نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۱۰۰ از ۱۶۳
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • گفته مى شود، استثناهایى وجود دارد، و در اینجا گروه بیدار دلى را که همیشه در فکر حسابند و براى آن آماده مى شوند، باید از این حکم مستثنى دانست. انس‌ (۳۳۸ بار)
    ۲۷ کیلوبایت (۳۲۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
  • 2
    فرت فرج فرر فرش فرعون فرغ فرق فسد فصل فعل فقر فلح فنن فنى فوج فوز فوق فى فکر فکه قبر قبل قتر قتل قدر قدس قدم قرء قرآن قرب قرر قريش قسر قسط قسم قسور قصر
    ۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ‏۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۴
  • «مَهِین» از «مهانت» به معناى حقارت و پستى است و بعضى آن را به معناى افراد کم فکر یا دروغگو یا شرور تفسیر کرده اند. مهن‌ (۴ بار) حقارت. كمى. «اِمْتَهَنَ الشَّىْ‏ءَ:
    ۲ کیلوبایت (۱۱۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۸
  • آیات شامل این کلمه «شرح» (گشاده ساختن) همان وسعت روح، بلندى فکر و گسترش افق عقل آدمى است; زیرا پذیرا شدن حق، احتیاج به گذشت هاى فراوانى از منافع شخصى دارد
    ۱ کیلوبایت (۶۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۱
  • الازفة» گفته شده، تا بى خبران نگویند: هنوز تا قیامت، زمان بسیار زیادى است، فکر خود را مشغول قیامت نکنید که وعده اى است نسیه! ازف‌ (۳ بار) ال مِن اللّه لَيْس
    ۲ کیلوبایت (۸۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۵
  • چنان به آنها حمله کن که گروه هاى دیگر از دشمنان و پیمان شکنان متفرق گردند و فکر حمله را از سر بیرون کنند. شرد (۱ بار) ف‌ (۲۹۹۹ بار) به سر خود رفتن. تشريد:
    ۲ کیلوبایت (۱۶۴ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۵
  • از مادّه «صَهر» (بر وزن قهر) به معناى آب کردن «پیه» است، و «صِهر» (بر وزن فکر) به معناى داماد. صهر (۲ بار) به فتح (ص) گداختن. «صَهَرْتُ الشَّىْ‏ءَ فَانْصَهَرَ:اَذَبْتُهُ
    ۳ کیلوبایت (۲۵۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۲
  • الازفة» گفته شده، تا بى خبران نگویند: هنوز تا قیامت، زمان بسیار زیادى است، فکر خود را مشغول قیامت نکنید که وعده اى است نسیه! نزديك شدن وقت [نجم:57] يعنى
    ۲ کیلوبایت (۱۴۹ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
  • «راغب» در «مفردات» مى گوید: به معناى پاره کردن چیزى از روى فساد بدون مطالعه و فکر است، و ظاهر کار این مرد عالم، راستى چنین بود. خرق‌ (۴ بار) ها (۱۳۹۹ بار) شكافتن
    ۳ کیلوبایت (۲۴۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۶
  • آیات شامل این کلمه «أَحْبار» جمع «حبر» (بر وزن فکر و همچنین بر وزن ابر) به معناى اثر نیک است و سپس بر دانشمندانى که در جامعه اثر نیک دارند اطلاق شده است;
    ۲ کیلوبایت (۱۴۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۰
  • کسى که از اداى حواله اى خوددارى مى کند مى گویند: نکول کرد. «نکل» (بر وزن فکر) به معناى زنجیر سنگین است که انسان را ضعیف و ناتوان مى سازد و از حرکت باز
    ۳ کیلوبایت (۲۶۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۶
  • آیات شامل این کلمه منظور از «صدر» (سینه) در اینجا روح و فکر است و این کنایه در بسیارى از موارد به کار مى رود. صدر (۴۶ بار) ه‌ (۳۵۷۶ بار) سينه. [شرح:1]
    ۵ کیلوبایت (۴۴۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۱
  • اینجاست که گویا مى خواهد این حقیقت را بیان کند که دعوت کننده به اندیشه و بیدارى فکر، چگونه ممکن است خود مجنون باشد، و همین که منادى تفکر است، خود دلیل بر نهایت
    ۲ کیلوبایت (۱۵۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۹
  • منطق صحیح و استدلالات حساب شده است. و به تعبیر دیگر، دست انداختن در درون فکر و اندیشه مردم، به حرکت در آوردن آن و بیدار ساختن عقل هاى خفته، نخستین گام
    ۳ کیلوبایت (۱۹۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۷
  • معناى کجى حسى است، ولى «عِوَج» (بر وزن پدر) به کجى هایى گفته مى شود که با فکر، درک مى شود. ولى ظاهراً پاره اى از آیات قرآن مانند آیه 107 سوره «طه» با این
    ۵ کیلوبایت (۴۵۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۲
  • النساء ٨٢ (رده تغییر فکر انسان)
    جانب غير خدا بود قطعاً در آن اختلاف بسيارى مى‌يافتند. آیا در قرآن از روی فکر و تأمل نمی‌نگرند؟ و اگر از جانب غیر خدا بود در آن اختلافی بسیار می‌یافتند
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • الزخرف ٥٤ (رده موانع تکامل فکر)
    فرعونیان ۱۰ فرهنگ: آثار بى فرهنگى ۴ فسق: آثار فسق ۱۱، ۱۳; موارد فسق ۱۲ فکر: موانع تکامل فکر ۶ کم عقلى: نشانه هاى کم عقلى ۷ گمراهى: عوامل گمراهى ۲، ۸; موانع گمراهى
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۸۸ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۳
  • معناى «طواف کننده» است، گویا وسوسه هاى شیطانى همچون طواف کننده اى پیرامون فکر و روح انسان پیوسته گردش مى کنند تا راهى براى نفوذ بیابند، اگر انسان در این
    ۹ کیلوبایت (۹۲۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۲
  • البته پیروزى لشکر کفر، هرگز خیر نبود، بلکه شرّ بود. اما قرآن که از دریچه فکر آنها سخن مى گوید، از آن تعبیر به «خَیْر» کرده اشاره به این که آنها به هیچ
    ۱۳ کیلوبایت (۷۴۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۵
  • الزخرف ٤٠ (رده آثار سلامت فکر)
    گمراهى اعراض از خدا ۵ روح: آثار سلامت روح ۶ شناخت: ابزار شناخت ۸ فکر: آثار سلامت فکر ۶ گمراهى: گمراهى آشکار ۷; مراتب گمراهى ۷; نشانه هاى گمراهى ۷ گوش:
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
  • مريم ١٠ (رده زمینه تمرکز فکر)
    عوامل طبیعى: نقش عوامل طبیعى ۱۳ غریزه جنسى: زمینه تقویت غریزه جنسى ۱۲ فکر: زمینه تمرکز فکر ۱۲ معجزه: نقش معجزه ۱۱، ۱۴ نبوت: مقام نبوت و آیات خدا ۳ نطفه: اهمیت
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۶۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • معنا مى آید. مادّه «نظر» چنان که «راغب» در «مفردات» مى گوید، به معناى گردش فکر یا اندیشه، براى مشاهده یا ادراک چیزى است، و گاه به معناى تأمل و جستجوگرى،
    ۹ کیلوبایت (۶۶۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
  • نا ه ل اله اتى وله قوم من الله ورث انن کم ارث اخذ ى انت ثنى ثم الذين ک امن فکر وذر خير ربب هم يوم دون جىء عمل خلق قول ب ن قد جوب کبر لا صلح ف جعل اول صحب
    ۲ کیلوبایت (۱۷۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • [اعراف:183]. [ذاريات:58]. [قلم:45]. هم انن ى ل کيد ف ا ام سئل قوى لم علم فکر الذين ذو ملو ذنب ما رزق من اجر ظلم هو لا ب وله صحب اله مثل غرم الله
    ۲ کیلوبایت (۱۶۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
  • در برابر من به كار گيريد پس اگر حيلتى داريد، در برابر من بسگاليد. پس اگر فکر و حیلتی (بر نجات خود) توانید بر من حیلت کنید. پس اگر [برای فرار از عذاب] چاره
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۴۳ واژه) - ‏۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۰
  • باشيد كه ما هم منتظريم. و چشم به راه باشید (که به ما چه چیز می‌رسد از آنچه فکر می‌کنید که می‌رسد) و ما هم چشم به راه هستیم (که برابر وعده‌ی خدا، دعوت آسمانی
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۱۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • مبارزه با قرآن‌] فكر كرد و سنجيد آرى، [آن دشمن حق‌] انديشيد و سنجيد. اوست که فکر و اندیشه بدی کرد (که رسول خدا را به سحر و ساحری نسبت داد). او [برای باطل کردن
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
  • او، چگونه سنجيد [آرى،] كشته بادا، چگونه [او] سنجيد. باز هم خدایش بکشد که چه فکر خطایی نمود. باز هم مرگ بر او باد، چگونه سنجید؟ باز هم مرگ بر او باد، چگونه
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۴۰ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
  • Tabber requires Javascript to function. (به یاد آورید) روزی را که هر کس (در فکر خویشتن است؛ و تنها) به دفاع از خود برمی‌خیزد؛ و نتیجه اعمال هر کسی، بی‌کم
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • است. همو بود كه تو را با يارى خود و مؤمنان نيرومند گردانيد. و اگر دشمنان به فکر فریب دادن تو باشند البته خدا تو را کفایت خواهد کرد، اوست که به نصرت خود و
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • وسیله آنها راه یابید! ما نشانه‌ها (ی خود) را برای کسانی که می‌دانند، (و اهل فکر و اندیشه‌اند) بیان داشتیم! و اوست كه ستارگان را براى شما قرار داد تا به وسيله
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • سمو ک مسح حسب ب لا وجد جعل او لم فى نا عمل زلق سجد اذ ام امن عذب جرز کلم فکر لوى الى من وجه س کان سلک قدر رهق جمع عند ذلک فضل صلح احد نسو رسل ذو عزز قتل
    ۷ کیلوبایت (۷۰۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
  • من از شما مزد رسالت نمی‌خواهم، اجر من جز بر خدا که مرا آفریده، نیست، آیا فکر و عقل را کار نمی‌بندید؟ ای قوم من! از شما [در برابر ابلاغ رسالتم] هیچ پاداشی
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • باللّه من الشّیطان الرّجیم» نیست، بلکه باید این «ذکر» را تبدیل به «فکر» کنیم و این فکر مقدمه تحقق حالتی در نفس و جان انسان گردد، حالت توجه به خدا، حالت جدایی
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
  • یادآورى الهى بودن قرآن، مى تواند گویاى حقیقت یاد شده باشد. ۵ - قرآن، در عرصه فکر و اندیشه، پیروز شکست ناپذیر و کتابى عالمانه است. (تنزیل الکتب من اللّه العزیز
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۳۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
  • خدا به مال و جان جهاد کنید، این کار شما را بسی بهتر خواهد بود اگر مردمی با فکر و دانش باشید. با شتاب با تجهیزات سبک و سنگین [و سواره، پیاده، پیر و جوان به
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • می‌دانند با کافران بی‌عقیده در مقام عمل هیچ نیست که هیچ کدام طالب آخرت و در فکر قیامت ابدا نیستند). ای مؤمنان! با قومی که خدا بر آنان خشم گرفته، دوستی نکنید
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۱ واژه) - ‏۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
  • دشمن دست از کشتار بردارد و به اسیرکردن قناعت کند. ای مؤمنان!) شما (تنها به فکر جنبه‌های مادی هستید و) متاع ناپایدار دنیا را می‌خواهید، در صورتی که خداوند
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • باورى شگفت و حاوى دو فکر متضاد است. (و قالوا اتّخذ الرحمن ولدًا) منظور این آیه، گزارش افکار مشرکان ننست; بلکه بیان ناهماهنگى مفردات این فکر و عقیده است که ببین
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • وسط راه بازگردند)؛ و خداوند پشتیبان آنها بود (و به آنها کمک کرد که از این فکر بازگردند)؛ و افراد باایمان، باید تنها بر خدا توکّل کنند! آن‌گاه كه دو گروه
    ۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
  • نیز با فکر قاصر خود کرارا بر نوشته‌های ایشان نظارت کردم و در مواردی که نیاز به راهنمایی بود به اندازه توانایی مسائل لازم را تذکر دادم، و در مجموع فکر می‌کنم
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • برادران را سخت در فکر فرو برد، لحظه‌ای به گذشته تاریک خود اندیشیدند، و چه خوب است که انسان هنگامی که به اشتباه خود پی برد فورا به فکر اصلاح و جبران بیفتد،
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
  • می‌خواستند در زمین تکبر و گردنکشی کنند و مکر در اعمال بد اندیشند، و مکر زشت و فکر بدکاری جز بر صاحبش احاطه نکند، پس آیا اینان جز آنکه به طریقه امم گذشته هلاک
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۴۷ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۵
  • بیدارشان کردیم) تا از یکدیگر (مدّت خواب خود را) بپرسند. یکی از آنان گفت: (فکر می‌کنید) چه مدّتی (در خواب) مانده‌اید؟ (دسته‌ای) گفتند: روزی یا بخشی از روز
    ۷۷ کیلوبایت (۶٬۰۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • نمونه‌ای از منطق فکری آنها منعکس شده است تا روشن شود که آنها نه دارای سلامت فکر بودند و نه درستی عمل، بلکه همه برنامه‌هایشان بی‌اساس و ابلهانه بود! نخست می‌گوید:
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • را برای شما این چنین روشن بیان کند، باشد که (در مآل کارها و حقیقت احوال) فکر کنید. آیا یکی از شما دوست دارد که او را بوستانی از درختان خرما و انگور باشد
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۰۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • نیز با فکر قاصر خود کرارا بر نوشته‌های ایشان نظارت کردم و در مواردی که نیاز به راهنمایی بود به اندازه توانایی مسائل لازم را تذکر دادم، و در مجموع فکر می‌کنم
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۹۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • ] (آیه 21)- سپس می‌افزاید: «سپس نگاهی افکند» (ثم نظر). و ساخته و پرداخته فکر خود را مورد بازرسی مجدد قرار داد تا از استحکام و انسجام لازم و جنبه‌های مختلف
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ‏۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۶
  • «الْمَوْتی»: مردگان. مراد کافران و مشرکانی است که تعصّب و لجاجت و استمرار بر گناه، فکر و اندیشه آنان را به خود مشغول داشته است و گوش ایشان را از شنیدن ادلّه و پذیرش
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • آیات گذشته غرق انواع نعمتهای معنوی و مادی بهشتند، ناگهان بعضی از آنها به فکر گذشته خود و دوستان دنیا می‌افتند، همان دوستانی که راه خود را جدا کردند و جای
    ۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶
  • ضعیف الایمان، جمعی منافق، جمعی منافق لجوج و سر سخت، گروهی در فکر خانه و زندگی خویشتن و در فکر فرار بودند، جمعی سعی داشتند دیگران را از جهاد باز دارند و گروهی
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۶۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • ترجمه Tabber requires Javascript to function. هنگامی که (همسر عزیز) از فکر آنها باخبر شد، به سراغشان فرستاد (و از آنها دعوت کرد)؛ و برای آنها پشتی (گرانبها،
    ۸۱ کیلوبایت (۷٬۱۱۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • چهره «مظلومیت و شهادت» آمیخته شده، جاذبه بیشتری به خود می‌گرفت، نخست به این فکر ج2، ص78 افتادند که عمل او را با اعمال خارق العاده ساحران خنثی کنند و آبرویش
    ۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • 8)- و از آنجا که گاهی نیروی متراکم دشمن و انبوه جمعیت و انواع تجهیزات او، فکر مجاهدان راه حق را به خود مشغول می‌دارد، آیه شریفه می‌افزاید: «و کسانی که کافر
    ۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۰۹ واژه) - ‏۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۷
  • در صورتى که مراد مطلق کتاب باشد - در حقیقت بشر را به اهمیت این کتاب ها در فکر و فرهنگ بشر توجه داده است. ۵ - سوگند خداوند، به نامه اعمال آدمیان (و کتب مسطور)
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۹۹ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۰
  • آنها گرد یکدیگر. ۲ - شدت هول و هراس حیوانات از حوادث پایانى دنیا، جایى براى فکر تهاجم به یکدیگر در خیال آنان باقى نمى گذارد. (و إذا الوحوش حشرت) مراد از «حشر
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۹ واژه) - ‏۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
  • چیز دیگرى نیست و از فکر عرب برنخاسته است چون تا به حال از عرب چنین روشى در جنگ دیده نشده است به آن‌ها گفتند: که این روش جنگى از فکر یک نفر ایرانى تراوش
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • ملت هاى مظلوم اند، نه در فکر رفاه خویش. (و تلک نعمة تمنّها علىّ أن عبّدتّ بنى إسرءیل) از آیه یاد شده به دست مى آید که آنچه فکر موسى(ع) را شدیداً به خود
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • اخیه). ج5، ص415 همان برادری که با جان برابر بود و همه جا به یاد او بود و در فکر او، امروز بکلی از او گریزان می‌شود. تفسیر آیات ۱ - قیامت، روز فرار هر انسانى
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۶۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۴
  • جهان نو برپا می‌شود آن چنان وضع حساب و رسیدگی به اعمال وحشتناک است که همه در فکر خویشند، احدی به دیگری نمی‌پردازد «و هیچ دوست صمیمی سراغ دوستش را نمی‌گیرد»
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۵ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۱
  • قَلْبِ مُتَکَبِّرٍ جَبَّارٍ). لجاجتها و عناد در برابر حق پرده‌ای ظلمانی بر فکر انسان می‌اندازد و حس تشخیص را از او می‌گیرد. تفسیر آیات ۱ - کسانى که بى هیچ
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
  • اعماق جان آن ثروتمند مغرور و بی‌ایمان نفوذ ج3، ص44 کند، و با همین روحیه و طرز فکر به خانه خود باز گشت غافل از این که فرمان الهی دائر به نابودی باغها و زراعتهای
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۷۵۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
  • هود و صالح‌ ‌است‌ و شرحش‌ گذشت‌ فقط شخص‌ نبي‌ مختلف‌ ‌است‌. 79 ] (آیه 164)- فکر نکنید این دعوت، وسیله‌ای برای آب و نان است و یک هدف مادی را تعقیب می‌کند،
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۱۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
  • با مقاومت سر سختانه فرعون رو برو شد که دستور قبل را مجددا تأیید کرد به این فکر افتاد که این بار دست این قوم سرکش را گرفته و به اعماق تاریخ پیشینیان ببرد،
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
  • اصل پنجمی از اصول تفصیلی قرآن یعنی مسأله معاد و رستاخیز است. اما هیچ گاه فکر نکنید که قدرت شما در برابر قدرت خدا اهمیتی دارد، یا می‌توانید از فرمان او،
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۱۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • بسیار مهم را با سوگند شروع می‌کند، سوگندهائی که خود نیز سبب حرکت اندیشه و فکر و عقل انسان است و ارتباط خاصی با همان مطلب مورد نظر دارد. در اینجا نیز برای
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ‏۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۵۵
  • ظاهری به آنها برخورد کرد که در واقع همان شیطان بود (یا انسانی که دارای روح و فکر شیطانی) از او پرسیدند کیستی؟ گفت: پیرمردی از اهل نجد هستم خواستم خیرخواهی
    ۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
  • اسلام‌ ‌ يا ‌ شيعه‌ ‌بر‌ ‌او‌ بگذارند. ] (آیه 56)- ولی ابراهیم به زودی این فکر را از آنها دور ساخت که یأس و نومیدی از رحمت خدا بر او چیره شده باشد، بلکه
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۴۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
  • اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ یُنْصَرُونَ). چه خیال خام و فکر باطلی؟ که این موجودات ضعیف را که هیچ قدرتی بر دفاع از خویشتن ندارند تا چه
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۲ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • و صلاح‌ ‌من‌ ‌در‌ ‌او‌ ‌است‌ بمن‌ تفضلا عنايت‌ مي‌كند. ] (آیه 127)- و اگر فکر می‌کنید من سودای مال در سر می‌پرورانم و اینها مقدمه رسیدن به مال و مقامی است
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • تازه را با آن مخالف می‌بیند و به تکذیب بر می‌خیزد. اما کسی که تنها به اتکا فکر خود- بدون هیچ گونه وحی آسمانی- و با نداشتن بهره‌ای از علم، خرافاتی به هم بافته
    ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
  • گونه فضائل و افتخارات برای تلاوتی است که مبدأ اندیشه گردد و اندیشه‌ای که افق فکر انسان را چنان روشن سازد که پرتوش در اعمال او ظاهر گردد. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • المکرمین) برداشت یاد شده از آن جا است که مؤمن انطاکیه بعد از شهادت خود، به فکر مردمش بوده و آرزو مى کرد که آنان آگاه شوند. ۶ - ایمان و دفاع از دین تا مرز
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ‏۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۱
  • حقایق را) نمی‌دانند» (وَ لکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لا یَعْلَمُونَ). چرا که اندیشه و فکر خود را به کار نمی‌گیرند، و گر نه دلائل مبدأ و معاد واضح و آشکار است. تفسیر
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۳ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
  • «السَّبِیلَ»: راه تشخیص هدایت و ضلالت و خوبی و بدی (نگا: بلد / ) در پرتو عقل و فکر و الهام و وحی. إِنَّا هَدَيْنَاهُ‌ السَّبِيلَ‌ إِمَّا... (۱) Tabber requires
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۳۷ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۲
  • احتیاجى که نفس انسان بر تحصیل آن حرص مىورزد و فرق آن با آرزو این است که آرزو در فکر انسان مى گذرد، ولى «سؤل» پى گیرى مى شود. گویا همواره رتبه «سؤل» بعد از آرزو
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • الدِّینَ). برخیزید و با تیشه ایمان به جان بتهای مشرکان بیفتید، و همه را از صفحه فکر و فرهنگ و اجتماع خود محو کنید. البته این کار شما کافران لجوج و متعصب را سخت
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۳۹ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۹
  • یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلُونَ). در واقع آنها دو برنامه ممتاز دارند، فکر، هدف، دعوت و فرهنگشان حق و به سوی حق است، و نیز عمل و برنامه‌ها و حکومتشان
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
  • نمی‌فهمم محمّد چه می‌گوید؟ فقط می‌بینم لبهای او حرکت می‌کند ولی ابو سفیان گفت: فکر می‌کنم بعضی از سخنانش حق است، أبو جهل اظهار داشت او دیوانه است، و ابو لهب
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
  • در این مأموریت را از خدا خواست. و از آنجا که نخستین وسیله پیروزی روح بزرگ، فکر بلند و عقل توانا و به عبارت دیگر گشادگی سینه است «عرض کرد: پروردگار من! سینه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
  • است، و محیط از هر نظر آرام، قال و غوغای زندگی مادی فرو نشسته، و عواملی که فکر انسان را به خود مشغول دارد خاموش است بر می‌خیزند، و به درگاه خدا می‌روند،
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۲ واژه) - ‏۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
  • سرنوشت ثمودیان عبرت بگیرند و از توطئه علیه پیامبر(ص) دست بردارند و یا به فکر توطئه علیه او نیفتند. ۷ - حمایت خدا از پیامبر(ص) در قبال توطئه اشرار قومش
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
  • بخوانید برای این است که از «ریا» دورتر، و به اخلاص نزدیکتر، و توأم با تمرکز فکر و حضور قلب باشد. و در پایان آیه می‌فرماید: «او (خداوند) تجاوزکاران را دوست
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • جهنم منظره هولناک و وحشتناکی دارد و تهدید الهی جدی است، و به گونه‌ای است که فکر در باره آن لرزه بر اندام هر انسانی می‌افکند. تفسیر آیات ۱ - جهنم، در برگیرنده
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ‏۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
  • عمل سؤال کردند در پاسخ آنها این آیه نازل شد. تفسیر: در این آیه مرکز اصلی فکر و اندیشه را چنین بیان می‌کند: «در دنیا و آخرت» (فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ)
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۱۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
  • دیگر «هنگامی که ساحران (نزد فرعون) آمدند (و او را سخت در تنگنا دیدند به این فکر افتادند که برترین بهره گیری را کرده و امتیازهای مهمی از او بگیرند) به فرعون
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • الخلقه، همچون جسدی بی‌روح که آن را آوردند و بر کرسی او افکندند! سلیمان سخت در فکر فرو رفت، و ناراحت شد که چرا یک لحظه از خدا غفلت کرده، و بر نیروی خودش تکیه
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۱۷ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۱
  • بندگان صالحم نعمتهائی فراهم کرده‌ام که هیچ چشمی ندیده، و هیچ گوشی نشنیده، و بر فکر کسی نگذشته است»! تفسیر آیات ۱ - هیچ کس، توان ندارد ارزش و اهمیت پاداش هاى
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
  • نکته را بیان فرموده است: ۱- عدم گمراهى در زندگى (ما ضلّ) ۲- عدم انحراف در فکر (ماغوى); ۳- مغلوب نبودن در برابر هواى نفس (و ماینطق عن الهوى). ارزیابى: ملاک
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۰۰ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۵
  • هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحی). او از خودش چیزی نمی‌گوید، و قرآن ساخته و پرداخته فکر او نیست، همه از ناحیه خداست، و دلیل این ادعا در خودش نهفته است، بررسی آیات
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۶۷ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۶
  • «أَرَأَیْتَکُمْ»: مراد عربها از چنین ترکیب و شیوه‌ای این است که: آیا هیچ فکر کرده‌اید که؟ مرا خبر دهید که آیا؟ مرا آگاه سازید که آیا؟ (نگا: اسراء / ).
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
  • که انسان، آنچه را انجام داده، از نوع بهترین ها است، سبب مى شود که هرگز به فکر جبران خسارت خویش برنیاید. ۱۰- کسانى که غیر خدا را معبود و ولىّ خود ساخته اند،
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • تنها به تلاوت و لقلقه زبان قناعت کنند بلکه هدف این بوده که آیاتش سر چشمه فکر و اندیشه، و مایه بیداری وجدانها گردد و آن نیز به نوبه خود حرکتی در مسیر عمل
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۳ واژه) - ‏۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۴
  • حق الهام گیرد، و خود را در شعاع دعوت او قرار دهد، نه خواندن فاقد اندیشه و فکر و نه اندیشه‌ای خالی از عمل. بسم الله الرحمن الرحیم به نام خداوند بخشنده بخشایشگر
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۴۳ واژه) - ‏۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
  • آن مفید این معنا است که این سخن، گفته شخص عادى نیست که در باره نحوه آن به فکر فروروى، بلکه گفته پروردگار تو است و او که تو را از هیچ آفرید، در شیوه اعطاى
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • بر من تیره گشت و از آن پس از منزل بیرون نمى آمدم. عموى من گفت: اى زید من فکر نمى کردم که آن‌ها تو را تکذیب نمایند و دروغ زن پندارند تا این که این آیة نازل
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۰۲ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
  • آدم و حوّا، به نقشه شیطانی ابلیس واقف شدند و نتیجه کار خلاف خود را دیدند به فکر جبران گذشته افتادند و نخستین گام را اعتراف به ظلم و ستم بر خویشتن، در پیشگاه
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • منظومه‌ها و کهکشانها، آسمانهایی که اندیشه بلند پرواز انسان از درک عظمت آن عاجز و فکر از مطالعه آن خسته می‌شود و هر قدر علم و دانش انسان پیش می‌رود نکته‌های تازه‌ای
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • و این بالاترین نوع استعمار است که ملتی آنچنان برده و اسیر گردند که حتی حق فکر کردن و اندیشیدن و ایمان قلبی به کسی یا مکتبی را نداشته باشند. این همان برنامه‌ای
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
  • آنها، زائل شد، و از طرفی بشارت فرزند و جانشین برومندی به او دادند، فورا به فکر قوم لوط (که آن رسولان مأمور نابودی آنها بودند) افتاد و شروع به مجادله و گفتگو
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
نمایش (۱۰۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)