وامثال آن . مراد از (( وجه الله )) ذات خدا نيست ، بلكه هر چيزى كه به خدا۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- در همان جا وجه خداست; یعنى، او در همه مکانها حضور دارد. ۵ - هستى، وجه و پرتوى از خداوند است. (و للّه المشرق و المغرب فأینما تولوا فثم وجه اللّه) تفریع این۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- ثروتمندبود. نظر راغب اصفهانى در مورد معناى (( وجه )) در: (( وجه الله )) ، (( وجه ربك )) وامثال آن . مراد از (( وجه الله )) ذات خدا نيست ، بلكه هر چيزى كه به خدا۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- ثروتمندبود. نظر راغب اصفهانى در مورد معناى (( وجه )) در: (( وجه الله )) ، (( وجه ربك )) وامثال آن . مراد از (( وجه الله )) ذات خدا نيست ، بلكه هر چيزى كه به خدا۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- ثروتمندبود. نظر راغب اصفهانى در مورد معناى (( وجه )) در: (( وجه الله )) ، (( وجه ربك )) وامثال آن . مراد از (( وجه الله )) ذات خدا نيست ، بلكه هر چيزى كه به خدا۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- آیات شامل این کلمه «وَجْه» در لغت به معناى «صورت» است و گاهى به معناى «ذات» به کار برده مى شود. بنابراین «وجه اللّه» یعنى ذات خدا. یعنى از آنجا که صورت۵ کیلوبایت (۳۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- سؤال نمايد فرمود: نحن حجة اللّه و نحن باب الله و نحن لسان اللّه و نحن وجه اللّه [و نحن] عين اللّه فى خلقه و نحن ولاة امر اللّه فى عباده. فرمود مائيم حجت۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۳۹ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۳
- نمودهاند و بعضى گفتهاند مراد از وجه شىء خود و ذات آنست چون عرب از خود چيزى بوجه آن تعبير ميكند و ميگويد وجه الرّأى و وجه التّدبير و اراده ميكند رأى و تدبير۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۲
- نمودهاند و بعضى گفتهاند مراد از وجه شىء خود و ذات آنست چون عرب از خود چيزى بوجه آن تعبير ميكند و ميگويد وجه الرّأى و وجه التّدبير و اراده ميكند رأى و تدبير۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۸۸ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۴
- اثر اثم اجج اجر اجل احد اخذ اخر اخو اذ اذا اذن ارض ارم استبرق افق التى الف الله اله الو الى امر امم امن ان انا انت انث انس انم انن اهل اوب اول اوى ايان اين۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
- و كمال آن بانكسار وجه و انحدار اعضاء و رقت صوت و تغيير لون و جريان اشك و امثال اينها است چنانچه در مجمع نقل نموده كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- معنوى به سود انفاق كنندگان نيز هست . وجه در لغت به معنى صورت است و گاهى به معنى ذات به كار برده مى شود. بنابراين وجه الله يعنى ذات خدا. انفاق كنندگان نظرشان۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۶
- اليس الله باعلم بالشاكرين » هم كه به زودى ذكر خواهد شد اين معنا را تاييد مى نمايد. نظر راغب اصفهانى در مورد معناى « وجه » در: « وجه الله » ، « وجه ربك »۴۶ کیلوبایت (۵٬۵۵۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۴
- آیات شامل این کلمه انن (۱۸۳۵ بار) (بفتح الف) حرفى است بر چهار وجه باشد: حرف مصدرى ناصب مضارع مثل [بقره:184]، يعنى «صومكم خيرلكم». مخفّف از ثقيله مثل [مزّمل:20]،۷۴ کیلوبایت (۱۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- دست مىكشيد. کم ف ب وجه يدى طيب صعد يمم الى رفق سوق طفق رئس موه عنق قد ى ل على رجل وجد ها فتن لم انن سليمان حجب من ردد کعب لقى ه الله اله غسل ان ما کون رود۲ کیلوبایت (۸۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- بكار رفته و در باره آن در «عيسى» سخن گفتهايم به آنجا رجوع شود. بنو وله اله الله مريم قول ان من ما عيسى ه هو عبد انن رسل الا نا يا هم مسيح غفر ب اسرائيل فى۲ کیلوبایت (۱۱۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- قرآن: ۱۲۰(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... هم ه ب ما من کم ل بين ف الله اله وله قول خلف ک انن لا الى ان قدم عن ى ها نا الذى فى صدق علم رجل کون شىء۶ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- على بين جعل کلل سود الک قوم وقد ربب خور اخذ علو لئک وجه اجج ک صلح ملح ضرب شرب ما لم طهر امن هذا الله ربو۲ کیلوبایت (۱۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۵
- بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نازل گردیده است. شأن نزول: «شیخ طوسی» گوید: ابن عباس گويد: مسيحيان نجران نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله آمده بودند۵۲ کیلوبایت (۳٬۷۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- لا ان وله الله کون ما وجد هم اذا ک قول ارض طلع سبح ليل سبب ذات بلغ زيت بتل غرب برک لون عين خلف ولى کم برر قوم حمء کما حتى الو کذب ورى ايى وجه هدى بهت جنب۵ کیلوبایت (۳۳۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- تعقل و بى فهم يك ترسيم واقعى است هكذا اطلاق صمّ و بكم. هم لا سمع عمى ف بکم الله اله دعو وله من ما ب بصر فى الذين انت اذا على ک ا ثم کون نا عقل ظلم لو موت۵ کیلوبایت (۴۲۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- مراد اين آل محمد صلوات اللّه عليهم اجمعين باشد بايد گفت: اين آيه در سياق آيات قبل نيست و نيز در سياق آيات ما بعد هم نخواهد بود و الله اعلم ولى مىشود كه با۵ کیلوبایت (۵۴۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- آنها در هر دو آيه وجه خدا را ذات خدا گفتهاند مؤيد آن لفظ «ذُوالجلال» در آيه اول است كه وصف «وجه» آمده نه وصف «ربك» و اين مىرساند كه وجه ذوالجلال ذات ذوالجلال۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- آيات ۱ - ۵ سبب ابتداء به «بسم الله» آغاز با نام خدا ادب و عمل را خدایى و نيك فرجام مى كند علت ابتداء هر سوره با بسم الله معنى و موارد استعمال لفظ «اسم»۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- آیات شامل این کلمه انن (۱۸۳۵ بار) (بكسر الف) بر چهار وجه باشد: 1- حرف شرط كه دو (شرط و جزاء) را جزم دهد، مثل «اِنْ يَنْتَهُوا يُغْفَرْلَهُمْ». 2- مخفف۱۰۶ کیلوبایت (۲۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- كه صريح است در اينكه عيسى «عليه السلام» مجسّمه پرنده مىساخت. طبرسى رحمه الله ذيل آيه [بقره:51]. فرموده: مجسّمه ساختن محذورى ندارد فقط مكروه است و امّا۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- [كهف:8]، [كهف:40]. صحاح آن را خاك گفته و از ثعلب روى زمين (وجه الارض) نقل مىكند. قاموس گويد: خاك، يا وجه الارض. راغب گفته: صعيد به روى زمين گفته مىشود و به۷ کیلوبایت (۷۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- «انعام»، «قرآن» است یا «دین و آئین خدا» یا «وعده پیروزى» که به پیامبر(صلى الله علیه وآله)داده شده؟ احتمالات مختلفى داده اند، که در عین حال منافاتى با هم۸ کیلوبایت (۴۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
- قضا و قدر الهى با توجه به روايات وارده عالم هستى داراى دو وجه است : وجه ضرورت و تقدير و وجه امكان و اختيار معناى فرمايش پيامبر (ص ): ((كل ميسر لما خلق۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- پدران باشد و از كبراء اميران . من وجه نا هم ه ا بيض ف هو ل الذين ها قول وله کظم خيط اما اله ظلل ربب لون خلف کبر الله فى ب طوع سود بوب ما لفو غرب انس حصر۴ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- توجه به آن بيدار كننده خاطرات توحيدى مى باشد. تعبير به «وجه الله » به معنى صورت خدا نيست ، بلكه وجه در اينجا به معنى ذات است . تفسير نمونه ، جلد۱، صفحه :۴۱۶۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۹
- بِهِمَا وَجْهَ اَللَّهِ تَعَالَى فَيُدْخِلُهُ اَللَّهُ بِهِمَا اَلْجَنَّةَ وَ إِنَّهُ لَيَتَصَدَّقُ بِدِرْهَمٍ تَطَوُّعاً يُرِيدُ بِهِ وَجْهَ اَللَّهِ عَزَّ۴ کیلوبایت (۱۴۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۶
- باقيّات صالحات تمام اعمال نيك است كه قربة الى اللّه انجام داده مىشود. من ه خير ما ل فى وله هم ربب اله ک على ف الله انن لا عند کم هدى ها الذين اول ا اخر دنو۵ کیلوبایت (۳۷۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- خلق هو بدل ان شىء رعب نا ثقل حبب نحن ل ارض عدو حرم ب قلب يوم وجه ورى اثم دور مثل فى الله اله سطر قذف خرج ا صيص ظهر۲ کیلوبایت (۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- مشتق شده در حال بارگیری... رئى ف ما هم ذى الله امن مکن ولى عظم طوع نجو اخر زلف اله وله نعم عرش نثر اذا موسى ک وجه صحب لولو ملک من طود کم کبر علو ب فرق مع۲ کیلوبایت (۶۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- هو خبث نن نسو على نظر ارض لوم کيف عدو عاد ضلل کون کذب فرعون وجه نفق لمس اذ حزن غرق اوى الله رسل عقب ليس تبت ان نا جعل ظلم ثم تابوت ائى قوم خرج او ى ايى۵ کیلوبایت (۴۸۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- کون ک ل عمل نن لا اتى حقق يوم ان ها رئى کفر انن جمع بين بعض وجه الى ربب صلح کتب اله وله عذب الله خفى وقى صدق اذ عاد سود شقى ثمود ذهب شقو هدى سئل سعى نور زيد۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- مشتق شده در حال بارگیری... ل فى ف ه هم جهنم الذين کبر نور کم بئس قول ما ها الله اله وله خلد نا ليس کفر انن ان ا صدق ى وقى صبر جىء من ب قد الذى ربب ظلم ک۲ کیلوبایت (۱۰۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- صحيحتر و درستتر است و اللّه العالم. من ذکر ه ل ب ما کم ف هم انن ان او رحم الا ام على علم وضع عبد خلق شىء انث هو زوج ملک جعل أما الله قول اذا شمل ها شهد لئک۷ کیلوبایت (۵۹۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- كننده، ناتوان كننده. اين كلمه تنها يكبار در كلام الله آمده است. هم ا ها لم فى کون اوى نور ائى ايى وجه ى تلو خلد لفح۲ کیلوبایت (۱۵۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- انن ها ف فى على ما کم قول اله الله وله الى ظلل فکه ان ک جعل ب شىء نور سمو يوم غمم شمل ربب زوج حمم مدد رئى تحت کذب عبد نزل وجه نا ثلث فوق شعب لو ذى شکر دخل۴ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۲
- آفريده، و آفرينش انسان را از گِل آغاز كرد؛ آن خدایی که هر چیز را به نیکوترین وجه خلقت کرد و آدمی را نخست از خاک (پست بدین حسن و کمال) بیافرید. همان کسی که۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- نبودن فعل خدا اين نكته استفاده مى شود كه موجودات تدريجى هم يك وجه غير تدريجى دارند كه با آن وجه از حق تعالى صادر مى شوند، همچنان كه در جاى ديگر فرمود: «انما۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۷۱ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۶
- آيه چنين مى شود: مىگوئيم بچشند عذاب سوزاندن يا عذاب آتش را. ه عذب ذلک انن الله ب ل اله ف ذوق هم قول ما قدم کم وله ک فى يدى ها الذين امن نن قوم ان نور عمل۳ کیلوبایت (۲۱۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- ۱۲۳(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... ه ل من ب ف ما هم قول اله وله الله ان کم الا انن نذر ک الذين امن نا رسل ى لا مثل کون قوم على ها اذا علم فى ا۶ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- تکرار در قرآن: ۹۶(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... من هم ه ل ف اله الله ما وله کم لا فى ب ان على ک فضل ها انن غير ربب الى بين قول کون الذين رضو سبل۶ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- آل عمران ١١٦ (رده اراده الله)«الذین»، کافران اهل کتاب هستند. ارزش: ملاکهاى ارزش ۸ اللّه: اراده اللّه ۹ ; غضب اللّه ۲ ; مشیت اللّه ۵، ۹ امکانات مادى:۱، ۴، ۷، ۸، ۹ انسان: سرمایه انسان۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- هوى و مقاومت بدوندليل در برابر حق و موعظه پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) آنان را به قيام الله وصف حال مشركين در ساعت مرگ كه از سلطه خدا مفرى نداشته۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- رجل جعل کلل اکل ام اله نور قرن طعم مشى ى ان سوق سکن ها کون الله ا مرح انس اذا هدى بطن کبب وجه رحم قبل لو صوت ما نزل حيى ربع خير سوى الک بعض رسل هلک وحد۴ کیلوبایت (۲۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۹
- منون بنصر الله ...)) و ارتباط آن باقبل (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- کون ها فى ه ف ثم لم قول قبل وله انن اله علم الله صکک صوب ترف ما ثوب حنث حرث کان ذلک روح مرء عظم غشى فعل قوم وجه سمع ى غشو تلو ظلم مثل نفس ک دعو ا الا اول۳ کیلوبایت (۲۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- ناتوان است. در حال بارگیری... صمم لا هم عمى الله وله اله على ف ظلم فى شىء عقل اوى الذين ايى کلل وحد بصر نا ندى وجه قدر هما ب لو احد من ندو جهنم ما دعو رجل۲ کیلوبایت (۱۳۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- منون بنصر الله ...)) و ارتباط آن باقبل (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان۲۰ کیلوبایت (۱٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بعد از حصول معرفت اوست جلّ و علا. وجه اين كه در (رجال لا تلهيهم تجارة و لا بيع ) الهاء تجارت و بيع هر دو نفى شده است. وجه مقابله بين ذكر خدا و اقامه نماز۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- در «طعام» ذيل عنوان «طعام اهل كتاب و زنان آنها» مشروحاً سخن گفتهايم. من الله اله وله ب ه ف لا ما ل قول کم الا هم ک انن کفر ن س ى موه سئل رسل ان الى انس۴ کیلوبایت (۳۱۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- در [ملك:27]. و در آيه [اسراء:7]. تا رويتان را غمگين كنند است كه اثر غم در وجه انسان نمايان مىشود. * [طه:22]. سوء آن است اين تغيير رنگ ضررى نخواهد داشت۱۳ کیلوبایت (۸۶۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۸
- تحريف كلام آن است كه آن را در گوشهاى از احتمال قرار بدهى كه بتوان به دو وجه حمل كرد. على هذا معنى آن محتمل كردن كلام صريح است «مِنْ بَعْدِ ما عَقَلُوهُ»۴ کیلوبایت (۳۴۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- على ب لا هم قول عشو اصل الله نفس ربب ک اله وله انن کم روح رود ف يوم کذب اشر فى عمل ارض الذين شهر درى مع سمو شىء وقى دعو اهل کون وجه رسل ذا سکن ى الا ذلک اذ۵ کیلوبایت (۳۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- بقره به اختصار). در الميزان از وجوه گذشته وجه دوم، سوم، چهارم، و پنجم را به طور مشروح ذكر و بررسى مىكند و وجه ديگرى مىافزايد و آن اينكه آوردن چنين قرآنى۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- دانشمندم آقاى رضوى نويسنده كتاب تجسّم عمل است. من ل ف ک هم فى عين يدى خرج وجه غير ه قول سود سوء بين هى على خيط ها نظر جيب اذا ب ملء الذين الى خلف عذب لون۵ کیلوبایت (۴۲۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶
- «قد» گفتهاند. ف ل من قول کم ه الا هم ب ما ان نا على ک اله اتى نظر کون وله الله ذکر سوى فى الذين انتم علم انن لا الى جزى امن رئى عذب کفر قوم بصر ربب ظلم۷ کیلوبایت (۳۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- داخل در يوم اند و اطلاق ايام روى عنايتى است. * [ابراهيم:5]. مراد از ايام الله ظاهرا روزهايى است كه قدرت خدا در آنها بيشتر ظاهر شده و قدرت مقاومت از دست۱۳ کیلوبایت (۵۱۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۴
- رسالت حضرت رسول «صلى الله عليه وآله» است يعنى: ما تو را رسالت نداديم مگر بر عموم مردم مثل [انبیاء:107]. در مجمع ذيل عنوان «الاعراب» وجه اول را اختيار كرده۵ کیلوبایت (۴۸۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۷
- اصطفا (برگزيدن ) و تطهير مريم سلام اللّه عليها وجه اينكه قضاياى مربوط به مريم عليها السلام از اخبار غيبى شمرده شده است وجه تعبير به ((ملائكه )) در جمله ((اذ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- همين ريشه است در مصباح و اقرب گفته به قولى آن به معنى خروج شىء از شىء على وجه الفساد است. پس فسق و فسوق خروج از حق است چنانكه در باره ابليس فرموده: [كهف:50]۷ کیلوبایت (۷۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۵
- همين ريشه است در مصباح و اقرب گفته به قولى آن به معنى خروج شىء از شىء على وجه الفساد است. پس فسق و فسوق خروج از حق است چنانكه در باره ابليس فرموده: [كهف:50]۷ کیلوبایت (۷۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۰
- روز «حنين»؛ آن هنگام كه شمار زيادتان شما را به شگفت آورده بود، ولى به هيچ وجه از شما دفع [خطر] نكرد، و زمين با همه فراخى بر شما تنگ گرديد، سپس در حالى كه۵۵ کیلوبایت (۴٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- ((تسريح زن بر احسان )) در آيه شريفه مراد از نگهدارى زن به وجه معروف يا طلاق دادن به او وجه نيكو وجه اينكه (امساك ) و (تسريح ) در آيه شريفه هم به قيد معروف۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- السلام ) با استفهام : ((ما تلك بيمينك يا موسى (( واشاره به وجه رد و بدل شدن سؤ ال و جواب درباره عصا وجه پرگوئى موسى (ع ) در پاسخ خداوند شرح و توضيح درخواست هاى۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- ((تسريح زن بر احسان )) در آيه شريفه مراد از نگهدارى زن به وجه معروف يا طلاق دادن به او وجه نيكو وجه اينكه (امساك ) و (تسريح ) در آيه شريفه هم به قيد معروف۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- همين ريشه است در مصباح و اقرب گفته به قولى آن به معنى خروج شىء از شىء على وجه الفساد است. پس فسق و فسوق خروج از حق است چنانكه در باره ابليس فرموده: [كهف:50]۷ کیلوبایت (۷۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸
- قضا و قدر الهى با توجه به روايات وارده عالم هستى داراى دو وجه است : وجه ضرورت و تقدير و وجه امكان و اختيار معناى فرمايش پيامبر (ص ): ((كل ميسر لما خلق۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- على الماء ، فأمر الله عز ذکره الماء فاضطرم ناراً ثم أمر النار فخمدت فارتفعت من خمودها دخان فخلق الله عزوجل السموات من ذلک الدخان و خلق الله عزوجل الأرض من۸۱ کیلوبایت (۷٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- اصطفا (برگزيدن ) و تطهير مريم سلام اللّه عليها وجه اينكه قضاياى مربوط به مريم عليها السلام از اخبار غيبى شمرده شده است وجه تعبير به ((ملائكه )) در جمله ((اذ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- منون بنصر الله ...)) و ارتباط آن باقبل (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- منون بنصر الله ...)) و ارتباط آن باقبل (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- فرزندانش وصيّت مىكند: الله الله فى الايتام ...، «الله الله فى جيرانكم»، «الله الله فى الصلاة»، الله الله فى القرآن ... «2» كه لفظ جلاله «الله» تكرار شده است.۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۳۱ واژه) - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۵۶
- السلام ) با استفهام : ((ما تلك بيمينك يا موسى (( واشاره به وجه رد و بدل شدن سؤ ال و جواب درباره عصا وجه پرگوئى موسى (ع ) در پاسخ خداوند شرح و توضيح درخواست هاى۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- منون بنصر الله ...)) و ارتباط آن باقبل (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- قضا و قدر الهى با توجه به روايات وارده عالم هستى داراى دو وجه است : وجه ضرورت و تقدير و وجه امكان و اختيار معناى فرمايش پيامبر (ص ): ((كل ميسر لما خلق۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- يكى از سه وجه است كه از الميزان نقل گرديد. ناگفته نماند: به شهادت روايات فريقين اين آيه در غدير خم نازل گرديد پس از آنكه رسول خدا «صلى اللَّه عليه و آله»۶ کیلوبایت (۶۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- شب برخاسته و نماز شب جز در بعضى از شبها از آنها فوت نمىشد. به نظر مىآيد وجه ثانى متخذ از روايتى است كه در مجمع نقل شده و در آنجا فرموده: بقولى مراد آن۴ کیلوبایت (۳۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۹
- نا ب ان على ما ها الله اله وله فى ثم قول ک الذين امن قوم عذب عن انن کون رسل علم ربب بعد لو اتى کفر او قبل طوع يوم ا عمل رئى دين وجه خير يا ى کتب لما دبر۸ کیلوبایت (۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- اصطفا (برگزيدن ) و تطهير مريم سلام اللّه عليها وجه اينكه قضاياى مربوط به مريم عليها السلام از اخبار غيبى شمرده شده است وجه تعبير به ((ملائكه )) در جمله ((اذ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- غار ونقد وبررسى آن وجه اينكه با ديدن وضع اصحاب كهف قلب انسان مملواز رعب وترس مى شود بيان غايت وهدف از بعث (بيدار كردن ) اصحاب كهف چند وجه ديگر درباره غايت۴۴ کیلوبایت (۳٬۳۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- السلام ) با استفهام : ((ما تلك بيمينك يا موسى (( واشاره به وجه رد و بدل شدن سؤ ال و جواب درباره عصا وجه پرگوئى موسى (ع ) در پاسخ خداوند شرح و توضيح درخواست هاى۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- السلام ) با استفهام : ((ما تلك بيمينك يا موسى (( واشاره به وجه رد و بدل شدن سؤ ال و جواب درباره عصا وجه پرگوئى موسى (ع ) در پاسخ خداوند شرح و توضيح درخواست هاى۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- تواضع همه موجودات در برابر خدا ذاتى است وجه فساد گفتار بعضى مفسرين در مراد از سجده وجه اسناد سجود به سايه ها وجه اختصاص سجود موجودات به صبح و شام جهت اختصاص۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- حكيم در هر چه كنى از عفو و عذاب، يعنى ثواب و عقاب تو بر وجه حكمت و صواب است. پس اگر عذاب كنى، بر وجه عدل؛ و اگر عفو كنى، بر سبيل فضل باشد. إِنْ تُعَذِّبْهُمْ۳۵ کیلوبایت (۲٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- تواضع همه موجودات در برابر خدا ذاتى است وجه فساد گفتار بعضى مفسرين در مراد از سجده وجه اسناد سجود به سايه ها وجه اختصاص سجود موجودات به صبح و شام جهت اختصاص۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- ((تسريح زن بر احسان )) در آيه شريفه مراد از نگهدارى زن به وجه معروف يا طلاق دادن به او وجه نيكو وجه اينكه (امساك ) و (تسريح ) در آيه شريفه هم به قيد معروف۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم )ملاقات كنند معناى صلات خدا و ملائكه و مؤ منين بر پيامبر اكرم (ص ) معناى اينكه خدا آزاردهندگان پيامبر(صلى الله عليه و آله۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- با آنكه مىدانست رسول خدا «صلى الله عليه وآله» خودش را براى عدم ايمان مردم خواهد كشت يا نه؟ در جواب اين سوال چند قول و وجه هست اول :لعل در اينگونه موارد۵ کیلوبایت (۴۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۲
- اينكه افول مبناى برهان است وارد شده است . وجه جامى كه فخر رازى براى توجيه آيه بر همان مبنا ذكر كرده است واشكال آن وجه . نكته اى در مورد ترتيب احتجاجات ابراهيم۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم )ملاقات كنند معناى صلات خدا و ملائكه و مؤ منين بر پيامبر اكرم (ص ) معناى اينكه خدا آزاردهندگان پيامبر(صلى الله عليه و آله۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- زارعان و كشاورزان است. كَفَّارة: مراد از كفاره آن است كه گناه را به احسن وجه مىپوشاند و جبران مىكند [مائده:89]. آن كفاره سوگندهاى شماست چون قسم خورديد۱۸ کیلوبایت (۲٬۰۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۰
- غار ونقد وبررسى آن وجه اينكه با ديدن وضع اصحاب كهف قلب انسان مملواز رعب وترس مى شود بيان غايت وهدف از بعث (بيدار كردن ) اصحاب كهف چند وجه ديگر درباره غايت۵۸ کیلوبایت (۵٬۶۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- منون بنصر الله ...)) و ارتباط آن باقبل (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- منون بنصر الله ...)) و ارتباط آن باقبل (غلبت الروم ...) گفته شده است اشاره اى در مورد وجه اينكه خداوند خلف وعده نمى كند (لا يخلف الله وعده ) چند وجه در بيان۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷