نتایج جستجو
از الکتاب
- کسى است که حاجت خود را مى گوید و تقاضا مى کند، و «محروم» کسى است که شرم و حیا مانع تقاضاى او است، در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) آمده است: «محروم کسى۲ کیلوبایت (۸۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۹
- کسى است که حاجت خود را مى گوید و تقاضا مى کند، و «محروم» کسى است که شرم و حیا مانع تقاضاى او است. در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) آمده است: «محروم کسى۲ کیلوبایت (۱۰۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۹
- الإنفطار ١١ (رده حیا از ملائکه)الغسل; رسول خدا(ص) فرمود: خداوند شما را از عریان بودن نهى فرموده است. پس حیا کنید از فرشتگان خدا که با شما هستند; همان «کرام الکاتبین» که ارجمند و نویسنده۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- یدعوک) ۲ - حرکت توأم با حیا و آزرم دختر شعیب به هنگام بازگشت نزد موسى(ع) و گفتوگو با وى (فجاءته إحدیهما تمشى على استحیاء) ۳ - حیا، از برجسته ترین کمالات۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- النساء ١٠٨ (رده حیا)بر منافقان كه از خدا حيا نمىكنند و ترس ندارند ولى از بنده حيا مىكنند و ترس دارند در صورتى كه خداوند احق و اولى است كه از او حيا كنند و بترسند چون عظمت۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- البقرة ٢٦ (رده حیا در تبیین حقایق)۶ حقایق: حیا در تبیین حقایق ۴; روش تبیین حقایق ۲، ۳ خدا: اختیارات خدا ۱۵; اراده خدا ۱۳; اضلال خدا ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۷; افعال خدا ۱۰; خدا و حیا ۳; کیفیت۸۲ کیلوبایت (۶٬۸۷۰ واژه) - ۳ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۲۱
- سالم به سجده خدا آنها را میخواندند (ولی اجابت نکردند). دیدگانشان از شرم و حیا، فرو افتاده، خواری و ذلت آنان را فرا گیرد و اینان [در دنیا] به سجده [بر خدا]۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۷۲ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۴۷
- در باشگاهها و مجالس خود (آشکارا و در میان جمع، بدون ترس و خوف از یزدان، و حیا و شرم از مردمان) کارهای زشت انجام میدهید؟! (و دامن عصمت به گناه میآلائید؟۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- كلام خداوند اثر ندارد. «مَنْ كانَ حَيًّا» 6- كفّار و كسانى كه حقّ را نپذيرند مردگانى بيش نيستند. (در برابر «مَنْ كانَ حَيًّا»، «الْكافِرِينَ» آمده است. 7-۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۰۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- انسان ها است. (مادمت حیًّا) ۱۲- نماز و زکات، در هیچ شرایطى نباید ترک شود. (و أوصنى بالصلوة والزکوة مادمت حیًّا) گرچه «مادمت حیّاً» مربوط به عیسى(ع) است،۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- آیات شامل این کلمه ب (۲۶۴۹ بار) ولد (۱۰۲ بار) ى (۱۰۴۴ بار) وَ بَرّا لَم حَيّا دُمْت يَجْعَلْنِي مَا جَبّارا شَقِيّا الزّکَاة السّلاَم عَلَي بِالصّلاَة۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- بار) ى (۱۰۴۴ بار) وَ جَبّارا لَم شَقِيّا السّلاَم بِوَالِدَتِي بَرّا عَلَي حَيّا يَوْم دُمْت وُلِدْت مَا در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- يَوْم وَ عَلَي السّلاَم أَمُوت شَقِيّا جَبّارا يَجْعَلْنِي أُبْعَث ذٰلِک حَيّا لَم در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- آیات شامل این کلمه حقق (۲۸۷ بار) وَ الْقَوْل عَلَى حَيّا أَ الْکَافِرِين کَان مَن لَم مُبِين لِيُنْذِر يَرَوْا قُرْآن أَنّا در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۷
- اصْطَبِر أْمُر أَبْقَى عَلَيْهَا کُنْت نَبِيّا دُمْت لا نَسْأَلُک خَيْر رَسُولا حَيّا عِنْد أَيْن رِزْقا رَبّک بَرّا مُبَارَکا رَبّه نَحْن رِزْق بِوَالِدَتِي مَرْضِيّا۲ کیلوبایت (۴۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- بَأْسا عِوَجا شَدِيدا لِسَانا کَان التّلاَق ظَلَمُوا ذِکْر يَشَاء يَجْعَل حَيّا هُم مُصَدّق لَم بَارِزُون کِتَاب إِلاّ بُشْرَى لَدُنْه لا لِلْمُحْسِنِين۲ کیلوبایت (۶۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۲
- امر به صبر مىكنند. وَ مَا بِالصّلاَة کُنْت الزّکَاة أَيْن مُبَارَکا دُمْت حَيّا جَعَلَنِي بَرّا نَبِيّا در حال بارگیری...۳ کیلوبایت (۱۹۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- کسی است که حاجت خود را میگوید و تقاضا میکند، و «محروم» کسی است که شرم و حیا مانع تقاضای اوست. تفسیر آیات ۱ - اختصاص دادن مقدار معیّنى از اموال خود به۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- سپس به اوصاف اهل آخرت و بهشتیان پرداخته چنین ادامه میدهد: «آنها مردمی با حیا هستند، جهل آنها کم، منافعشان بسیار، مردم از آنها در راحتند و خود از دست خویش۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۱۶ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- أَیْدِیَهُنَّ). ج2، ص418 و هنگامی که دیدند، برق حیا و عفت از چشمان جذاب او میدرخشد و رخسار معصومش از شدت حیا و شرم گلگون شده، «همگی فریاد برآوردند که نه،۸۱ کیلوبایت (۷٬۱۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- روایت:الکافی جلد ۵ ش ۵۴۹ (رده حیا)کتاب الكافي جلد ۵ كِتَابُ الْمَعِيشَة بَابُ الْأَسْعَار موضوعات : شرم، حیا۲ کیلوبایت (۷۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۳
- غَيْر الْأَوْثَان دُعُوا الْأَمْر أُفِک تُؤْمِنُوا يَمْتَرُون الشّمَال سِحْر حَيّا خَيْر قُتِل کُنْتُم مُشْرِکِين السّمَاء أَدْرَاک عَلَيْهِم تَعْمَلُون أُولٰئِک۷ کیلوبایت (۵۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۲ (رده حیا)جبرئيل، آن سه چيز كدام است؟ گفت كه: عقل و حيا و دين. آدم عليه السلام فرمود كه: من عقل را برگزيدم. جبرئيل به حيا و دين فرمود كه: باز گرديد و او را واگذاريد۷ کیلوبایت (۶۸۰ واژه) - ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۱۳
- 4- ارزشهاى معنوى، فوق زمان و مكان است. أَيْنَ ما كُنْتُ ... ما دُمْتُ حَيًّا 5- نماز و زكات از مشتركات اديان آسمانى است. «وَ أَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- و آله و سلم» مِمَّا يَفْعَلُ بِهِ» يعنى از آمدن به حضور آن حضرت خوددارى و حيا مىكرد. اهل سنت نز در كتب حديث و تفسير نزديك به آن نقل كردهاند و همه حكايت۹ کیلوبایت (۹۷۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۳
- و آله و سلم» مِمَّا يَفْعَلُ بِهِ» يعنى از آمدن به حضور آن حضرت خوددارى و حيا مىكرد. اهل سنت نز در كتب حديث و تفسير نزديك به آن نقل كردهاند و همه حكايت۹ کیلوبایت (۱٬۰۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۲
- مَثَلا الْکِتَاب جَعَلْنَا کُنْت کَلِمَتُه أَلْقَاهَا أَن بِرُوح الْحَق حَيّا الْقَوْم الْعَالَمِين آثَارِهِم قَتَلْنَا مُصَدّقا إِنّا عَظِيما لَقَد آتَيْنَاه۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- لَهُ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ (69) لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكافِرِينَ (70) أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۴۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- لَهُ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ (69) لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكافِرِينَ (70) أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- لَهُ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ (69) لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكافِرِينَ (70) أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- ۳ تَحِيَّتُهُمْ ۳ نُحْيِي ۳ أَحْيَاءٍ ۱ فَلَنُحْيِيَنَّهُ ۱ حَيَاةً ۲ حَيّاً ۵ حَيَّةٌ ۱ لِلْحَيِ ۱ حَيٍ ۱ أَحْيَاکُمْ ۱ نَحْيَا ۲ تَحِيَّةً ۲ لِنُحْيِيَ۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۰۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۹
- لَهُ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ (69) لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكافِرِينَ (70) أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۸
- مُبارَكاً أَيْنَ ما كُنْتُ وَ أَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ما دُمْتُ حَيًّا (31) وَ بَرًّا بِوالِدَتِي وَ لَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّاراً شَقِيًّا (32) وَ۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶
- ۸- لزوم برخورد قاطع و بدون ترحم با مرتکبان فساد جنسى و شکنندگان حریم عفت و حیا (الزانیة و الزانى فاجلدوا... و لاتأخذکم بهما رأفة فى دین اللّه) ۹- ایمان راستین۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- لَهُ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ (69) لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكافِرِينَ (70) أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۷۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۰
- لَهُ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ (69) لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكافِرِينَ (70) أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- لَهُ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ (69) لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكافِرِينَ (70) أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا۳۳ کیلوبایت (۲٬۵۹۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- یکدیگر متصل کردند و آنها را بر شرمگاه خویش نهادند. ۹- آدمى ذاتاً برخوردار از حیا و شرمسار از مکشوف بودن شرمگاه خویش (بدت لهما سوءتهما و طفقا یخصفان علیهما)۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- لَهُ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ وَ قُرْآنٌ مُبِينٌ (69) لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكافِرِينَ (70) أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا خَلَقْنا۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۷۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۶
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۱۸ کیلوبایت (۱٬۳۴۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۱
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۸۳ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۵
- مُبارَكاً أَيْنَ ما كُنْتُ وَ أَوْصانِي بِالصَّلاةِ وَ الزَّكاةِ ما دُمْتُ حَيًّا (31) وَ بَرًّا بِوالِدَتِي وَ لَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّاراً شَقِيًّا (32) وَ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۹۷ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۴
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۸۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۱۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۳
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۲۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۵
- سيرهحلبى، ج 3، ص 272. «5». نهج البلاغه، نامهى 31. جلد 1 - صفحه 401 «يا حيا قبل كل حى، يا حيا بعد كل حى، يا حى الذى ليس كمثله حى، يا حى الذى لا يشاركه حى، يا حى۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۳ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۴
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۸۰ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۵
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۵
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۴
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۹۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۴
- چون كوه و قلعه است و گشتن انسان به دنبال پناهگاه در قيامت، يا به خاطر شرم و حيا از خداوند است و يا به خاطر فرار از حساب و كتاب، يا دوزخ و يا رسوايى و شايد۲۴ کیلوبایت (۲٬۲۱۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۷
- التعب» حرص، بستر رنجهاست. «لا حياء لحريص» حريص، به خاطر رسيدن به مال، عفّت و حيا را كنار بگذارد. «الحريص الاسير» حريص، اسير است. «الحرص علامة الفقر» حرص، نشانه۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۷۷ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۰
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۱۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۶
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۷۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۵
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۹۸ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۶
- يَعْقُوب أَنْت بَنِي أَيّدْنَاه إِلَى الْحَوَارِيّون قَد أَنْصَارِي أَحَس أَ حَيّا جَاء مَثَل عِنْد بِالْبَيّنَات الشّاهِدِين عَلَيْک إِلْيَاس أَيّوب الْحَکِيم۲۹ کیلوبایت (۳٬۰۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- بخانه بر- ميگردد و مورد شماتت دشمنان خواهد شد خداوند كريم است و حيا ميفرمايد و اهل حيا را دوست دارد همانا گرامىترين شما كسانى هستند كه اكرامشان نسبت بزنانشان۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- بر اساس تقوا، تواضع، پاكى و پاكدامنى باشد و به هر يك از خشيت، طاعت، عفّت، حيا و عمل صالح نيز تعبير شده است. «4» «1». حجر، 21. «2». حديد، 25. «3». زمر، 6۵۲ کیلوبایت (۴٬۴۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- «يَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ» 19- توجّه به ثبت اعمال توسط فرشتگان معصوم، سبب حيا و تقواى انسان مىشود. «يَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ» تفسير نور(10جلدى)، ج10،۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۵ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۵
- بهشت از آشاميدن آن بمستى دچار شوند و در برابر ايشانند حوريانى كه از شدّت حيا چشم بزير اندازند و جز بمرد مؤمن خود نظر ننمايند و ديدگانشان درشت و سياهى آن۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۷۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۵
- آيه و آيه مذكوره بدلالت التزاميه دلالت دارد بر اينكه پيغمبر (ص) حيا و ميتا بر جميع افعال امت الي يوم القيامة حاضر و ناظر است بلكه در۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- آيه و آيه مذكوره بدلالت التزاميه دلالت دارد بر اينكه پيغمبر (ص) حيا و ميتا بر جميع افعال امت الي يوم القيامة حاضر و ناظر است بلكه در۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- التعب» حرص، بستر رنجهاست. «لا حياء لحريص» حريص، به خاطر رسيدن به مال، عفّت و حيا را كنار بگذارد. «الحريص الاسير» حريص، اسير است. «الحرص علامة الفقر» حرص، نشانه۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۲۵ کیلوبایت (۱٬۸۹۸ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۱
- عذابی بس نکوهیده میکردند، و پسرانتان را سر میبریدند و زنانتان را زنده و بیحیا وامیگذاشتند. در حالی که در این (امر) برای شما از پروردگارتان آزمایشی بزرگ۳۳ کیلوبایت (۱٬۶۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۷
- أسراركم» وَ ما تُعلِنُونَ که علنا مرتكب ميشويد بالاخص امروز که بكلي حيا و شرم از بين رفته و نوعا متجاهر بفسق هستند و علنا در مرئي و منظر۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۹۴ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۸
- اعتقاد به تنهايى كافى نيست، عمل هم لازم است. الْمُؤْمِنُونَ ... فاعِلُونَ 5- حيا، شرط ايمان است. «لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ» (آلودگى جنسى، نشانهى ضعف ايمان۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- «يَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ» 19- توجّه به ثبت اعمال توسط فرشتگان معصوم، سبب حيا و تقواى انسان مىشود. «يَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ» تفسير نور(10جلدى)، ج10،۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۳ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۱
- نيايد و در سخن فرو نمانند؛ و لذا گويند: چون از كسى حاجتى خواهى به شب مخواه كه حيا در چشم، و به تاريكى از آن جلد 6 - صفحه 186 خواستن شرم نيايد. و چون عذرخواهى،۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- آله نيز چنين دعا مىكرد و سلمان فارسى از آن حضرت نقل كرده كه فرمود: «خداوند حيا مىكند دستى را كه به دعا بلند شود محروم برگرداند». «2» 1- پس از خداشناسى،۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- دلان خدا ترس مؤثّر است نه ديگران. در قرآن مىخوانيم: «لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا» «1»، تا به هر زنده دلى هشدار دهد، «إِنَّما تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
- نورانى، كه نورش جهان را منور خواهد كرد، پاك دل و شديد الغضب است براى من، و صاحب حيا باشد. به درستى كه او رحمت عالميان و بهترين «1» روضه كافى، جلد 8، صفحه 43۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- متنفّر است و شما به سبب خباثت و قذارت طبع، بر آن اقدام مىنمائيد و هيچ شرم و حيا نكنيد و عار و ننگ نداريد از چنين عمل قبيحى. شمهاى از گزارش قوم: حضرت ابراهيم۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- «يَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ» 19- توجّه به ثبت اعمال توسط فرشتگان معصوم، سبب حيا و تقواى انسان مىشود. «يَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ» تفسير نور(10جلدى)، ج10،۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۸۲ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۴
- التعب» حرص، بستر رنجهاست. «لا حياء لحريص» حريص، به خاطر رسيدن به مال، عفّت و حيا را كنار بگذارد. «الحريص الاسير» حريص، اسير است. «الحرص علامة الفقر» حرص، نشانه۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- انسانها به چنين علمى از طرف پروردگار ايمان داشته باشند، مىتواند بهترين عامل حيا و تقوا و بزرگترين وسيله تربيت آنها باشد. زيرا سبب تشويق نيكوكاران و تهديد۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- يُحِيطُونَ بِهِ عِلماً) پس بگويد: من بچشم خود ديدم او را آيا حيا نميكنند زنادقه اينكه حضرت تناقض بگويد: و بر خلاف قرآن دعوي رؤيت۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- مردگان جسمانی. «یَبْعَثُهُمْ»: آنان را زنده میکند. لِيُنْذِرَ مَنْ کَانَ حَيّاً وَ... (۰) وَ يَسْتَجِيبُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ... (۱) وَ مَا أَنْتَ بِهَادِي۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- فرموده كه پس پوشاند صورت خود را و ظاهرا زدن از روى تعجّب و پوشاندن از باب حيا باشد در هر حال پس از اقبال بملائكه گفت چگونه من اولاددار ميشوم با آنكه پير۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۲۵ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۶
- كما انزلت و انّك انت اللّه الحقّ المبين جزى اللّه محمّدا عنّا خير الجزاء و حيّا اللّه محمّدا و ال محمّد بالسّلام. اللّهمّ يا عدّتى عند كربتى و يا صاحبى عند۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- 4. با بردگان، هم غذا مىشد. 5. بر زمين مىنشست. 6. بر الاغ سوار مىشد. 7. حيا مانعش نمىشد كه نيازهاى خود را از بازار تهيه كند. 8. به توانگران و فقرا دست۴۰ کیلوبایت (۳٬۸۶۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۰
- مردان و زنان در كنار هم بودند با يك نگاه ديده مىشدند. جلد 7 - صفحه 37 1- از حيا و ضعف زنان، سوء استفاده نكنيم. اگر قانون و حمايتى در كار نباشد، بسيارى از۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- ج3، ص: 303 لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ: براى آنكه پرهيز كنند از اين عمل به جهت حيا يا كراهت اهل تقوى. وَ ما عَلَى الَّذِينَ يَتَّقُونَ مِنْ حِسابِهِمْ مِنْ شَيْءٍ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- آنچه روزى او است. 3- صبر در محنت. 4- شكر در منحت. 5- حلم در ناملايمات. 6- حيا. 7- سخاوت در بذل و بخشش. 8- قوت قلب در مكاره. 9- غيرت در دين. 10- نيكو كارى۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- شناعت و قباحت و نهايت تحاسر و جرئت باشد كه بتواند تنطق به آن نمايد؛ زيرا حيا و شرم عاقل منصف مانع است از آنكه ناسپاسى خالق زبان را نموده، قوه شريفه نطق۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- أَنْزَلْنَاهُ... (۳) هٰذَا بَلاَغٌ لِلنَّاسِ وَ... (۴) لِيُنْذِرَ مَنْ کَانَ حَيّاً وَ... (۲) قُلْ هَلُمَ شُهَدَاءَکُمُ الَّذِينَ... (۱۱) أَ فَمَنْ کَانَ۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- انتم كما تهوّكت اليهود و النّصارى لقد جئتكم بملّة بيضاء نقيّة و لو كان موسى حيّا ما وسع له الّا اتّباعى «1». يعنى: آيا متردد و متشكك مىباشيد شما، چنانچه۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- 4. با بردگان، هم غذا مىشد. 5. بر زمين مىنشست. 6. بر الاغ سوار مىشد. 7. حيا مانعش نمىشد كه نيازهاى خود را از بازار تهيه كند. 8. به توانگران و فقرا دست۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- متهوّكون انتم كما تهوكت اليهود و النّصارى لقد جئتكم بها بيضاء نقيّة لو كان موسى حيّا ما و سعه الّا اتباعى. «1» يعنى ما حديثها از يهود مىشنويم به تعجب آرد ما۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- «يُحْيِيكُمْ» «2»* ما به شما حيات داديم. 3. حيات روحى. «لِيُنْذِرَ مَنْ كانَ حَيًّا» «3» تا افراد زندهرا هشدار دهى. يعنى كسانى كه عقل و فطرت سالم دارند ونيز۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ ... إِلَّا مَنْ ظُلِمَ از مظلوم، بيش از ارزش حيا وسكوت است. لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ ... إِلَّا مَنْ ظُلِمَ۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- دخترى را كه آمد مسلّم است و اختلافى ظاهرا در آن نيست و در وقت آمدن آثار شرم و حيا از راه رفتن او نمودار بود و عرضه داشت پدرم از شما دعوت مينمايد براى آنكه پاداش۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- تتهوكون كما تهوّكت اليهود و النّصارى؟ لقد جئتكم بشريعة بيضاء نقيّة لو كان موسى حيّا ما و سعه الّا اتباعى. ما حديثهائى از يهود مىشنويم كه به تعجب مىآورد ما۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- كند، و او زن سليطهاى بود. يكى از صحابه عرض كرد: يا رسول اللّه، اين زن بىحيا قصد تو دارد، مبادا سخنى گويد رنجشى آيد، خوب است احتراز نمائى. پيغمبر فرمود:۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- 4. با بردگان، هم غذا مىشد. 5. بر زمين مىنشست. 6. بر الاغ سوار مىشد. 7. حيا مانعش نمىشد كه نيازهاى خود را از بازار تهيه كند. 8. به توانگران و فقرا دست۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹