نتایج جستجو
از الکتاب
- براي آنها است اجر و جزاء نيكويي که مكث ميكنند در او هميشه ابد الآباد (قيّما) صفت كتابست در آيه قبل بعضي گفتند تقديم و تأخير دارد۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- نداشت جز وزر و وبال و بالاخره همه را گذاردند و بحسرت رفتند و معذّب بعذاب ابد شدند و اگر عمل خيرى هم از آنها سر زده بود مانند اعمال شما باطل و بىثمر شد۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- بَيْنَ النَّاسِ» «2». در كشف الاسرار گفته كه مراد به «قبل» ازل و مراد به «بعد» ابد «1» كافى (روضه) ج 8، ص 269. (چ حيدرى تهران) «2» سوره آل عمران، آيه 140. جلد۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- نميگذارد ظهوري منعقد شود. وَ هُوَ وَلِيُّهُم نگهبان آنها است تا ابد که فناء و زوالي براي آنها نيست و آنا فآنا افاضه ميفرمايد و آنها۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- که علم تابع معلوم باشد ممكن است در ازل علم بوجود شيئي در ابد باشد و علم عين ذات حق است و چون خداوند وجود صرف و صرف الوجود است۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- از آينده خبر ميدهد و بطور قطع بواسطه كلمه لن که دلالت بر نفي ابد و مؤكد دارد اعلام ميكند تا قيام قيامت هر چند سطح فكر بشر بالا رود۶۱ کیلوبایت (۵٬۱۱۹ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۲۹
- بتان و بتپرستان در جهنم جاويد هستند كه به هيچ وجه ايشان را خلاصى نيست و ابد الاباد در آن معذب باشند به انواع عقوبت و عذاب كه سستى نيابد. وَ اقْتَرَبَ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- رِزقٌ كَرِيمٌ بدون زحمت و بدون كدورت با كمال احترام و عزت آن هم ابد الاباد و چيزهايي که خطور به قلب آنها نكرده «فيها ما تشتهيه الانفس۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الحيات است پس از مردن منتقل به وارث ميشود، و اما ملكيت حقه ابد الآباد باقي است لذا ميفرمايد: (المُلكُ يَومَئِذٍ الحَقُّ لِلرَّحمنِ)۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- الأَنهارُ گذشت تفسير آن خالِدِينَ فِيها فنا و زوال ندارد و آخر ندارد ابد الاباد متنعم هستند. نُزُلًا مِن عِندِ اللّهِ نزل چيزهاييست که ميزبان۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- دثور و زوال جزئيات چه ارتباطي بعلم دارد خداوند ازلا ميداند آنچه در ابد واقع ميشود و ابدا ميداند آنچه در ازل واقع شده علم الهي محدود نيست۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- بزوال نعم دنيوي و هلاكت آنها زوال و زوال نعم اخروي و عذاب اليم ابد الاباد قَومِ هُودٍ که اينها اقوام هود بودند و انتساب نسبي داشتند با۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- و مؤمنين حتي عصات از مؤمنين را خداوند داخل بهشت ميفرمايد که ابد الاباد متنعم باشند حتي از ملائكه بالاتر و مخلد در بهشت باشند از۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- خداوند وحي فرستاد براي نوح: «أَنَّهُ لَن يُؤمِنَ» لن براي نفي ابد است. «مِن قَومِكَ» تمام اهل دنيا که در زمان نوح بودند شامل ميشود۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- آنها، تفاوت ندارد با علم او بعد از وجود آنها، و در ازل مىدانسته آنچه در ابد الاباد به هم رسد، و تمام اشياء مانند ذرات هوا و قطرات دريا و عدد مثقال كوهها۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- علم او قدرت او ساير صفات ذاتيه او نيست ازلا ميداند آنچه در ابد است و ابدا ميداند آنچه در ازل بوده و بعبارت ديگر علم ذات بذات.۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- لذت در آنستكه با پيمودن راه و اعمال اختيار و تهيّه استحقاق معشوق ازلى را تا ابد در بر گيرند و از نعيم دائم بر خوردار شوند او آنچنان خداوند رحيم مهربانى است۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- و السلام علي نبينا و آله و اللعن علي اعدائنا و مبغضينا و معاندينا ابد الآبدين و دهر الداهرين و انا العبد المذنب المقصر السيد عبد الحسين المدعو۴۳ کیلوبایت (۴٬۱۳۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- عقوبات دنيوي و عالم برزخ و صحراي محشر. (وَ لَبِئسَ المَصِيرُ) جايي که ابد الآباد معذب باشند و نجات نباشد. ] (آیه 57)- و اگر فکر میکنید ممکن است دشمنان۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- نيز در خطبه قاصعه «3» مىفرمايد: خداوند تمام مردم را از زمان حضرت آدم تا ابد، با همين كعبه و سنگهاى آن آزمايش مىنمايد. ابراهيم واسماعيل عليهما السلام۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳